پارس ناز پورتال

نکاتی درباره قبل از نصب ویندوز 7

نکاتی درباره قبل از نصب ویندوز 7

پنج نکته که باید قبل از نصب ویندوز هفت RC1 بدانید
اگر قصد دارید ویندوز جدید مایکروسافت را امتحان کنید، یا از نسخه بتای ویندوز 7 به نسخه RC1 سویچ کنید بهتر است قبل از هر کاری این مطلب را با دقت بخوانید تا در آینده دچار مشکل نشوید: 

1- ویندوز 7 نسخه RC1 یک سال به صورت رایگان برای شما کار می کند.  اما باید بدانید که مایکروسافت اعلام کرده امکان ارتقا این نسخه به نسخه اصلی وجود ندارد. به این معنی که بعد از اتمام زمان استفاده از این نسخه باید آن را پاک کنید و نسخه اصلی را به صورت تمیز روی کامپیوتر نصب کنید. 
2- اگر کاربر ویندوز XP هستید امکان ارتقای آن وجود ندارد. و باید ویندوز 7 را از اول نصب کنید یا روی یک پارتیشن مجزا قرار دهید. 
3- اگر کاربر ویندوز ویستا هستید می توانید سیستم عامل را با تمام نرم افزارها به ویندوز 7 ارتقا دهید. مایکروسافت شدیدا توصیه کرده که قبل از این کار از اطلاعات خود پشتیبان گیری کنید.  
4- اگر کاربر ویندوز 7 نسخه بتا هستید: متاسفانه باز هم امکان ارتقا به نسخه RC1 وجود ندارد. باید نسخه بتا را پاک کنید و نسخه RC1 را از اول نصب کنید. البته یک راه برای ارتقا نسخه بتا به نامزد نسخه نهایی وجود دارد اما گفته شده که احتمالا با مشکل مواجه می شود. اگر نسخه بتا را از ویستا ارتقا داده باشید، می توانید به ویستا برگردید و بعد از ویستا به نسخه RC1 ارتقا دهید. چیزی شبیه دنده عقب رفتن و دوباره به جلو برگشتن.
5- حداقل سخت افزار لازم جهت نصب ویندوز 7 به این شرح است : 
پردازشگر با سرعت حداقل یک گیگاهرتز 
یک گیگابایت RAM 
16 گیگابایت هارد برای نسخه 32 بیتی و 20 گیگابایت برای نسخه 64 بیتی. 
کارت گرافیک با قابلیت پشتیبانی از DirectX 9 و بالاتر 
 
این ملزومات سخت افزاری نسبت به چیزی که مایکروسافت برای نسخه بتا اعلام کرده بود کمی تفاوت کرده است. اما اعلام شده که این لیست نهایی برای حداقل سخت افزارهای مورد نیاز نصب ویندوز هفت است.

جلوی دسترسی به محتویات درایو مورد نظرتان را بگیرید :

این ترفند فقط در ویندوزهای 2000 و xp جواب میده و کار میکنه و کارش اینه که مانع دسترسی کاربران به درایوها از طریق mycomputer یا Explorer میشه به علاوه به اجرا در آوردن فرمان Run یا dir نیز نمیتواند موجب نمایش شاخه های این گردونه شود
وارد رجیستری شوید و کلید زیر را پیدا کنید :

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\Curr ent Version \ Policies\Explorer

اکنون متغیری به نام NoViewDrive را از جنس DWORD بسازید وظیفه ی این متغیر دادن اجازه ی دسترسی به هر یک از گردونه های مجازی کامپیوترتان است .
درایوها وقتی مرئی هستند که مقدار صفر را به آن بدهید و هنگامی نامرئی میشوند که به آن مقدار 1 را بدهید .
مثل ترند قبل از جدول زیر استفاده کنید :

A : 1
B : 2
C : 4
D : 8
E : 16
F : 32
G : 64
H : 128
I : 256
J : 512
K : 1024

به عنوان مثال اگر بخواهید درایو C و D را مخفی کنید باید عدد 4 و 8 را با هم جمع کنید و مقدار آن را به متغیر بدهید .
اگر بخواهید تمام متغیر ها را مخفی کنید مقدار 67108863 را به این متغیر بدهید .