پارس ناز پورتال

سرنوشت فیلم تعبیر خواب چه شد؟؟

مجموعه : اخبار سینما
سرنوشت فیلم  تعبیر خواب  چه شد؟؟

فیلم تلویزیونی "تعبیر خواب" به کارگردانی رضا دادویی موفق به کسب سه جایزه از پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم های پلیسی مسکو شد. در مراسمی که در مرکز فرهنگی نیروهای مسلح روسیه برگزار شد جایزه ویژه هیات داوران جشنواره بین‌المللی فیلم‌های پلیسی مسکو، تندیس بلورین جشنواره، کلاه نمادین و لوح تقدیر به رضا دادویی برای کارگردانی این فیلم اهدا شد. در این برنامه سید حسین طباطبایی معاون رایزنی فرهنگی ایران در مسکو نیز حضور داشت.

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد به شهاب حسینی و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد نیز به حمید ابراهیمی برای بازی در فیلم "تعبیر خواب" تعلق گرفت.

فیلم‌های "قتل در الجزایر" از آفریقای جنوبی، "بلوز پکنی" از چین، "تیراندازی به سر" از تایلند، "منطقه ناآشنا"، "گرگ های سفید" و "بازداشتگاه" از روسیه از دیگر فیلم‌های سینمایی این جشنواره بودند که جوایزی را دریافت کردند.

در بخش فیلم‌های مستند نیز به فیلم‌های "احتیاط فریبکاران" از شبکه تلویزیونی تی.وی سنتر مسکو و "حوادث غیرمترقبه هفته" از شبکه تلویزیونی روسی ان.تی.وی جوایزی اهدا شد.

در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های پلیسی مسکو که با نظارت سازمان ملل متحد در روسیه برگزار شد، 159 فیلم مستند، سینمایی، تلویزیونی جنایی و پلیسی از 40 کشور جهان از جمله ایران، روسیه، آمریکا، لهستان، اتریش، آفریقای جنوبی و آرژانتین به نمایش درآمد.

در این برنامه که با حضور سید حسین طباطبایی معاون رایزنی فرهنگی ایران در مسکو همراه بود، یوری میتوشین رییس جشنواره سینمایی فیلم های جنایی – پلیسی روسیه ضمن قدردانی از حضور ایران در این جشنواره بین المللی، جایگاه سینمای ایران در سطح جهانی را بزرگ و عالی دانست.
وی با بیان اینکه سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی پیشرفت فراوانی داشته و فیلم های ارزشمندی را به سینمای جهان معرفی کرده است، اظهار کرد: کسب جایزه‌های ارزشمند در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف، بیانگر این پیشرفت‌هاست