پارس ناز پورتال

ترفند شارژ mp3 player با استفاده از پیاز (عکس)

ترفند شارژ mp3 player با استفاده از پیاز (عکس)
 
میزان انرژی مصرفی آی پاد یکی از نگرانیهای اوون ۲۱ ساله در شهر پورتموث انگلستان است. اوون لوییز به همین منظور او دو سوراخ در یک پیاز ایجاد کرده است.به گزارش پارس ناز پیاز را داخل یک نوشیدنی انرژی زا غوطه ور ساخته و آن را به وسیله کابل USB به آی پاد خود متصل کرده است. با این کار او برای یک ساعت آی پاد خود را شارژ می کند.

اوون که عاشق موسیقی است در مورد این کاری که انجام داده است می‌گوید:وقتی داشتم از طریق لپ تاپ خود تلویزیون تماشا می‌کردم و آی پاد من هم در حال پخش موزیک بود، به این نکته فکر کردم که چه مقدار انرژی برای این کار لازم است؟ یکی از دوستانم تجربه‌ای را به من نشان داد که من به آن خندیدم ولی وقتی فکر کردم دیدم عجیب ترین چیزی است که من تا به حال دیده‌ام و از آن به بعد هر روز این کار را انجام می‌دهم.

 

فیل استابلز فیزیکدان کالج سنت وینسنت در همپشایر در این مورد گفت:تقریبا تمام سبزیجات این قابلیت را دارند. زیرا همه آنها یونهایی دارند که نوشیدنی‌های انرژی زا واکنش نشان می‌دهند و می‌توانند انرژی لازم برای شارژ یک آی پاد را فراهم کنند. تنها مشکل موجود بوی بد آن است. به علاوه اینکه نمی‌توان تعیین کرد آی پاد شارژ شده چقدر کار خواهد کرد.