پارس ناز پورتال

پیتزا گوشتی لذیذ

مجموعه : آموزش آشپزی
پیتزا گوشتی لذیذ

پیتزا که دارای قدمتی طولانی می باشد یکی از غذاهای پرطرفدار و خوش خوراک امروزی می باشد ، خمیر گردی که روی آن با انواع سبزیحات، گوشت و پنیر پوشانده می شود و موقع خوردن لقمه هایش کش می اید. در ادامه مطلب با مواد لازم و طرز تهیه یک نمونه پیتزای گوشت آشنا می شوید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا
آب ولرم : 1 پیمانه
نمک : 1 قاشق چایخوری
شکر : 1 قاشق چایخوری
خمیرمایه : 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع : 4/1 پیمانه
آرد سفید : 2 تا 3 پیمانه

مواد لازم برای وسط پیتزا
گوشت چرخی : 2/1 پیمانه
سوسیس ورقه شده : 2 عدد
قارچ ورقه شده : 2 تا 3 عدد
پنیرپیتزا: 150 گرم
فلفل دلمه ای خرد شده : 2 تا 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه
ابتدا خمیرمایه را با آب و شکر فعال می کنیم به این صورت که آب ولرم و شکر را با هم مخلوط می کنیم سپس خمیر مایه را افزوده و درب ظرف را می گذاریم تا پف کند، روغن و نمک را در ظرف مناسبی ریخته و خمیرمایه فعال شده را به آن افزوده ، آرد الک شده را نیز کم کم اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا جاییکه خمیر به دستمان نچسبدو خمیر نرم و لطیفی بدست آید، اجازه می دهیم خمیر حدود 2 ساعت در جای گرمی بماند تا ور آید. در این فاصله یک عدد پیاز را تفت داده و گوشت را بهمراه نمک و فلفل به آن افزوده و می گذاریم با شعله ملایم پخته و سرخ شود.( همانند مایه ماکارانی گوشت را آماده می کنیم)
خمیر را به کمک وردنه باز کرده و در ظرف مخصوص پیتزا که قبلا چرب کرده ایم به صورت نازک پهن می کنیم و ابتدا یک لایه نازک سس کچاب زده بعد از آن مقدار کمی پنیرپیتزا می ریزیم و سپس مواد وسط را به ترتیب گوشت، سوسیس ،فلفل دلمه ای ، قارچ و پنیرپیتزا اضافه می کنیم و در فر با حرارت 200 درجه سانتیگراد به مدت 20 تا 30 دقیقه قرار می دهیم.