پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

با خواندن این مطلب متعجب خواهید شد + عکس با خواندن این مطلب متعجب خواهید شد + عکس کوتاه قدترین زن دنیا با 22 سال سن و 69 سانت قد +عکس کوتاه قدترین زن دنیا با 22 سال سن و 69 سانت قد +عکس دختری که آجر خوردن را به وعده غذایی خود اضافه کرده دختری که آجر خوردن را به وعده غذایی خود اضافه کرده زنان حلقه به گردن که گمان می کنند زیبا هستند زنان حلقه به گردن که گمان می کنند زیبا هستند دختر ایرانی رکورد بی نظیری هولاهوپ را به نام خودش ثبت کرد دختر ایرانی رکورد بی نظیری هولاهوپ را به نام خودش ثبت کرد این زنان زشت ترین بینی دنیا را دارند +عکس این زنان زشت ترین بینی دنیا را دارند +عکس خواننده معروف ریحانا از لباس پوشیدن متنفر است (عکس) خواننده معروف ریحانا از لباس پوشیدن متنفر است (عکس) داستان جالب عروس و دامادهای بدشانس در خواستگاری + عکس داستان جالب عروس و دامادهای بدشانس در خواستگاری + عکس ستاره هایی که مادران خوبی هم هستند +عکس ستاره هایی که مادران خوبی هم هستند +عکس رکوردهای جالب و هیجانی ثبت شده در گینس (15) رکوردهای جالب و هیجانی ثبت شده در گینس (15) دختری عجیب با پاهای غول پیکر + عکس دختری عجیب با پاهای غول پیکر + عکس زنی که تا 70 سالگی همچنان دختر است + عکس زنی که تا 70 سالگی همچنان دختر است + عکس آشنایی با 13 واقعیت عجیب در مورد چینی ها آشنایی با 13 واقعیت عجیب در مورد چینی ها یادش بخیر قدیما…ما دهه شصتیا… یادش بخیر قدیما…ما دهه شصتیا… دختران داش مشتی در شهر شیراز +عکس دختران داش مشتی در شهر شیراز +عکس اتفاقی بسیار عجیب و باورنکردنی برای خواهران دوقولو + عکس اتفاقی بسیار عجیب و باورنکردنی برای خواهران دوقولو + عکس ازدواج ۲۳ میلیارد تومانی این مرد هندی ازدواج ۲۳ میلیارد تومانی این مرد هندی هفت چهره معروف خبرساز هفته را ببنیید +عکس هفت چهره معروف خبرساز هفته را ببنیید +عکس خواستگاری جالب پسر میلیاردر از دوست دخترش + عکس خواستگاری جالب پسر میلیاردر از دوست دخترش + عکس مادربزرگی که تصمیم گرفته از نوه خود بچه دار شود +عکس مادربزرگی که تصمیم گرفته از نوه خود بچه دار شود +عکس

ترفندهایی طبیعی برای افزایش تستوسترون بدن

ترفندهایی طبیعی برای افزایش تستوسترون بدن

ترفندهایی طبیعی برای افزایش تستوسترون بدن,در این مقاله سعی شده با روش های طبیعی مناسب برای افزایش میزان هورمون تستوسترون بدن آشنا شوید.

 

قدرت تستوسترون یک قدرت افسانه ای است. تستوسترون عضله سازی را سرعت می دهد و باعث چربی سوزی می شود، همچنین باعث خواب بهتر و انرژی بیشتر و بهبود سلامت کلی بدن نیز می شود.

 

متأسفانه اغلب مردان بعد از سن ۳۰ سالگی دچار روند نزولی در سطح تستوسترون خون می شوند که این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲، چاقی، کم شدن تراکم استخوان و مواد معدنی، اختلال در عملکرد جنسی و کاهش توان عضلانی را در پی دارد.

 

با روش های طبیعی افزایش تستوسترون آشنا شویدفکر نکنید که این مشکل تنها مختص آقایان است، خانم ها نیز در اثر کاهش سطح این هورمون آنابولیک در بدنشان دچار مشکل می شوند.

 

مانند مردان؛ در زنان نیز ترشح هورمون تستوسترون در سن ۲۰ سالگی به حداکثر می رسد (این میزان یک دهم سطح تستسرون در آقایان است).

 

کاهش تستوسترون سبب از بین رفتن تعادل بین تستوسترون و استروژن می گردد که نتیجه آن افزایش چربی بدن، کندی متابولیسم، کاهش استقامت و پوکی استخوان است.

 

در این مطلب ۷ راه ساده ولی مؤثر در بالا بردن سطح تستوسترون آزاد در خون را به شما معرفی می کنیم.

 

خواب کافی

نداشتن خواب با کیفیت در طول شبانه روز می تواند به طرز چشمگیری سطح تستوسترون خون را پایین بیاورد که نتیجه آن کاهش رشد عضلات بدن است.

 

نتایج تحقیقات نشان داده که میزان ساعات خواب فرد با سطح تستوسترون در خون رابطه تنگاتنگی دارد.

 

محققان دانشگاه شیکاگو الگو های خواب مردان سالم را مورد مطالعه قرار داده و دریافتند که طول مدت زمان خواب عمیق با میزان سطح تستوسترون سرمی رابطه ای مستقیم دارد.{۱۲} دانشمندان خواب بین ۷ تا ۹ ساعت برای افزایش تستوسترون را مناسب می دانند.

 

تمرینات طولانی را فراموش کنید

جنبه دیگری از تمرین که در تولید تستوسترون در بدن نقش دارد، طول تمرین (مدت زمان تمرین) است. تمرینات طولانی با استراحت های زیاد که بیش از یک ساعت طول می کشد، سبب افزایش هورمون کورتیزول شده و در نتیجه تستوسترون به شدت کاهش می یابد.

 

تحقیقات بیانگر بالا رفتن سطح تستوسترون با کم کردن مدت زمان استراحت بین ست ها (۱ تا ۳ دقیقه ) در تمرینات با وزنه است.{۱۱} بنابراین اگر می خواهید در تمرین خود تستوسترون بیشتر ترشح کنید، استراحت ها را کوتاه کنید و نهایتا” 60 دقیقه در باشگاه باشید.

 

انجام تمرینات با حجم بیشتر

تحقیقات نشان داده تمرینات مقاومتی (با وزنه) اگر با حجم بالاتر (منظور از حجم بالای تمرین تکرارهای منظم با وزنه های متوسط تا سنگین و ۷۰ تا ۸۵% حداکثر تکرار بیشینه) انجام پذیرد موجب افزایش پاسخ بدن برای ترشح بیشتر تستوسترون می شود.

 

برخی از ورزشکاران برای بالا بردن سطح تستوسترون ست آخر هر حرکت را تا رسیدن به ناتوانی عضلانی ادامه می دهند. برخی دیگر نیز از تکنیک (Drop Set) ست های معکوس بدین منظور کمک می گیرند.

 

استفاده از ترکیبات افزایش دهنده تستوسترون

زینک

ماده معدنی ضروری که نقش کلیدی در تولید تستوسترون در بدن ایفا می کند، زینک است. مطالعه ای در دانشگاه وین ایندیانا مشخص کرد که استفاده از مکمل زینک به مدت ۶ ماه در مردان مسنی که دچار کمبود خفیف این ماده معدنی بوده اند، سبب افزایش ۹۳% تستوسترون آن ها شده است!{۶}

 

ویتامین D

مهمترین ویتامین مورد نیاز برای تولید تستوسترون در بدن است. در مطالعه ای در ژورنال بالینی غدد درون ریز، آزمایشات بر روی مردان بالغ نشان دهنده افزایش سطح تستوسترون آزاد خون در اثر استفاده از مکمل ویتامین D است.

 

دی-آسپارتیک اسید D-Aspartic Acid

دی-آسپارتیک اسید یا DAA آمینواسیدی است که در بافت غدد بدن یافت می شود. DAA با تحت تأثیر قرار دادن سطوح هورمونی بدن باعث افزایش ترشح تستوسترون می شود. در یک مطالعه انسانی به ۲۳ مرد بالغ روزانه دوز ۳۱۲۰ میلی گرم دی-آسپارتیک اسید به مدت ۱۲ روز داده شد. تنها پس از ۱۲ روز محققان شاهد افزایش ۴۲ % در سطح تستوسترون این افراد بودند. این تحقیقات نقش مؤثر دی-آسپارتیک اسید را در تولید و سنتز تستوتسرون در بدن را اثبات می کنند.{۷}

 

از مصرف کلسترول اجتناب نکنید!

تستوسترون از مشتقات کلسترول است، پس اگر از رژیم غذایی کم کلسترول یا بی کلسترول پی روی می کنید، شاهد تغییری در سطح تستوسترون نخواهید بود. بنابراین اگر به دنبال عضله سازی هستید، این تغییر کوچک اما مهم را در برنامه غذایی خود انجام دهید.

 

به خاطر داشته باشید که بخش اعظم تستوسترون بدن با پروتئین ها باند (متصل) می شود و آن مقدار از تستوسترون که باقی می ماند،

 

تستوسترون آزاد نام دارد، که دارای دسترسی زیستی است و برای جذب توسط بافت های بدن در نظر گرفته می شود. برای بالا بردن کلسترول باید از چربی های اشباع شده در رژیم غذایی خود بهره بگیرید.

 

چربی بخورید

وقتی صحبت از بالا بردن سطوح تستوسترون بدن باشد چربی های غذایی نقش اساسی در بالابردن طبیعی تولید آن دارند. در تحقیقی که در مجله “فیزیولوژی کاربردی” منتشر شد محققان ثابت کرده اند که استفاده از چربی ها (اشباع و غیر اشباع) باعث بالا رفتن سطح تستوسترون می شود.

 

به خاطر داشته باشید منظور از استفاده از چربی ها مقدار زیاد چربی نیست، بلکه نوع چربی است که مصرف می شود. نمونه هایی از چربی های غیر اشباع: روغن زیتون، آووکادو، کره بادام زمینی و نمونه هایی از چربی های اشباع: گوشت قرمز، روغن نارگیل، زرده تخم مرغ، شکلات تلخ و پنیر است.

 

انجام حرکات ترکیبی و چند مفصلی

همانطور که تغذیه می تواند در افزایش سطوح تستوسترون نقش داشته باشد، نوع تمرین نیز نقش مؤثری در میزان ترشح تستوسترون در بدن ایفا می کند.

 

تحقیقات گوناگون بارها و بارها تأثیر تمرینات وزنه با شدت بالا را اثبات کرده اند. مثلا” وزنه طوری انتخاب شود که بیش از ۱۰ تکرار نتوان انجام داد. تمرینات درست را با وسایل مناسب در برنامه تمرینی خود بگنجانید. هرچه عضلات بیشتری را با یک حرکت درگیر کنید، تستوسترون بیشتری ترشح می شود.

 

به عنوان مثال مطالعه ای بر روی حرکت پرس پا و حرکت اسکوات نشان داد که حرکت اسکوات به دلیل در گیر کردن عضلات بیشتر در حین اجرا نسبت به پرس پا که با دستگاه و کنترل شده انجام می شود،

 

موجب ترشح میزان بیشتری تستوسترون در خون می شود. حرکاتی مانند اسکوات، ددلیفت و پرس سینه نمونه هایی از تمرین های ترکیبی و چند مفصلی هستند که به شما در تحریک و ترشح هورمون تستوسترون کمک قابل توجهی می کنند.

 

 

منبع: علم ورزش

 

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ