پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

این مرد عجیب ایرانی با دندان های فولادی + عکس این مرد عجیب ایرانی با دندان های فولادی + عکس زندگی عجیب و پر ماجرای این خانم با خوک های خانگی! زندگی عجیب و پر ماجرای این خانم با خوک های خانگی! این ها ابزارهای جاسوسی هستند این ها ابزارهای جاسوسی هستند این دختر زندگی اش به کولر وصل است! (عکس) این دختر زندگی اش به کولر وصل است! (عکس) مراسم غم‌ انگیز ازدواج دختر ۸ ساله سرطانی + عکس مراسم غم‌ انگیز ازدواج دختر ۸ ساله سرطانی + عکس معرفی چندین پزشک شیطان صفت در طول تاریخ + عکس معرفی چندین پزشک شیطان صفت در طول تاریخ + عکس اقدام عجیب این مرد گردو شکستن با سر (عکس) اقدام عجیب این مرد گردو شکستن با سر (عکس) ایده هایی بسیار جالب برای بسته بندی هدایای روز مادر ایده هایی بسیار جالب برای بسته بندی هدایای روز مادر دستگیری ملکه زیبایی بخاطر انتشار تصاویر مستهجن+عکس دستگیری ملکه زیبایی بخاطر انتشار تصاویر مستهجن+عکس کشف سه میلیون پول در حین جراحی شکم بیمار + عکس کشف سه میلیون پول در حین جراحی شکم بیمار + عکس فرو رفتن چوب غذا در مغز کودک 2 ساله + عکس فرو رفتن چوب غذا در مغز کودک 2 ساله + عکس parsnaz خلاقیت جالب این دختر 19 ساله با شراب قرمز + عکس خطای دید به این خفنی دیده بودید؟ خطای دید به این خفنی دیده بودید؟ مرد 117 ساله لبنانی باز هم صاحب فرزند شد مرد 117 ساله لبنانی باز هم صاحب فرزند شد آیا واقعا ریشه انسان از شامپازه است آیا واقعا ریشه انسان از شامپازه است این خانم فرزند دو مغزه و دو صورته به دنیا آورد (عکس) این خانم فرزند دو مغزه و دو صورته به دنیا آورد (عکس) زوج خلاقی که این خانه متروکه را تبدیل به گلخانه کردند زوج خلاقی که این خانه متروکه را تبدیل به گلخانه کردند پر درآمدترین برندهای بازار در سال 2014 پر درآمدترین برندهای بازار در سال 2014 درباره راز زیبایی در ناحیه مغزی پشت چشم چیست؟ درباره راز زیبایی در ناحیه مغزی پشت چشم چیست؟ حسرت های جالب آدم در حال مرگ (عکس) حسرت های جالب آدم در حال مرگ (عکس)

به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس

به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس

به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس,پوکی استخوان از بیماری هایی است که بدون علامت پیشرفت می کند، به همین دلیل به آن بیماری خاموش می گویند. این بیماری بر اثر از دست دادن کلسیم و سایر مواد معدنی استخوان ها به وجود می آید و شکنندگی استخوان ها را به دنبال دارد.

 

البته رژیم غذایی می تواند از بروز این بیماری پیشگیری و در صورت ابتلا به کنترل آن کمک کند.

 

از آنجا که 4.8 درصد مردان و 7.7 درصد زنان ایرانی به پوکی استخوان مبتلا هستند و حدود 2میلیون نفر از آنها در خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان قرار دارند، موضوع «پوستر تغذیه» این هفته را به عادت های غذایی پیشگیرانه از ابتلا به این بیماری اختصاص داده ایم.
 

1- دور سیگار و الکل خط بکشید
سیگار احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد. بنابراین اگر سیگاری هستید، این عادت را ترک کنید و تا جایی که می توانید از کشیدن قلیان بپرهیزید. الکل نیز زمینه ابتلا به پوکی استخوان را فراهم می کند و علاوه بر سایر مضراتش، احتمال پوکی و شکستگی زودرس استخوان را نیز افزایش می دهد.
به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس2- شیر و ماست را در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید
دریافت به اندازه کلسیم به خصوص در دوران کودکی و نوجوانی از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری می کند. به همین دلیل توصیه می شود حداقل 2 تا 3 واحد در روز لبنیات کم چرب (شیر، ماست، پنیر و دوغ) مصرف کنید.

 
البته در صورتی که مواد غذایی پرفیبر بیش از اندازه مصرف شوند، نیاز به کلسیم بالاتر می رود. بنابراین اگر گیاهخوار هستید و سهم زیادی از برنامه غذایی تان را مواد غذایی با منشاء گیاهی تشکیل می دهند، بهتر است مواد غذایی کلسیم دار را بیشتر مصرف کنید.
به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس3- مرتب ورزش کنید
بررسی ها نشان داده اند افرادی که در هفته ورزش هایی مانند پیاده روی، تنیس، شنا، دوچرخه سواری و دویدن انجام می دهند، استخوان های محکم تری خواهند داشت. به همین دلیل توصیه می شود حداقل 4 تا 5 روز در هفته ورزش کنید.
به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس4- نوشابه های گازدار را کنار بگذارید
این نوشیدنی ها دارای مقادیر فراوانی اسید فسفریک هستند و باعث دفع کلسیم از ادرار می شوند. به این ترتیب، مصرف مرتبشان زمینه بروز این بیماری را افزایش می دهد. به همین دلیل مصرف نکردن انواع نوشابه های گازدار به خصوص به افراد مستعد ابتلا به پوکی استخوان توصیه می شود.
به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس5- در مصرف قهوه زیاده روی نکنید
قهوه به دلیل داشتن کافئین (ترکیبی که  در بدن به کلسیم متصل و مانع جذب آن می شود)، خطر بروز پوکی استخوان را افزایش می دهد. زیاده روی در مصرف این نوشیدنی به خصوص برای خانم ها و در سنین بالاتر (به دلیل آنکه مستعد ابتلا به این بیماری هستند)، توصیه نمی شود.
به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس6- مصرف نمک را به حداقل برسانید
بررسی ها نشان داده اند دریافت سدیم بیش از 2300 میلی گرم (به اندازه یک قاشق چای خوری نمک) در روز باعث دفع 40 میلی گرمی کلسیم از بدن می شود. به همین دلیل غذاهایتان را با حداقل نمک تهیه کنید و از آوردن نمک سر میز غذا خودداری کنید.
به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس7- رژیم غذایی تان را متنوع کنید
دریافت مواد معدنی مانند منیزیم، روی، پتاسیم و فسفر به استحکام استخوان ها کمک می کند.
 
 
به علاوه، دریافت منظم ویتامین هایی مانند A، B2 و B12 هم زمینه ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد به همین دلیل برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری برنامه غذایی متنوع، متعادل و متناسب شامل منابع غذایی مواد مغذی یادشده داشته باشید.
به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس8- از مصرف منابع پروتئین غافل نشوید
مصرف پروتئین های حیوانی به دلیل داشتن تمام اسیدهای آمینه ضروری بدن، به عنوان یک عادت پیشگیرانه توصیه می شود زیرا 50 درصد از بافت استخوان ها را پروتئین ها تشکیل می دهد. به همین دلیل خوردن انواع گوشت های قرمز و سفید (البته بدون چربی های مرئی شان) به تمام افراد مستعد توصیه می شود.
به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس9- مصرف خوراکی های دارای سدیم پنهان را کاهش دهید
پیشتر گفتیم که مصرف بیش از حد نمک (منبع عمده سدیم) زمینه ابتلا به پوکی استخوان را فراهم می کند اما مواد غذایی دیگری نیز دارای مقداری سدیم پنهان هستند و برای کاهش دریافت این ماده معدنی باید مصرفشان را به حداقل رساند.
 
 
انواع فست فودها (فرآورده های گوشتی، همبرگر، پیتزا و…)، کنسروها، آب سبزی های بسته بندی شده و سوپ های آماده، انواع غلات صبحانه ای و حتی نان ها دارای سدیم پنهان هستند که زیاده روی در مصرفشان احتمال ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد.
به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس10- به اندازه کافی ویتامین ِD و کلسیم دریافت کنید
داشتن این عادت از بروز این بیماری پیشگیری می کند. به همین دلیل با انجام آزمایشی که میزان این ویتامین را در بدن می سنجد، مقدار آن را در بدنتان کنترل و در صورت کمبود (زیر نظر متخصص) مکمل ویتامین D مصرف کنید.
 
 
علاوه بر اینها، مواد غذایی ای که با این ویتامین غنی شده اند، یعنی زرده تخم مرغ، جگر و ماهی هایی که با استخوان مصرف می شوند
 
 
(نظیر کیلکا و ساردین) را در رژیم غذایی تان بگنجانید. علاوه بر لبنیات مواد غذایی نظیر بادام، انجیر، انواع لوبیاها و اسفناج منبع کلسیم هستند که توصیه می شود در برنامه غذایی افراد مستعد ابتلا به این بیماری گنجانده شوند.
به کمک 10 قدم از پوکی استخوان دور شوید +عکس
 
 
 
 
 
تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ