پارس ناز پورتال

فیلم جنجالی اسمیت دوباره نویسی می شود

مجموعه : اخبار سینما
فیلم جنجالی اسمیت دوباره نویسی می شود

فیلم‌نامه «عظیم‌الجثه» فیلم جدید ویل اسمیت را اد سولومون دوباره‌نویسی می‌کند. کمپانی یونیورسال تهیه کننده این فیلم اکشن علمی تخیلی دلهره آور است.

«عظیم‌الجثه» که مدت‌هاست بحث تولید آن مطرح است ، نسخه دوباره‌سازی یک فیلم موفق و پرفروش دهه هفتاد میلادی است.

کمپانی یونیورسال اد سولومون را به دلیل سابقه دوستی قدیمی که با ویل اسمیت دارد، انتخاب کرده است، گفته می‌شود اسمیت او را به تهیه کنندگان فیلم معرفی کرده بود.

جوزف سارجنت کارگردان نسخه جدید «عظیم‌الجثه»است. فیلم‌نامه فیلم بر اساس قصه کتابی به همین نام نوشته می‌شود، که دنیس فلتام جونز نویسنده آن است.

این کتاب در سال 1966 منتشر شد و قصه آن،در دوران جنگ سرد اتفاق می‌افتد. این قصه بر روی یک آدم نابغه تمرکز می‌کند که یک کامپیوتر خاص و ویژه خلق می‌کند.

هدف از خلق این کامپیوتر ،کمک به یکی از واحدهای وزارت دفاع آمریکا و برنامه‌ریزی برای آن است . بزودی مشخص می‌شود روس‌ها هم کامپیوتری مشابه این کامپیوتر را خلق کرده‌اند.

بزودی این دو کامپیوتر ،شروع به رد و بدل کردن اطلاعات محرمانه می‌کنند. در نتیجه، آمریکا و شوروی مجبور به همکاری مشترک برای کنترل این دو کامپیوتر می‌شوند.

اگر آن‌ها نتوانند فعالیت این کامپیوترها را کنترل کنند، این دو کامپیوتر کنترل کره زمین و آدم‌های آن را در دست‌های خود خواهند گرفت

ویل اسمیت در نسخه جدید نقش دکتر چارلز فوربین را بازی می‌کند. او خالق کامپیوتر فوق محرمانه و باهوشی است که از یک هوش مصنوعی سرشار برخوردار می‌باشد.

فیلم‌نامه اولیه نسخه جدید را لیک ماستوز و جوزف راتنبرگ نوشته بودند. اما این فیلم‌نامه مورد پسند اسمیت و مسئولان کمپانی یونیورسال قرار نگرفت.

ران ‌هاوارد کارگردان سرشناس سینما هم در امر تولید این فیلم، به عنوان تهیه کننده با کمپانی یونیورسال همکاری خواهد کرد. در ابتدا گفته می‌شد او کارگردانی «عظیم‌الجثه» را هم به عهده خواهد گرفت. اما بزودی معلوم شد او فقط تهیه کننده فیلم خواهد بود.

نسخه اصلی فیلم در سال 1970 ساخته شد. کارگردان این فیلم جوزف سارجنت است. فیلم‌نامه فیلم را نیز خود سارجنت بر اساس قصه نوول پرخواننده دی اف جونز نوشت.

اریک بریون ،سوزان کلارک و گوردون پاین سنت بازیگران نسخه اصلی «عظیم‌الجثه» بودند. نکته جالت این است که نقش اول نسخه اصلی را یک بازیگر سفیدپوست بازی کرد.

جوزف سارجنت در دو دهه اخیر، بیشترین فعالیت خود ا در رسانه تلویزیون داشته است و یک دوجین مجموعه تلویزیونی را کارگردانی کرده است.

ویل اسمیت پس از نمایش موفقیت آمیز قسمت سوم مجموعه فیلم علمی تخیلی «مردان سیاهپوش» در سال قبل،دوباره تبدیل به یک بازیگر پرکار شده است