پارس ناز پورتال

کمبود دارو

مجموعه : مجله خبری روز
کمبود دارو

کمبود دارو در حالی در مازندران محسوس است که بسیاری از همراهان بیماران در بیمارستان‌های مازندران نسخه به دست به دنبال دارو در داروخانه‌های سطح شهرهای مازندران هستند و ممکن است برای دریافت دارو به چندین داروخانه سطح شهر و یا شهرهای هم‌جوار مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛  گلایه‌های دیگری که در سطح بیمارستان‌های مازندران در روزهای اخیر به چشم می‌خورد عدم تامین داروی مورد نیاز بیماران در بخش‌ها است.

مسئولان و سرپرستان به همراهان بیمار اعلام می‌کنند که داروی تجویزی پزشک در بیمارستان موجود نیست و همراه بیمار به نسخه در سطح شهر به دنبال دارو است.

 گلایه‌های مردمی از عدم تامین دارو در بیمارستان‌ها بسیار جدی است.

 برخی از داروهایی که در بیمارستان‌ها موجود نیست در برخی داروخانه‌های خصوصی در دسترس قرار دارد.

کمبود 60 تا70 قلم دارو در مازندران

کمبود 60 تا 70 قلم دارو در مازندران خبری بود که معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس مطرح کرد.

ابراهیم صالحی فر تصریح کرد: کمبود برخی داروها در مازندران مقطعی است و با پیگیری‌ها قابل برطرف است.

این مسئول در ادامه مهم‌ترین کمبود دارویی در سطح استان مازندران را مربوط به بیماری‌های اعصاب و روان، آنتی‌بیوتیک، داروهای ترزیقی و شیمی‌درمانی عنوان کرد و گفت: ممکن است این داروها هفته قبل در مازندران وجود داشت.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان کمبود دارو با هماهنگی پزشکان، داروی جایگزین برای بیماران در نظر گرفته می‌شود و در بیشتر موارد پزشک می‌تواند مشکلات به صورت مقطعی حل و فصل شود.

وی تاکید کرد: کمبود دارو در مازندران نفی نمی‌شود، کمبود‌ها مقطعی است و این کمبود‌ها در وضعیتی نیست که در درمان بیماران مشکل ایجاد کند.

صالحی‌فر چالش‌های کمبود دارو در مازندران را مربوط به کمبود و انتقال ارز اعلام کرد و گفت: مشکلات عدم تامین ارز مرجع برای واردکنندگان و عدم تخصیص اعتبار برای تولیدکنندگان و عدم تامین مواد اولیه برای شرکت‌های دارویی از چالش‌های است که وجود دارد.