پارس ناز پورتال

کادو پیچی به شکل حلقه ای

کادو پیچی به شکل حلقه ای

از طرح زیر برای کادو کردن هدیه خود ایده بگیرید.

کاغذ کادو، چسب و قیچی را دم دست داشته باشید.

کاغذ کادو ر‌اه‌راه برای این طرح مناسب‌تر است.

ابتدا هدیه خود را به روش ساده قدیمی کادو کنید.

برای روی کادو از همان کاغذ کادو استفاده نمایید.

برای چسباندن هر قطعه کاغذ، از نوارچسب 2 تا 2.5 سانتی‌متری استفاده کنید. ابتدا و انتهای آن را به هم بچسبانید. به جای نوارچسب می‌توانید از چسب دو رو استفاده نمایید.

ابزار و وسایل مورد نیاز:

    کاغذ کادو

    نوارچسب

    قیچی

طرز ساخت:

برای جعبه‌ای به اندازه 15x20x20 سانتی‌متر به اندازه‌های زیر نیاز دارید:

2 عدد نوار 56x 7.5 سانتی‌متری

8 عدد نوار 5x 2.5 سانتی‌متری

12 عدد نوار 6.5x 5 سانتی‌متری

2 عدد نوار 2.5 26.5x سانتی‌متری

2 عدد نوار 12x 4 سانتی‌متری

و 4 نوار 12.5x 5 سانتی‌متری

1- ته دو روبان 56 سانتی‌متری را به صورت زیگزاگ برش بزنید. وسط هر کدام از آن‌ها را روی جعبه بچسبانید به طوری که تا کناره‌ها امتداد یابد. 7.5 سانتی‌متر مانده به انتهای نوارها را با چسب به کناره جعبه وصل کنید. سعی کنید نوارها به صورت شل و موج‌دار روی جعبه قرار گیرند و سفت نباشند.

2- لبه‌های 4 نوار 12.5×5 سانتی‌متری را به هم بچسبانید تا شکل حلقه را به خود بگیرد. آن‌ها را زیر دو نوار اصلی، نزدیک لبه جعبه قرار دهید تا کاغذ کادو به صورت محدب و بالاتر بایستد. (شماره 1)

3- نوارهای 6.5، 12 و 26.5 سانتی‌متری را با زدن چسب به صورت حلقه درآورید تا 12 حلقه کوچک، 2 حلقه متوسط و 2 حلقه بزرگ داشته باشید.

4- حلقه‌ها را مانند تصویر روی هر روبان طوری بچسبانید که در هر نوار به ترتیب 3 حلقه کوچک، یک حلقه بزرگ و مجددا 3 حلقه کوچک داشته باشید. حلقه متوسط را داخل حلقه بزرگ بچسبانید. (دقت کنید مانند تصویر راه‌های حلقه‌های سه‌تایی مخالف هم قرار بگیرند.)

5- در مورد نوار دوم نیز مراحل را تکرار کنید. روی این نوار نیز 3 حلقه کوچک، یک حلقه بزرگ و مجددا 3 حلقه کوچک بچسبانید. حلقه متوسط را داخل حلقه بزرگ قرار دهید.

6- 8 نوار 5 سانتی‌متری را به صورت حلقه درآورید، طوری زیر قسمت زیگزاگ شده روبان قرار دهید تا لبه‌های نوار بالاتر از سطح جعبه و با فاصله از آن قرار بگیرند. (شماره 2)