پارس ناز پورتال

طپخ ماهی قزل آلا با سس بادام

مجموعه : آموزش آشپزی
طپخ ماهی قزل آلا با سس بادام


یکی از مهمترین بخشهای یک وعده غذایی، غذای اصلی است. هر وعده غذایی دارای پیش غذا، دسر و غیره است. اما بیشترین تلاش ما برای تهیه غذای اصلی است. شروع کننده، سوپها، سالادها و دسرها موادی هستند که جوانب غذای اصلی را تشکیل می دهند. در این جلسه تهیه غذا از ماهی قزل آلا را آموزش می دهیم.

ماهی قزل آلا پولک ندارد، گوشت و تیغهای بسیار نرمی دارد و برای سرخ کردن و مزه دار کردن آن باید نکات زیادی را رعایت کرد. ماهی قزل آلا را با سس بادام آماده می کنند. شکم ماهی قزل آلا را خالی می کنیم و آن را

شستشو می دهیم. دم ماهی را با قیچی جدا می کنیم. از وسط بدنه ماهی تا زیر گلوی ماهی را برش می زنیم و باز می کنیم. از نمک، فلفل، آب لیموترش و سس سویا برای از بین بردن بوی زخم و مزه دار کردن آن استفاده می کنیم. سپس پوششی روی ماهی قرار می دهیم (ماهیهایی که پوست و گوشت نرم دارند باید پوششی از آرد سوخاری و تخم مرغ روی آنها ایجاد کرد). آرد سفید را داخل بشقابی می ریزیم و ماهی را به آن آغشته می کنیم سپس روغن را داغ می کنیم و ماهی را داخل آن (از دو طرف) سرخ می کنیم.

مواد لازم برای تهیه سس بادام:

کره: ۱۰۰ گرم
بادام: ۵۰ گرم
جعفری: به مقدار کافی

طرز تهیه:

کره را داغ می کنیم و بادام را داخل آن تفت می دهیم سپس جعفری خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم. مواد آماده شده را داخل ماهی می ریزیم.