پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

ترسناک و جالب ترین مراسم عروسی جهان ترسناک و جالب ترین مراسم عروسی جهان عکس بوسه بر آب شاهکار عکاس انگلیسی عکس بوسه بر آب شاهکار عکاس انگلیسی زنی کوچک اندام با قدرت بدنی عجیب و مردانه + عکس زنی کوچک اندام با قدرت بدنی عجیب و مردانه + عکس معروف و سرشناس ترین ترک تحصیل کرده ی جهان معروف و سرشناس ترین ترک تحصیل کرده ی جهان خشک‌ شدن زاینده‌ رود در عهد قاجار +عکس خشک‌ شدن زاینده‌ رود در عهد قاجار +عکس این دختر عجیب در رگ هایش خون وجود ندارد + عکس این دختر عجیب در رگ هایش خون وجود ندارد + عکس یک پسر عجیب با نصف صورت (عکس) یک پسر عجیب با نصف صورت (عکس) چه اتفاقی بر سر مغز آلبرت انیشتن آمد؟ +(عکس) چه اتفاقی بر سر مغز آلبرت انیشتن آمد؟ +(عکس) برترین آهنگ های تاریخ موسیقی را بشناسیم برترین آهنگ های تاریخ موسیقی را بشناسیم این دختر عشق به مادرش را جهانی کرد این دختر عشق به مادرش را جهانی کرد چه وقت هایی باید نه بگوئیم؟! چه وقت هایی باید نه بگوئیم؟! راه رفتن عجیب مرد ژاپنی به تقلید از میمون + عکس راه رفتن عجیب مرد ژاپنی به تقلید از میمون + عکس عادت عجیب یک زن 45 ساله ! +عکس عادت عجیب یک زن 45 ساله ! +عکس روش عجیب فرار این مرد از دست نامزدش (عکس) روش عجیب فرار این مرد از دست نامزدش (عکس) این نوزاد خواب را از والدینش گرفت و به فروش اینترنتی رسید این نوزاد خواب را از والدینش گرفت و به فروش اینترنتی رسید تصاویر جالب از استخر توپ بزرگسالان و روانشناسی بازی بزرگسالان تصاویر جالب از استخر توپ بزرگسالان و روانشناسی بازی بزرگسالان رونمایی لوکس ترین و شیک ترین پرواز دنیا + عکس رونمایی لوکس ترین و شیک ترین پرواز دنیا + عکس ابتکار احمقانه در دنیای مد در غرب (عکس) ابتکار احمقانه در دنیای مد در غرب (عکس) دختر شیرازی به عنوان زیباترین در دنیا انتخاب شد دختر شیرازی به عنوان زیباترین در دنیا انتخاب شد مردی به علت زشت بودن زنش او را طلاق داد مردی به علت زشت بودن زنش او را طلاق داد

10 مورد برای این که راحت بخوابیم

10 مورد برای این که راحت بخوابیم

10 مورد برای این که راحت بخوابیم

برای داشتن خوابی راحت و آسوده شما چه راه کارهای برای خود دارید؟ ما به شما 10 راه عالی را پیشنهاد می کنیم. آنچه که کاملا مشخص است این است که بدن برای بازسازی،‌ به خوابی با کیفیت و کافی نیاز دارد. این مقاله روش‌هایی برای خواب بهتر و با کیفیت‌تر را به شما ارائه می‌دهد

 

یک بزرگسال به طور متوسط هرشب بین 7 تا 9 ساعت می خوابد. همه می دانیم در این مدت بدن بازسازی های ضروریش را انجام می دهد.سموم از بین می روند. بافت ها و سلول ها نو می شوند. ذهن، اضطرابی را که به واسطه مشکلات روز تجربه کرده است کاهش می دهد و اثر مخرب آن را معکوس می کند.در هر حال بسیاری از عملکردهای دیگر خواب همچون رازی باقی مانده است.

 

1- ورزش و خواب
بدن انسان به گونه ای طراحی شده است که حرکت کند و نباید انتظار داشته باشید اگر خسته نباشید به راحتی خواب تان بگیرد.بنابراین اگر می خواهید خوب بخوابید، بهترین راه حل در نظر گرفتن زمانی برای ورزش است.بسیاری از مردم مشاغل پشت میز نشینی دارند و یا وقتی برای ورزش ندارند یا در انتهای روز آنقدر خسته هستند که حوصله ندارند ورزش کنند.

 

اما ورزش نه تنها جسم و بدن را تقویت می کند و با تولید بافت های ماهیچه ای به بدن تان استحکام می بخشد بلکه با تولید هورمون اندورفین موجب بالابردن روحیه و مثبت اندیشی در فرد می شود و کمک می کند شب ها بی دغدغه بخوابد.حداقل هفته ای سه روز و روزی 45 دقیقه ورزش کنید.

 

2- به فراموشی سپردن مشکلات
گاهی اوقات هنگام خواب، مشکلات روز لحظه ای رهایتان نمی کنند و شما آنقدر به آنها فکر می کنید که خوابیدن یادتان می رود.روز بعد هم با تنی خسته از رختخواب بیرون آمده و اوضاع تان بدتر از پیش می شود زیرا با خستگی نمی شود به حل مشکلات پرداخت.

 

یک راه حل خوب برای فرار از فکر کردن به مشکلات موقع خواب این است که ذهن خود را با تمرکز روی چیزی دیگر از سمت ناراحتی ها به سویی دیگر منحرف نمایید.

 

3- تهیه فهرست
 به گزارش پارس ناز گاهی اوقات موقع خواب کارهایی که باید در آینده انجام دهید لحظه ای راحت تان نمی گذارند و شما را بیدار نگه می دارند.ذهن تان را با نوشتن فهرستی از کارهایی که روز بعد باید انجام دهید رها کنید تا خواب تان ببرد.

 

4- اتاق خواب مناسب
ما حدود یک سوم از زندگی مان را در رختخواب می گذرانیم بنابراین داشتن اتاق خوابی مرتب و آرام بخش بسیار مهم است. نحوه چیدن وسایل درون اتاق باید به شما احساس خوبی از نظم بدهد.همچنین باید تمام دستگاه های الکتریکی را از اتاق تان دور کنید. امواج الکترومغناطیس مضر از هر دستگاهی در خانه متصاعد شود می تواند اثر بدی روی خواب داشته باشد.

 

مهمترین وسایل موجود در اتاق خواب، خود تختخواب است باید تشک و بالش تان راحت ومناسب باشد. رنگ اجناس درون اتاق و دیوارهایش باید آرام بخش باشند.رنگ هایی مانند آبی آسمانی، عاجی یا صورتی ملایم تاثیر بسیار خوبی روی کیفیت خواب تان می گذارند. این رنگ ها روی سیستم عصبی، اثری آرام کننده دارند. نور فضای اتاق باید ملایم باشد.

 

5- راهی برای آرامش
برخی از مردم، راه حل هایی برای داشتن خوابی راحت پیدا کرده اند. مثلا پیش از رفتن به رختخواب حمام می کنند یا یک نوشیدنی داغ می خورند و یا کتاب می خوانند. برخی نیز به سراغ گل ها و گیاهان خوشبو می روند.استشمام بوهای خوش در محیط می تواند ذهن تان را از موضوعات ناراحت کننده دور کند و حس خوبی به شما بدهد.

 

مثلا گیاه بابونه، سرو کوهی، سنبل، مرزنگوش، بهارنارنج، گل سرخ و چوب صندل اثری چون داروی مسکن دارند.چوب سدر، نعناع وحشی، گل ملیسا، بهارنارنج و گل سرخ آرام بخش اند و روحیه را بالا می برند.می توانید از هرکدام یا ترکیبی از آنها استفاده کنید.

 

6- تخفیف سردرد و سوء هاضمه
مصرف برخی از روغن های گیاهی به مقدار کم در نوشیدنی مانند چای داغ می تواند به سردرد و سوء هاضمه های دردناک پایان دهد و پس از آن خواب راحتی داشته باشید.اگر مبتلا به سوء هاضمه هستید نعناع وحشی، رازیانه، بابونه و شوید مناسب اند و اما اگر سردرد دارید گیاه سنبل دردتان را آرام می کند.

 

بهترین راه استفاده ازاین گیاهان دم کرده آنهاست.اما مراقب باشید بدون مشورت با پزشک مصرف آنها را زیاد نکنید زیرا روغن های گیاهی حاوی مواد شیمیایی طبیعی اند که در مقدارهای بالا مسموم کننده می شوند.

 

7- خوراکی برای خوابیدن
می توانید با خوردن غذاهای سالم در طول روز خواب خوبی هم در شب داشته باشید.غذاهای سرشار از ویتامین بی سیستم عصبی بدن را تقویت می کند و فرد می تواند آرامش داشته باشد. سبزیجات سبزرنگ، آجیل، تخم مرغ، غذاهای دریایی، سویا و لبنیات غنی از ویتامین بی هستند.همچنین ویتامین بی باعث ترشح هورمون سروتونین در بدن می شود که الگوی خواب را تنظیم می کند.

 

8- لالایی
گوش کردن به موسیقی های ملایم و گوشنواز پیش از خواب ذهن را از مسائل روزمره دور کرده و به سمت داشتن خوابی راحت و با کیفیت پیش می برد.البته موسیقی می تواند صداهای طبیعی که در طبیعت می شنوید باشد. مثل شنیدن صدای دریا یا صدای زیبای پرندگان جنگل و یا باران.

 

9- ماساژ
قبل از رفتن به خواب می توانید بافت میان انگشت شست و سبابه هردو دست تان را ماساژ دهید.این کار از تنش موجود در دست تان می کاهد و هنگام خواب احساس آرامش خواهید کرد.

 

10 – رویاهای شبانه
وقتی زندگی دچار تغییر و تحول می شود، کابوس و رویاهای عذاب آور به سراغ فرد می آیند. اکثر این رویاها مربوط به نگرانی هایی است که نسبت به حوادث زندگی مان داریم.مانند از دست دادن عزیزی، بیماری، جدایی، تغییر مکان، تغییر شغل و حتی بچه دار شدن و ازدواج می تواند چنان مضطرب کننده باشند که فرد را به سوی کابوس دیدن هدایت کند.

 

اما گاهی اوقات رویاهای بد تلاش ضمیر ناخودآگاه انسان برای نشان دادن ترس های مخفی درون انسان به ضمیر خودآگاهش است.هر بار که کابوس دیدید و با وحشت از خواب پریدید، لامپ را روشن کنید و به خودتان بگویید شما صدمه ای ندیده اید و به سرعت خواب تان را روی ورقه ای یادداشت کنید.

 

با این کار آن را از ذهن تان برداشته و روی کاغذ می آورید و به تدریج می توانید آنها را کنترل کنید.ولی اگر تعداد کابوس های شبانه تان زیاد شد حتما به یک روانشناس مراجعه کرده و از او کمک بگیرید.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ