پارس ناز پورتال

دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsala

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsala

دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsala,اگرچه انتخاب‌هایی که از سوی کمپانی‌های مختلف در مورد رنگ سال می‌شود بیش‌تر برای استفاده در طراحی داخلی خانه است، اما انتخاب پنتون به معنی انتخاب گسترده‌تر از رنگ سال است.

 

وقتی پنتون رنگ سال را انتخاب می‌کند نه تنها از آن در طراحی داخلی استفاده می‌شود، بلکه صنایع دیگر مانند طراحی گرافیک و مد و فشن از آن بهره می‌برند. پنتون رنگ عنابی (مارسالا: Marsala) را به عنوان رنگ سال 2015 انتخاب کرده است.

 

از این رنگ، که به رنگ قرمز شرابی خاکی است، می‌توان به خوبی در طراحی داخلی خانه استفاده کرد.

دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsalaرنگ عنابی یک رنگ مایه قهوه‌ای متمایل به قرمز یا یک رنگ شکلاتی آلبالویی است که طبق گفته لئاتریس آیسمن (Leatrice Eiseman) متخصص رنگ و مدیر اجرایی شرکت پنتون «دارای حس و حالی ارگانیک و پخته است.».

 

او معتقد است: «عنابی دارای حس و حالی کلاسیک اما در عین حال خنثی است که یادآور خاطرات خوب و خوشایند است.»

اما اگر می خواهید از این رنگ در طراحی داخلی خانه خود استفاده کنید، ما  در این مطلب در مورد استفاده از این رنگ در طراحی داخلی صحبت می کنیم.

دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsalaرنگ مایه‌های قرمز به رنگ‌هایی معروف هستند که احساسات ما را بر می‌انگیزند و اشتهای ما را بیش‌تر می‌کنند، به همین دلیل این رنگ‌ها انتخاب بسیار خوبی برای اتاق غذاخوری هستند. در اتاقی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، رنگ‌مایه‌های قرمز با رنگ زرد شاد اتاق مجاور هماهنگ شده‌اند.

 

سقف سفید رنگ و دیواری که سه پنجره در آن تعبیه شده است نیروهایی هستند که به کمک دیوارهای زرد رنگ آمده‌اند و باعث شده‌اند تا فضا روشن، شاد، و سرزنده باقی بماند.

دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsalaدر عکس بالا نیز یک رنگ قهوه‌ای- قرمز را مشاهده می‌کنید- البته کمی رنگ نارنجی در خود دارد- که به نظر من به عنوان دیوار متفاوت جلوه‌ای زیبا و خاص به فضا داده است.

 

از آن‌جایی که این رنگ بسیار تیره‌، و البته کمی چرک، است، باید در کنار آن از مقادیر زیادی رنگ سفید و نور طبیعی استفاده کرد تا گرفتگی و تیرگی این رنگ کم‌تر شود. این رنگ در فضای بالا دارای ظاهری غنی و پخته است.

دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsalaعاشق حمام و دستشویی هایی که در آن‌ها از رنگ‌های تیره و غنی استفاده شده است، بسیار جذاب هستند. در کل در فضاهایی در خانه که گاهی از آن‌ها گذر می‌کنیم و یا کم‌تر وقت خود را در آن‌ها می‌گذارنیم، شما می‌توانید از رنگ‌های غیرمتعارف و قدرتمند استفاده کنید.

دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsalaرنگی که در اتاق بالا استفاده شده است کمی تیره‌تر از رنگ عنابی است و نسبت به آن مقادیر بیش‌تری رنگ قرمز در خود دارد و شبیه تلفیقی از رنگ قرمز و قهوه‌ای است.

 

استفاده از رنگ قرمز روشن در اتاق خواب که قرار است در آن به استراحت بپردازید به نظر کمی پرانرژی می‌رسد، اما اگر در چنین فضایی از رنگ قرمز تیره که مقدار زیادی رنگ قهوه‌ای تیره در خود دارد، استفاده کنید، به حس و حالی آرام‌تر و ملایم‌تر در اتاق خواب خود می‌رسید. 
دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsalaسایه‌های رنگ عنابی وقتی در کنار دیگر رنگ‌مایه‌های گرم، مانند رنگ قرمز، زرد، نارنجی، و قهوه‌ای قرار بگیرند، در فضاهایی سنتی و انتقالی ترکیب بسیار زیبا و هماهنگی ایجاد می‌کنند. این فضا (عکس بالا) در یک عصر زمستانی حس و حالی گرم و دنج در شما ایجاد می‌کند.
دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsalaیا می‌توانید از کنتراست رنگی در طراحی فضای خود استفاده کنید و رنگ عنابی را با چارچوب‌های سفید رنگ و وسایل چوبی ترکیب کنید. در اتاقی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، چنین ترکیبی باعث ایجاد فضایی ملایم و آرامش‌بخش شده است که در آن جزئیات چوبی به زیبایی می‌درخشند و به چشم می‌آیند.

دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsalaیا می‌توانید از رنگ عنابی در مقادیر اندک در فضاهایی مانند کنج اتاق، کمدها و کابینت‌ها، و یا فرورفتگی‌های داخل دیوار استفاده کنید. هر چه کم‌تر از این رنگ استفاده کنید، کاربردی‌تر و خاص‌تر به نظر می‌رسد. به همین دلیل شما می‌توانید از رنگ‌های دیگر در مقادیر اندک استفاده کنید.

 

رنگ‌هایی که به راحتی در فضا به چشم می‌آیند و نیازی نیست که حتما کل یک دیوار را به آن رنگ درآورید تا دیده شوند. خوبی چنین کاری این است که استفاده اندک از رنگ‌ها، تغییر دادن آن‌ها در آینده را راحت‌تر کرده و با هزینه و زمان کم می‌توان هر از چند گاهی ظاهر اتاق را به روز کرد.
دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsalaاین رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز انتخاب بسیار خوبی برای دیوارهای اندود شده این خانه که در یک اقلیم آفتابی قرار دارد است. استفاده از رنگ‌های غنی در دیوارهای خارجی این خانه باعث هماهنگی میان آن با فضای پیرامونی خود شده است و وقتی نور خورشید مستقیما به آن می‌تابد جلوه بسیار زیبایی پیدا می‌کند.

دکوراسیون خانه به رنگ سال 2015 به انتخاب Marsalaسال گذشته رنگ Exclusive Plum- که رنگ انتخابی شرکت شروین- ویلیامز برای سال 2014 بود. سایه‌های رنگ صورتی گرم برای اکثر فضاهای داخلی بیش از حد چشم‌گیر است و خیلی جلب توجه می‌کند، بهتر است از این رنگ‌ها بیش‌تر در فضاهای گذر خانه یا فضاهایی که کم تر در آن ها وقت می‌گذرانید استفاده کنید.

رنگ سرخابی درخشان نیز بسیار مناسب فضای بیرونی خانه است. هم‌چنین اگر می‌خواهید از آن در فضای داخلی استفاده کنید بهتر از آن در مقادیر اندک مثلا در کوسن‌ها، بالش‌ها، ظروف، و غیره بهره ببرید.

 

در هر صورت، باید دید که انتخاب پنتون برای سال 2015 چه واکنش‌هایی را به دنبال خواهد داشت و مالکان و طراحان داخلی چقدر از آن در طراحی داخلی استفاده خواهند کرد.