پارس ناز پورتال

طبخ کباب برگ علاء

مجموعه : آموزش آشپزی
طبخ کباب برگ علاء
 

برای تهیه کباب برگ باید از گوشت راسته گوساله یا گوسفند استفاده نمود، نکته قابل توجه برای کباب خوب انتخاب گوشت آن است که باید نرم باشد(بوسیله گردهای مخصوص نرم کننده گوشت را نرم و ترد نمود) ولی بهتر است گوشت را با آب پیاز و فلفل 24 ساعت قبل آماده و نرم نمود. انواع کباب باید در عین پختگی زیاد خشک نشود .

مواد لازم ( برای 6 نفر):

1- گوشت راسته پاک کرده یک کیلو و نیم
2- پیاز دو سه عدد
3- روغن زیتون یک استکان
4- فلفل به مقدار کم


طرز تهیه کباب برگ :

کباب را می توانیم به هر اندازه که میل داریم پهن کنیم به این ترتیب که راسته را روی تخته میگذاریم به اندازه ای که میل داریم پهنای کباب بشود یک قطعه جدا میکنیم مثلا پهنا چهار انگشت وآن قطعه را پهلوی قطعات دیگر میگذاریم قطعات دیگر گوشت میگذاریم قطعات دیگر را میبریم( با این عمل پهنای تمام گوشتها بیک اندازه میشود)، بعد گوشت را بقطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه می کنیم و آماده میگذاریم،سپس پیاز را نرم رنده میکنیم و روغن زیتون و فلفل را با پیاز رنده شده مخلوط میکنیم و گوشت را در این مایه می خوابانیم و می گذاریم لااقل یکشب بماند بعد

 
گوشتها را به سیخ کشیده و کمِی روی آن را با کارد میکوبیم و روی حرارت ملایم کباب میکنیم و گاهی سیخها کباب را بر میگردانیم کباب با ید در عین پختگی زیاد خشک نشود و آبدار باشد بعد کبابها را در دیس میکشیم و روی آنها را کمی نمک میپاشیم و کمی هم کره روی آن میگذاریم و اطراف آنرا با پیاز خلال کرده و جعفری تزئین میکنیم – کباب را نباید هیچ وقت لای نان قرار داد زیرا آب کباب به خورد نان می رود و خشک می شود .
 

در صورتیکه بخواهیم از گردهای نرم کننده مخصوص گوشت استفاده کنیم برای هر یک کیلو گوشت یک قاشق مربا خوری از گرد نرم کننده را با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم و نیم ساعت قبل از کباب کردن گوشت را در این مایه میخوابانیم . ممکن است بدون روغن زیتون هم گوشت کباب را آماده کرد.