پارس ناز پورتال

3000 زن ایزدی قربانی جنسی داعش هستند

3000 زن ایزدی قربانی جنسی داعش هستند

3000 زن ایزدی قربانی جنسی داعش هستند 

داعش بعد از حمله به مناطق ایزدی زنان و دختران را به اسارت گرفت و چندین سال است که از آن ها به عنوان بردگان جنسی استفاده می کنند. یک مقام محلی در کردستان عراق اعلام کرد بیش از 3 هزار و 735 زن ایزدی هنوز در اسارت تروریست‌های داعشی هستند.

 

به گزارش پارس ناز  براساس اعلام یک مقام محلی نزدیک به 3 هزار و 735 زن ایزدی هنوز در اسارت تروریست‌های داعشی هستند وتلاش‌ها برای آزادسازی آنها ادامه دارد.بر این اساس، خیری بوزانی – مسئول امور ایزدی‌ها در وزارت امور مذاهب دولت محلی کردستان – اعلام کرد: ما تلاش می‌کنیم تمامی 3735 زن ایزدی در اسارت داعش را هر چه زودتر آزاد کنیم.

 

در ادامه این مطلب آمده است: زمانی که داعش در اوت 2014 (مرداد ماه 1393) شهر سنجار را به کنترل خود درآورد، بیش از 6 هزار و 413 نفر شامل زن و کودک و سالخورده را به اسارت گرفت و صدها مرد را به قتل رساند. از این تعداد، نزدیک به 3 هزار و 443 نفر زن بودند. این مقام محلی افزود: در این مدت بیش از 2 هزار و 678 اسیر شامل 971 زن، 327 مرد، 690 پسر و 690 دختر موفق شدند از چنگال داعش بگریزند.

3000 زن ایزدی قربانی جنسی داعش هستند

این مطلب می‌افزاید: در ابتدا بسیاری از ایزدی‌ها خود اقدام به فرار می‌کردند؛ اما با گذشت زمان گریختن از چنگال تروریست‌های داعشی دشوارتر شد. از این رو، شبکه‌های متعددی برای نجات این افراد در منطقه کردستان شکل گرفت. با این وجود، برخی از این اسیران با پرداخت باج آزاد شدند.

 

سازمان ملل متحد در گزارشی در ماه ژوئیه ( خرداد ماه) اعلام کرد تروریست‌های داعش نزدیک به 45 میلیون دلار از طریق پرداخت باج از سوی خانواده اسرای ایزدی برای آزادی عزیزانشان، درآمد کسب کرده است.