پارس ناز پورتال

رابطه اسلام در زناشویی

رابطه اسلام در زناشویی


الف- رسول اكرم (ص) می فرمایند :سه برنامه از موارد ستم است:
1- مردی با مردی همنشین شود ، از اسم و كنیه اش نپرسد .
2- انسان به مهمانی دعوت شود اجابت ننماید . یا اگر اجابت كرد از غذای دعوت کننده نخورد .
3-بدون مقدمات عاطفی و جسمی عمل زناشوئی انجام گیرد .

ب- امام صادق(ع) می فرمایند :سه چیز از روش انبیاءالهی است :1- استعمال بوی خوش 2- كوتاه كردن مو3- پاسخ گفتن به نیاز جنسی زن

ج- حضرت علی (ع) می فرمایند :
ازانجام عمل جنسی به طور در جا خوداری كنید .زیرا برای زن نیازهای عاطفی و جسمی هست ، اورادر این زمینه یاری دهید. سپس اقدام به برنامه زناشوئی كنید.

د- رسول با كرامت اسلام(ص) به مردی فرمود :
امروز را روزه ای، گفت : نه ، آیا مریضی را عیادت نموده ای ؟ گفت : نه ، فرمود: پس به خانه بر گرددوحق زناشوئی با همسرت را به انجام برسان كه این برنامه از جانب توبرای او صدقه است .

ذ- بنابه روایات پیامبر اكرم (ص) :
این طور دستور داده اند كه اگر مردی گرفتار زنی زیبا روی گردد . باید هر چه زودتر با همسر خود همبستر گردد. زیرا با این كار غریزه او فروكش كرده ، از لغزش و انحرافات در امان خواهد ماند .

ر- امام حسن (ع) می فرمایند :
از اخلاق پیامبران این است كه خود را نظیف و خش بو و خویشتن را آرایش و اصلاح می نمایند و همچنین اهل ( كثرةطروقه ) هستند منظور از كثرت طروقه گرم مزاجی و زن دوستی است . یعنی مردان نیز بایدگرم مزاج بوده از سرد مزاجی پرهیز نموده زن دوست باشند .

ز- امام رضا(ع) روایت شده است:
از سنن مؤكده است كه امر ازدواج در شب انجام شود . زیرا خداوند شب راعامل سكون و آرامش قرار داده و زنان نیز خود عامل سكون و ارامش هستند . پس چه زیباست كه این عمل سكون او در سكون و آرامش انجام شود . تا اقناع جنسی كامل تر پیاده شود .

ژ- قال رسول اكرم (ص):هر گاه فردی از شما قصدتقارب كرد نباید همانند پرندگان با این عمل مبادرت بورزید. بلكه بایدمكث ودرنگ داشته باشید . وهر گاه مردی بخواهد با همسرش همبستر شود نباید در انجام این كار شتاب و عجله نماید.

س- امام صادق (ع) فرمودند:
هر گاه یكی از شما اراده كرد با همسرش هم بستر گردد. باید قبل از شروع با همسرش ملاعبه داشته باشد ، یعنی با او بازی كردن و شوخی های مناسب و نشاط انگیز بپردازد. كه این كار موضوع عمل جنسی را پاكیزه تر و لذت بخش تر فراهم می آورد ، آمادگی زنان در وصول به اوج لذت جنسی تشدید می گردد و رضایت خاطر محسوس تر خواهد شد.اگر این كار با مقدمات صورت بگیرد . همه خواسه های زن تحقق خواهد یا فت و در غیر این صورت بخش مهمی از خواسته ها ارضا نگشته خواهد ماند ،شاید بتوان ادعا كرد كه برخی از اختلافات بین زن و مرد از این رهگذر حاصل می شود وشاید هم زمینه ای برای تباهی زنان باشد . زیرا تمایلات ارضاء نشده یا صحیح انجام نشده دنبال ارضاء حقیقی می گردد.

ش-از امام علی (ع) روایت شده است :هرگاه یكی ازشما اراده كرد كه با همسرش همبستر شود نباید در انجام این كار شتاب و عجله نماید . زیرا مردان باید بدانند كه زنان نیازمندی های فراوانی دارند و مردان باید با صبر و حوصله و بردباری نیازهای روحی و روانی آنان را بر طرف سازند.

ص- امام صادق (ع) فرمودند :محبت زنان ازاخلاق انبیاء خداوند است .
رسول خدا(ص) فرمد: نور چشمم در نماز و لذت و خوشیم در دنیا زنان و گل خوشبویم حسن و حسین است.

ض- امام صادق (ع) فرمدند:مردم لذتی در دنیا و آخرت بیش از لذت زن نمی برند و این است قول حق ( زین للناس حب الشهوات من ا لنساء والیمنین) و سپس فرمود:اهل بهشت به چیزی از بهشت لذیذ تر از نكاح لذت نمی برند . نه از خوراكی و نه از آشامیدنی و فرمودند : هر چه محبت همسر در قلب شوهرش زیادتر شود ، ایمانش زیادتر می شود.

ط-حضرت رسول(ص) فرمودند:گفتار مرد به همسرش . (همانا من ترا دوست دارم .) هر گز از قلبش محو نمی گردد.

ظ- رسول خدا(ص) فرمودند:كسی كه حقوق عائله خود را ضایع كند از رحمت خدا دور است و نیز فرمودند: بهترین شما كسی است كه برای خانواده اش بهتر باشد . و من برای خانواده ام از تمام شما بهترم . ونیز فرمود: عائله شخص در قید او یند محبوب ترین بندگان نزد خدای عز وجل كسی است كه با افراد در قیدش بهتر رفتار كند .

ع- امام ششم (ع) فرمودند:مرد باید در برنامه خانه و خانواده سه چیز را بر خود تحمیل كند . هر چند خلاف میلش باشد:1-خوش رفتاری 2-توسعه در معاش بدون اسراف.3-غیرت ناموسی

غ- رسول خدا (ص) فرمودند:آنچه را مسلمان به خاطر خدا برای همسرش می خرد ثواب صدقه دارد. و فرمود: كسی كه زن می گیرد باید او را احترام كند . و فرمود: هر كس همسرش را بیش از سه مشت بزند . خداوند در قیامت در برابر اولین و آخرینش رسوایش كند .

ف- امام علی (ع) فرمودند:زنان در دست شما امانت هستند . بر انان سخت نگیرید و بلا تكلیف مگذارید .

ق- امیر المؤمنین (ع) می فرماید:كناره گرفتن از زن و محروم نمودن او ازارضاء غریزه جنسی موجب عذاب قبر است.

ک– امام هفتم (ع) فرمودند :جهاد المراة حسن التبعل . جهاد زن نیكو شوهر داری است . وحضرت باقر (ع) فرمودند:
زن در حریم حضرت حق شفیعی با قدرت ترو نجات دهنده تر از رضایت شوهر ندارد.

گ- پیامبر بزرك اسلام(ص) فرمودند:موفات زنانی هستند كه همسر شان آنان را برای برقرای رابطه زناشوئی فرا می خوانند اما زنانشان این دست و آن دست كرده انجام این عمل را به تآخیر می اندازند . در نتیجه شوهرانشان به خواب می روند . چنین زنی را فرشتگان دائمآ نفرین و لعن می كنند تا همسرشان از خواب بیدار شود.

زنی نزد رسول خدا آمد پرسید مرد چه حقوقی بر زن دارد . پیامبر بزرگوار (ص) فرمود :خیلی زیاد . پرسید تقاضا دارم از آن حقوق را بشمارید ؟ رسول خدا فرمود :
-زن حق ندارد بدون اجازه شوهرش روزه مستحبی بگیرد .-وبدون اجازه او نمی تواند از خانه خارج شود.-بر اوست كه از بهترین عطر ها استفاده و زیباترین جامه ها را بر تن كند.
-و خود را با وسائل زینتی بیاراید.-و خود را در شب و روز بر همسرش عرضه دارد
-اگر مرد نیازمند به عمل جنسی باشد باید از انجام آن سرپیچی ننماید اگر چه بر جهاز شترسوار باشد . و از این ها كه بر شمردم حقوق مرد بر زن بیشتر است

اگر زنان و مردان مسلمان آداب زناشوئی را می دانستند و بر طبق آن رفتار می كردند بدون تردید روابط خانوادگی سست و لرزان نمی شود . با توجه به مطالعه پرونده های قضایی در اختلافات خانوادگی شاید بتواند سهم كوچكی بر اثر عدم تطابق اقناع جنسی حاصل نمی شود و كماكان باقی می ماند، باشد.

ن -حقوق كلی زن بر شوهر:
1-تهیه لوازم زندگی
2-مباشرت
3-گشایش در زندگی
4-احترام به زن
5-آراسته و پاكیزه بودن
6-خوش زبانی و مدارا
7-رعایت اراده و اختیار خود را بنماید .

و- حقوق كلی شوهر بر زن :
1-اطاعت از شوهر
2-تمكین از شوهر
3-بیرون نرفتن از خانه و در صورت نیاز با اجازه شوهر
4-پرهیز از آزارشوهر و تندخوئی و بدزبانی
5-خدمت در خانه
6-احترام به شوهر و خوش رفتاری با او
7- برای غیر شوهر خود را نیاراید
8- بدون اجازه شوهر در اموال او تصرف نكند .