پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مقابله با گرفتگی عضلات بدن با روش های خانگی

مقابله با گرفتگی عضلات بدن با روش های خانگی

مقابله با گرفتگی عضلات بدن با روش های خانگی,مصرف مایعات، ماساژ، کمپرس یخ و مصرف ویتامین از جمله روش های خانگی برای درمان گرفتگی عضلات هستند.

 

علت اصلی گرفتگی و اسپاسم عضلات که بسیار دردناک و غیرقابل کنترل است، مشخص نیست با این حال علت هایی از جمله فعالیت بیش از حد عضله، کمبود آب، ضعف جسمی، کمبود تغذیه و … را برای آن برمی شمارند. عضله پشت ران و کف پا، بسیار مستعد گرفتگی است.

 

در اغلب موارد، گرفتگی عضله به خودی خود خوب می شود اما برای کاهش دادن درد و بهبود سریع آن می توان از درمان های خانگی استفاده کرد.

 

۱- مایعات مصرف کنید: مصرف نوشیدنی حاوی الکترولیت با ایجاد تعادل مجدد در میزان مواد کانی بدن، مانع از گرفتگی عضله می شود. توجه داشته باشید، نوشیدنی های حاوی قند بالا، باعث تشدید درد می شود.

 

۲- مواد غذایی حاوی ویتامین مصرف کنید: گرفتگی عضلات در برخی موارد بر اثر کمبود مواد کانی و ویتامین است. بهتر است برای دریافت روی و منیزیم، از مواد غذایی حاوی این ویتامین استفاده شود.

 

۳- ماساژ و ورزش های کششی: کشیدن و ماساژ دادن آرام قسمت موثر، گرفتگی را از بین می برد.

 

۴ – کمپرس یخ: علاوه بر کاهش دادن التهاب، عضله را نیز شل می کند.

 

۵- فشار دادن لب ها: با استفاده از انگشت شست و اشاره لب بالا را بگیرید و ماساژ دهید. این روش درد را قطع خواهد کرد اما درمان کوتاه مدت است.

 

۶- از پماد مسکن که مانند کمپرس سرد عمل می کند، برای کاهش درد و شل کردن عضله ها استفاده کنید.

 

پیشگیری:

۱ – ورزش منظم.

۲ – گرم کردن بدن قبل از هر بازی یا ورزش.

۳- مصرف مایعات زیاد هنگام ورزش.

۴ – حفظ تعادل غذایی با مصرف کافی میوه و سبزی تازه.

۵ – استفاده از کفش های راحتی.

 

علل:

گرفتگی عضلات اگرچه توضیح بیولوژیکی ندارد اما بی ضرر است و تنها در برخی موارد با برخی بیماری ها ارتباط دارد.

 

۱- تصلب شرایین: خون رسانی ناکافی بر اثر باریک شدن رگ ها می تواند خطر بروز گرفتگی عضله را بالا ببرد.

 

۲- فشرده شدن عصب در ستون فقرات می تواند در پا یا کشاله درد ایجاد کند. هر چه طولانی تر راه بروید، درد بیشتری احساس می کنید؛ با قطع کردن ورزش، درد از بین می رود.

 

۳- کمبود مواد معدنی: دریافت ناکافی پتاسیم، کلسیم و منیزیم می تواند منجر به گرفتگی عضله شود.

 

برخی از داروها مانند داروهای ادرارآور می تواند تعادل مواد معدنی را در بدن مختل کند و سبب گرفتگی عضله شود.

 

 

 

منبع:روزنامه خراسان

 

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ