پارس ناز پورتال

پرتقال و درمان کم خونی

پرتقال و درمان کم خونی

پرتقال
پرتقال سرشار از ویتامین C است.

كارشناس مسوول تغذیه دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه پرتقال به علت داشتن ویتامین C‌ به افزایش جذب آهن در رژیم غذایی كمك می كند، گفت: مصرف مركبات دارای ویتامین C‌ برای كاهش خطر ابتلا به كمبود آهن و كم خونی، ضروری است.

«شكوفا باقری نیا» با بیان مطلب فوق، افزود: مقدار توصیه شده دریافت روزانه ویتامین C برای زنان، 75 میلیگرم و برای مردان 90 میلیگرم است و پرتقال و آب آن نقش مفیدی در تامین نیاز روزانه بدن به ویتامین C ایفا می كند.

وی با اشاره به تاثیر مصرف پرتقال در سلامت چشم ها، اظهارداشت: عدسی های چشم انسان بطور طبیعی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است. افرادی كه كمتر از 125 میلیگرم ویتامین C‌ در روز مصرف می كنند، چهار برابر بیشتر با خطر ابتلا به آب مروارید، در مقایسه با افرادی كه بیش از 500 میلیگرم در روز مصرف دارند، مواجه هستند بنابراین مصرف مركبات به حفاظت از عدسی ها در برابر آب مروارید كمك می كند.

كارشناس مسوول تغذیه دانشگاه علوم پزشكی تهران تصریح كرد: پرتقال و‌ آب آن سرشار از ماده مغذی گیاهی «هسپریتین» بوده كه این عصاره سبب مهار رشد سلول های سرطانی سینه و تشكیل تومور می شود.

باقری نیا افزود: مصرف رژیم های غذایی سرشار از ویتامین C از جمله مصرف پرتقال، همچنین به حفاظت در برابر بیماری های قلبی كمك می كند.