پارس ناز پورتال

آموزش ماسک های خوراکی

آموزش ماسک های خوراکی

خارجی ترین بخش بدن ما پوست است و از آنجا كه روزانه در مجاورت با آسیب رساننده های مختلفی همچون آلودگی های موجود در هوا، اشعه های خورشید، مواد آرایشی، مواد بهداشتی و غیره در تماس است، احتمال بروز انواع مشكلات مختلف مربوطه در آن بسیار وجود دارد.

لذا می بایست با استفاده از راهكارهای مختلف نه تنها از آسیب حاصل از آن عوامل جلوگیری كرد و یا لااقل میزان آنها را كاهش داد، بلكه با به كارگیری روش های گوناگون ترمیمی و تغذیه ای پوست، سطح مقاومت آن را بالا برده و در واقع به طریقی تاثیرات حاصل از مواد مضر را خنثی كرد.

توصیه های زیر نیز برای همین منظور ارائه شده اند:

سونای صورت: با بخوری دست ساز پوست خود را شاداب كرده و رنگ سلامتی را بر روی آن بنشانید. برای این منظور كاسه ای را از آب پركرده و بر روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا جوش بیاید. سپس به آن مقداری آب لیموترش تازه و تعدادی برگ نعناع تازه اضافه كنید. همان طور كه تركیب مواد به همراه آب در حال جوشیدن است، حوله ای را بر روی سر خود انداخته و با بخارات حاصله بخور دهید. این كار را به مدت ۵ دقیقه ادامه دهید. خواهید دید كه بر روی صورت شما قطرات آن نقش می بندد. در پایان آنها را به آرامی خشك كنید.

ماساژ با جوی دوسر: این روش به عنوان یك لایه بردار عمل كرده و برای از بین بردن جوش های سرسیاه و دیگر بثورات جلدی مانند آن تاثیر بسیاری دارد. برای درست كردن این لایه بردار به یك چهارم فنجان پودر جوی زبر، یك قاشق غذاخوری عسل و مقدار لازم شیر چرب نیاز است. پس از آنكه كلیه مواد فوق را به طور كامل با هم مخلوط كردید، خمیری حاصل می شود كه آن را می توانید بر گردن و صورت خود بمالید. توجه داشته باشید كه پوست اطراف چشمان بسیار حساس است در نتیجه از مالیدن مواد به آن ناحیه پرهیز كنید. پس از قرار دادن خمیر بر روی نواحی موردنظر پوست، با انگشت اشاره شروع به ماساژ دادن دایره وار بر روی خمیر و در واقع پوست كنید. پس از پایان ماساژ اجازه بدهید خمیر همان طور بر روی پوست خشك شود. در پایان با پاشیدن آب به صورت و خیساندن لایه خمیری خشك شده، آن را به آرامی از پوست جدا كنید.

ماسك جوی دوسر: یك قاشق غذاخوری پودر جوی دوسر را با سفیده یك عدد تخم مرغ خوب مخلوط كرده و آن را بر روی پوست بمالید. صبر كنید تا این خمیر خشك شود. سپس آن را مانند خمیر قبلی با آب سرد خیسانده و از روی پوست بردارید. حال اگر شما دارای پوست خشكی هستید، پس از برداشتن خمیر، مقداری سس مایونز را بر روی سطح پوست تان مالیده و پس از گذشت مدتی، حدود یك ربع ساعت آن را با آب گرم شست وشو دهید ولی در صورتی كه پوستی چرب دارید، به جای سس مایونز از ماست ساده استفاده كنید.

ماسك زرده تخم مرغ و زیتون: زرده یك عدد تخم مرغ را به آرامی زده و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه كنید. این كرم را بر روی پوست مالیده و مانند دستورات قبلی پس از خشك شدن خیسانده و با آب سرد بشویید. نكته: این ماسك به جهت چربی موجود در روغن زیتون و زرده تخم مرغ، برای پوست های خشك بسیار مناسب است.

ماسك آواكادو و سفیده تخم مرغ: یك عدد آواكادوی متوسط را له كرده و به همراه نصف قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه و سفیده یك عدد تخم مرغ كه پیش از این با همزن به اندازه ای زده شده كه حالت كف دار و حجیم پیدا كرده است را با هم مخلوط كرده و بر روی پوست بمالید. مدتی صبر كنید تا كاملا خشك شود سپس با آب سرد بشویید.

ماسك زردآلو: پیش از آنكه به رختخواب بروید ۶ عدد زردآلوی تازه و یا حتی برگه زردآلوی خشك شده را در آب خیس كرده و صبح پس از جدا كردن هسته زردآلوی تازه، آنها را در مخلوط كن بریزید. له شده زردآلوی حاصله را بر روی پوست قرار داده و مدت ۵ دقیقه صبر كنید. در پایان با آب نیم گرم و یا ولرم مواد را از پوست خود جدا كنید.

ماسك توت فرنگی: به یك دوم فنجان توت فرنگی له شده میزان یك قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه كرده و با هم خوب مخلوط كنید. این خمیر خوشبو و خوشمزه قرمز را بر روی پوست مالیده و تا خشك شدن آن صبر كنید. حال آن را با آب سرد بشویید. شما می توانید به جای توت فرنگی، خیار و یا گوجه فرنگی را نیز به همان میزان جایگزین كرده و همان نتیجه را كسب كنید. نكته: این ماسك برای پوست های چرب پیشنهاد می شود.

دو درمان برای پوست كل بدن:

۱ یك شیشه شیر را با آب ۲ عدد لیموترش تازه مخلوط كرده و محلول حاصل را به وسیله ابر بر روی همه قسمت های پوست بدنتان بمالید. مدت ۱۵ دقیقه صبر كنید تا بر روی پوست خشك شود. همزمان با اینكه شیر پوست شما را نرم كرده و تغذیه می كند، آب لیموترش به عنوان قابض عمل كرده و تمام خلل و فرج های موجود در پوست را پاك می كند.۲ ، ۳ و یا ۴ فنجان پودر نرم جوی دوسر را در مقدار لازم آب و یا شیر پرچرب برای درست كردن خمیر مخلوط كرده و خمیری نرم را درست كنید. از خشك بودن سطح پوست تان اطمینان حاصل كرده سپس خمیر را بر روی تمام قسمت های پوست بدن مالیده و مدت ۱۵ دقیقه صبر كنید. حال با آب ولرم دوش بگیرید. این خمیر ناخالصی ها را از روی پوست برداشته و بافت آن را نرم می كند.

جوش های سرسیاه و پوست های چرب: گفته می شود برای درمان جوش های سرسیاه و پوست های چرب، ماسكی از شیر منیزیم درست كرده و هفته ای یك بار بر روی پوست خود بمالید.