پارس ناز پورتال

نگاه زن ها و مردها به ازدواج و هدف انها

نگاه زن ها و مردها به ازدواج و هدف انها

نگاه زن ها و مردها به ازدواج متفاوت است. اگر این طور نبود، روانشناسان نمی گفتند زن و مرد دو موجود از دو کره متفاوتند. یکی مریخی است و دیگری ونوسی. کاری به این تعبیرها نداریم اما باید بپذیرید که نگاه زنان و مردان به مقوله ازدواج مثل هر مساله دیگری در زندگی متفاوت است و برای آن که به سازگاری بهتری با طرف مقابل برسید، باید این نگاه را درک کنید.

ازدواج، برای یک زن به معنی پیوندی همه جانبه و اشتراکی مقدس است که باید در همه مراحل حفظ شود. اما در مقابل، مردها فکر می‌کنند هنگامی که ازدواج می‌کنند از محیط تنهایی خودشان بیرون می‌آیند، دیگر محیط امن


تنهایی خود را نخواهند داشت و از این به بعد برای انجام هر کاری باید بدانند که دو نفر هستند. باید در تمام کارها تقسیم مسئولیت داشته باشند، مهم تر از همه باید نسبت به خانمی که با او ازدواج می‌کنند مسئولیت پذیر باشند. اما این تنها تفاوت زن و مرد در نگاه به مقوله ازدواج و انتخاب همسر نیست.

اولین موردی که در رابطه با یک زن به دید یک مرد می‌آید زیبایی اوست. مردها در ابتدا تمایل دارند با کسی که می‌خواهند با او ازدواج کنند دارای ظاهری زیبا باشد. این زیبایی در آقایان با سن‌های مختلف تعاریف متفاوتی دارد.


بعضی از آقایان زیبایی صورت برای شان مهم است، بعضی دیگر تناسب‌اندام و عده ای مطلوبیت اجتماعی و رفتار و روابط بین فردی آن خانم در جامعه برایشان اهمیت دارد. اما در مقابل، اولین موردی که در رابطه با یک مرد به دید یک خانم می‌آید وضع مالی آن آقا است و بعد موقعیت اجتماعی و تحصیلات او.

بعد از زیبایی موضوعی که برای آقایان مهم است، خانواده شخصی است که در آینده قرار است همسر او باشد و البته رفتار، منش، طرز سخن گفتن در یک خانم نیز اهمیت دارد. آنها برای مدت طولانی تمام رفتار و گفتار خانمی را


که کاندید ازدواج کرده‌اند مورد بررسی قرار می‌دهند. در این زمینه البته خانم ها هم به اندازه کافی حساس هستند اما نه بیشتر از آقایان. برای مردان در این مرحله وضع اقتصادی خانواده همسر، انسجام خانواده و نجابت و حسن شهرت خانواده اهمیت پیدا می کند و خانم ها به جزئیات بیشتری مثل تعداد اعضای خانواده، اصالت و قومیت و نوع روابط و بهم پیوستگی اعضا توجه دارند.

در ازدواج زنان به دنبال مردی هستند که بتواند مسئولیت زندگی آنها را به عهده بگیرد. مراقب شان باشد و از آنها حمایت کند. همیشه گفته می‌شود که مردان از لحاظ قدرت بدنی همسرانشان را در برابر وقایع بیرونی حمایت می‌کنند و زنان نیز مردان را از لحاظ قدرت روانی برای مقابله با رویدادهای خارجی تقویت می‌کنند. پس این که گفته می‌شود زن و مرد مکمل یکدیگر هستند به همین دلیل است.

موضوع دیگری که برای آقایان اهمیت دارد، جنبه زناشویی یک ازدواج است، مردان تمایل دارند که همسری گرم و پرشور داشته باشند و اگرچه زنان هم به این مساله توجه دارند اما بیش از آن به پایبندی و وفاداری یک مرد توجه می کنند.

در واقع مردان در انتخاب همسر به دنبال زنی می گردند که بتوانند به لحاظ عاطفی و روانی به او تکیه کنند، از او بازخورد مثبت بگیرند، از طرف او تشویق شوند و به چشمش قهرمان بیایند. به همین دلیل روی دختران نازک نارنجی، حساس، وابسته با خلق و خوی پرنسسی فکر نمی کنند و زنی را که تحمل پذیرش مشکلات و مدیریت مسائل زندگی مشترک را نداشته باشد، از دایره انتخاب خود بیرون می گذارند.

موضوع دیگری که برای آقایان اهمیت دارد، جنبه زناشویی یک ازدواج است، مردان تمایل دارند که همسری گرم و پرشور داشته باشند و اگرچه زنان هم به این مساله توجه دارند اما بیش از آن به پایبندی و وفاداری یک مرد توجه می کنند.