پارس ناز پورتال

یبوست در کودکان را درمان کنیم

یبوست در کودکان را درمان کنیم

یبوست در کودکان را درمان کنیم 

کودکان وقتی دچار بیماری یا اختلالی در بدن میشوند وظیفه والدین اسـت کـه از این امر آگاهی پیدا کرده و برای درمان اقدام کنند. با استفاده از بعضی میوه ها، می‌توان مقدمات رفع یبوست در کودکان را فراهم کرد.برخی میوه ها نظیر موز، آلو، سیب، پرتقال و … سبب سبب کاهش یبوست در کودکان می شود.

 

موز
موز سرشار از فیبر و پکتین اسـت کـه بـه رفع علائم یبوست کمک میکند. برخلاف تصوری کـه وجوددارد و فکر می کنید موز باعث یبوست میشود اما متخصصان معتقدند خوردن دو موز در روز کمک می کند آسان‌تر عمل دفع را انجام دهید. پکتین موجود در موز بـه تحرک روده‌ها کمک می کند و باعث میشود معده شـما بـه‌اسانی از شر مواد زاید خلاص شود.

 

آلو
آلو بهترین درمان برای یبوست اسـت. این میوه بـه‌دلیل شیرینی طبیعی و بافت جالبی کـه دارد بـه یکی از خوراکی‌هاي محبوب کودکان بدل شده اسـت. آلو سرشار از فیبر و سوربیتول اسـت کـه بـه نرم شدن مدفوع کمک می کند. البته، خوردن آلوی زیاد باعث میشود مدفوع بیش از اندازه نرم شود. این امر ممکن اسـت باعث بی‌اختیاری روده یا اسهال کودک شود.

 

سیب
خوردن یک سیب در روز شـما را از ابتلا بـه یبوست در امان نگه می‌دارد. یک سیب استخوانی، شیرین و آبدار کمک می کند کودک شـما از شر علائم و نشانه‌هاي یبوست خلاص شود. این قابلیت سیب بـه‌دلیل وجود فیبر زیاد محقق میشود. خوشبختانه اکثر کودکان سیب دوست دارند و خیال‌تان از این بابت آسان اسـت.

 

پرتقال
غیر از این کـه پرتقال منبع ویتامینC اسـت، از فیبر زیادی هم برخوردار اسـت کـه می تواند بـه‌عنوان یک ملین طبیعی شـما را از شر یبوست برهاند. آب پرتقال طبیعی هم میتواند در مواقعی کـه فرزندتان میلی بـه خوردن پرتقال ندارد، کمک‌کننده باشد.

 

طعم شیرین شیره
ملاس یا شیره، قند زیادی دارد و کمک میکند از شر یبوست و سوءهاضمه خلاص شوید. ملاس منبع منیزیم اسـت و با یبوست مقابله میکند.

 

آلوئه‌ورا
آلوئه‌ورا بیشتر بـه‌واسطه مزایای زیبایی‌اش شناخته شده اسـت، اما شاید درباره خواص دیگر آن چیز زیادی ندانید. آلوئه‌ورا نقش قابل‌توجهی در مقابله با علائم یبوست در کودکان دارد. مخلوط دو قاشق مرباخوری ژل آلوئه‌ورا با یک لیوان آب گرم یک ملین بسیار عالی خواهد شد.

 

ساده از کنار یبوست نگذرید
توجه داشته باشید کـه رفع یبوست باید با نظر و تصمیم دکتر باشد و رفع مسائل جسمی و فیزیکی نوزاد اعم از انسداد روده، کم‌کاری تیروئید و… کـه باید داروی مناسب آن توسط دکتر تجویز شود؛ کمک بسیار بزرگی در زمینه رفع مشکل اسـت. بـه‌علاوه اگر یبوست طولانی شد،

 

با تغییرات غذایی برطرف نشد و علائم دیگری مانند خون در مدفوع، وزن نگرفتن، استفراغ و تحریک‌پذیری بـه آن اضافه شد بـه دکتر مراجعه کنید. دارودرمانی کـه باید با نظر مستقیم دکتر صورت گیرد و دوره درمان حتماً باید تا انتها تکمیل شود زیرا باعث برگشت مسئله یبوست در نوزاد میشود.