پارس ناز پورتال

رنگ کردن موها با مواد گیاهی و طبیعی

رنگ کردن موها با مواد گیاهی و طبیعی

بسیاری از خانم ها از رنگ موهای طبیعی خبری ندارند این مقاله لیست کاملی از رنگ موهای طبیعی را برای شما آوردهاگر به سراغ مادربزرگ خود بروید و از او در این باره بپرسید، قطعا بیش از ۱۰ گیاه دارویی با رنگ های متفاوت و زیبا را به شما معرفی می کند که استفاده از آن ها موجب تغییر رنگ موها و ایجاد تغییر در ظاهر شما می شود. پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در
 
کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی همان منطقه از این خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می کردند. این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی کردن و از دانه های قهوه برای قهوه ای کردن موهای خود استفاده می کردند. در این مقاله شما را با برخی از رنگ موهای طبیعی که از گیاهان دارویی تهیه می شوند، آشنا می کنیم. رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه می شوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن ها دارد.

مشکی پرکلاغی با روناس

اگر تمایل دارید موهای تان را به رنگ مشکی تیره یا به اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد. برای تهیه این محلول کافی است ۴ قاشق غذاخوری روناس را در ۳ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. این محلول را پس از سرد شدن روی موهای تان ماساژ دهید. پیش از این مردم بسیاری در شرق آسیا و شمال آفریقا از این گیاه برای رنگ آمیزی پارچه استفاده می کردند.

رنگ بور را با گیاه اسپرک تجربه کنید

اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ های روشن لذت می برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است. گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آن ها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است. بنابراین هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است ۴ قاشق غذاخوری از آن را در ۳ لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید. با ماساژ این عصاره روی موهای تان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور در می آیند.

رنگ طبیعی برای دوستداران رنگ مسی

افرادی که علاقه مند به رنگ موی مسی هستند می توانند از یک نسخه گیاهی بسیار ساده برای به دست آوردن این رنگ برای موهای شان استفاده کنند. برای تهیه این ترکیب کافی است که به ترکیب گل ریواس و گل بابونه مقداری حنا اضافه کنید. برای این منظور کافی است به میزان مساوی (۴ قاشق غذاخوری) از هر ۳ گیاه دارویی گل ریواس، گل بابونه و حنا را در ظرف ریخته و آن را با ۳ لیوان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید. پس از جوشیدن این مخلوط آن را صاف کرده و روی موهای تان ماساژ دهید. این ترکیب موجب به دست آمدن رنگ مسی شده و جلوه زیبایی به موهای تان می دهد.

موهای طلایی با عصاره گل بابونه

افرادی که علاقه مندند موهایی طلایی رنگ داشته باشند می توانند از عصاره گل بابونه و گل ریواس برای این منظور کمک بگیرند. ترکیب این ۲ عصاره یکی از بهترین رنگ موهای طبیعی برای افرادی است که موهای سفید دارند. ماساژ این عصاره بر موهای سفید و بی رنگ موجب طلایی شدن موها می شود. برای تهیه این عصاره تنها باید ۵ قاشق گل بابونه و ۵ قاشق گل ریواس را درون ۳ لیوان آب بریزید و این مخلوط را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آماده شود. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه که گل بابونه در آب جوشید این محلول آماده است. آن را صاف کرده و پس از خنک شدن روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را تکرار کنید تا رنگ طلایی مورد علاقه تان روی موها ظاهر شود.

های لایت آبی با گیاه دارویی

افرادی که تارموی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن ها به حدی است که موجب نارضایتی آن ها می شود، می توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای شان استفاده کنند. برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از ۱۰ دقیقه عصاره ای از این گیاه به دست می آید که ماساژ این عصاره روی سر و موها موجب تیره رنگ شدن موهای سفید می شود. البته باید توجه داشت که گیاه آقطی به دلیل توناژ آبی که در خود دارد موجب آبی شدن تارهای سفید شده و جلوه ای خاص به موهای شما می بخشد.

حنا، معروف ترین رنگ طبیعی جهان

حنا یکی از معروف ترین و پرمصرف ترین گیاهانی است که برای تغییر رنگ موها و روشن کردن آن ها توسط زنان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که علاقه مند به استفاده از رنگ های طبیعی و بی خطر برای سلامت شان هستند تمایل زیادی به استفاده از این رنگ دارند. رنگی که نه تنها موجب قرمزی پوست و التهاب پوست سرشان نمی شود بلکه به ترمیم ساقه موها و ضخیم تر شدن آن ها کمک

 
کرده و خواص درمانی فوق العاده ای برای مو دارد. افرادی که موهای تیره رنگ دارند با کمک حنا می توانند رنگ موهای خود را به قهوه ای نزدیک کنند. رنگ حنا وقتی روی موهای تیره رنگ قرار می گیرد آن ها را قهوه ای تیره و براق می کند. این رنگ درصورتی که روی موهای روشن امتحان شود متناسب با روشنی مو به رنگ های قهوه ای روشن، حنایی و قرمز تبدیل می شود.

تست رنگ طبیعی بر موها

نکته ای که پیش از رنگ کردن موها با گیاهان طبیعی باید به آن دقت کرد این است که همیشه قبل از رنگ کردن کل موها با گیاه دارویی مورد نظر، بهتر است آن گیاه دارویی را روی بخش کوچکی از موهای تان

 
امتحان کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید. در این حالت اگر از رنگ به دست آمده احساس رضایت داشتید آن را روی موهای تان بگذارید. بهترین شرایط برای رنگ کردن موها با عصاره گیاهان طبیعی آن است که در محیطی که به دمای بدن نزدیک است و به اصطلاح ۳۷ درجه سانتی گراد دما دارد موهای خود را رنگ کنید. در این حالت نتیجه بهتری بعد از رنگ کردن موها به دست می آید.

با موهای سفید چه کنیم؟

پیش از پیدایش رنگ های شیمیایی در جهان بسیاری از مردم از گیاهان دارویی مختلف برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده می کردند. امروزه نیز بسیاری از درمانگران طب سنتی استفاده از این رنگ های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ های شیمیایی که استعمال آن ها عوارض جانبی نیز به همراه دارد، توصیه می کنند. این درمانگران برای پوشاندن تار موهای سفید به مراجعان خود توصیه می کنند ۲ قاشق غذاخوری تنباکو را با ۲ لیوان آب به مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.