پارس ناز پورتال

پرچمدار جدید سامسونگ

پرچمدار جدید  سامسونگ

سامسونگ قرار است امروز اسمارت‌فون بعدی خود به نام Galaxy S IV را معرفی کند.

این لحظه بزرگی برای سامسونگ به شمار می رود. تا چند سال پیش سامسونگ یکی از برندهای ضعیف در صنعت موبایل به شمار می رفت و ناگهان به یکی از بزرگ ترین تولیدکننده های اسمارت‌فون و رقیب اپل تبدیل شد.

گوشی آینده سامسونگ می تواند نقطه عطفی در این سیر صعودی باشد. البته همه این مسایل به کیفیت و کارایی گلکسی S4 بستگی دارد. در این مطلب همه مسایلی که لازم است در مورد گوشی هوشمند آینده سامسونگ بدانید را برایتان مطرح کرد ایم.

صفحه نمایش بزرگ تر

گویا سامسونگ می خواهد گوشی بعدی خود را با صفحه نمایش 5 اینچ عرضه کند. گوشی پیشین این کمپانی – Galaxy S III – صفحه نمایش 4.8 اینچ دارد و شاید دو اینچ تفاوت چندانی ایجاد نکند اما به هر حال بزرگ تر است.

آیا نمایشگر گوشی بزرگ خواهد بود؟

نمی توان به طور دقیق در مورد این مساله نظر داد. اما اگر 5 اینچ باشد که واقعا بزرگ است. کمی مضحک است که با چنین گوشی بزرگی بخواهید تماس تلفنی برقرار کنید. اما سامسونگ پیش از این نیز گوشی 5 اینچی به نام گلکسی نوت داشته و فروش خوبی هم داشته است. یعنی کاربران گوشی های بزرگ را دوست دارند. بیشتر ما از گوشی های هوشمند خود به عنوان کامپیوتر دستی استفاده می کنیم و به همین دلیل، هر چه گوشی بزرگ تر باشد برایمان بهتر است.

بدنه پلاستیکی و آلومینیومی

خیلی ها دوست دارند سامسونگ کمی ولخرجی کند و جنس بهتری برای بدنه گوشی هوشمند بعدی خود انتخاب کند. بر اساس گزارشات مختلف، جنس بدنه این گوشی نیز پلاستیکی است که در مقایسه با آی‌فون و جدیدترین گوشی اچ‌تی‌سی بسیار ارزان و کم ارزش به نظر می رسد. سامسونگ همیشه از پلاستیک استفاده می کند زیرا سبک تر است و قیمت نهایی آن نیز ارزان تر تمام می شود.

ضخیم تر از گلکسی اس سه

بر اساس عکس هایی منتشر شده از گوشی آینده سامسونگ، S IV احتمالا ضخیم تر از S III خواهد بود.

آیا کلید خانه دارد؟

بر اساس عکس هایی که از S IV منتشر شده است این گوشی هیچ کلید خانه ای ندارد. احتمالا سامسونگ این کلید را نادیده گرفته و بخش پایینی گوشی را لمسی کرده است.

احتمالا صفحه نمایش به جای AMOLED از نوع ال‌سی‌دی است

سامسونگ در تولید نمایشگرهای OLED پیشگام است اما در یکی از بلاگ های سَم‌موبایل نوشته شده گوشی بعدی سامسونگ با نمایشگر ال‌سی‌دی عرضه خواهد شد. اما از طرفی هم پاکت لینت گزارش کرده است این گوشی با صفحه نمایش AMOLED عرضه می شود. این دو گزارش بسیار با هم فرق دارند. نمایشگرهای AMOLED سامسونگ واقعا عالی هستند اما اگر ال‌سی‌دی هم باشد به نظر خیلی بد نیست. نمایشگرهای سامسونگ به طور کلی کیفیت های خوبی دارند.

این گوشی از همه اپراتورها پشتیبانی می کند

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت گوشی های سامسونگ در مقایسه با دیگر اندرویدی ها این است که این گوشی به طور همزمان توسط همه اپراتورها در آمریکا عرضه می شوند. احتمالا گلکسی S4 نیز شرایط مشابه خواهد داشت.

تا آنجا که ما متوجه شده ایم، نسخه آمریکایی این موبایل پردازنده چهارهسته ای و نسخه جهانی آن 8 هسته ای است.

نرم‌افزارهای ردیاب سر یا چشم

بسته به چیزی که می خوانید، سامسونگ قرار است یک سری نرم‌افزرهای تشخیص حرکت چشم یا سر را نیز روی اسمارت‌فون بعدی خود بگنجاند. با این نرم‌افزارها کافیست هنگام مطالعه یک متن سر خود را تکان دهید تا صفحه عوض شود. بسیار عالی و هیجان انگیز! سامسونگ برای درست کار کردن این نرم‌افزارها از حالت های مختلف چهره استفاده کرده است.

احتمالا نسخه 4.2 سیستم عامل اندروید (آبنبات ژله ای) دارد

یکی از نقاط ضعف شرکت هایی که فقط سخت‌افزار محصولات خود را تولید می کنند این است که باید برنامه های خود را با برنامه های شرکت نرم‌افزاری هماهنگ کنید. اندروید 4.2 آخرین نسخه سیستم عامل اندروید است و تازه عرضه شده است. به احتمال بسیار، سامسونگ از این نسخه روی گوشی گلکسی S4 خود استفاده خواهد کرد.

تنوع رنگ

هنوز اطلاعاتی در مورد رنگ های موجود این گوشی در دست نیست. اما اگر همچون گلکسی S III باشد، تنوع رنگ بالایی دارد.

دوربین 13 مگاپیکسل

مگاپیکسل هم مساله گول زننده ای است؛ ممکن است عدد مگاپیکسل لنز بالا باشد اما نرم‌افزار پشتیبانی کننده آن خوب نباشد، همه عکس ها کیفیت بدی خواهند داشت. پس مگاپیکسل صرفا تعیین کننده کیفیت دوربین ها نیست. اما ما انتظار داریم دوربین 13 مگاپیکسل گلکسی اس چهار کیفیت خوبی داشته باشد.

عرضه تعداد  بالا

پیتر میسک – تحلیل کننده جفری – می گوید سامسونگ قرار است یکصد میلیون دستگاه S IV تولید و در سراسر دنیا عرضه کند. این رقم برای  عرضه یک محصول وقعا بالاست.

چه زمانی عرضه خواهد شد؟

تاریخ معرفی رسمی این محصول، 14 مارچ (پنج شنبه، 24 اسفند ماه) است. اما زمان دقیق عرضه آن مشخص نیست. احتمالا در ماه فروردین وارد بازار شود.