پارس ناز پورتال

یادی از مریلین مونرو زیبا و ستاره همیشگی هالیوود

مجموعه : اخبار سینما
یادی از مریلین مونرو زیبا و ستاره همیشگی هالیوود

یادی از مریلین مونرو زیبا و ستاره همیشگی هالیوود

مریلین مونرو را همگی می شناسیم.با چهره زیبا و بازی جذابش نام خود را در تاریخ هالیوود ماندگار کرد و هنوز هم از وی یاد می شود. ما هم با این مطلب یادی از این بازیگر و مدل نامدار می کنیم. شاید برای بعضی ها مریلین مونرو، خاطره کمرنگی از گذشته هالیوود، تابلویی از اندی وارهول، یا پیشرو هنرمندانی مانند مدونا یا گوئن استفانی باشد، ولی برای بسیاری از ما، مریلین یک ستاره بی بدیل بود.

 

این زیباروی جذاب با چهره معصومش، علیرغم آنکه سالهای اولیه زندگی اش سبک داستان های چارلز دیکنز را به یادمان می آورد و مرگش نیز چیزی از آن کم ندارد، به معنای واقعی یک ستاره بود.
یادی از مریلین مونرو زیبا و ستاره همیشگی هالیوودو در مورد ستاره بودن او اشتباه نکنید، وی ستاره ای با استعداد بود و نه یک بازیگر زیبای توخالی. مریلین فقط شامل موهای بلوند پلاتینه و لب های سرخ و پیکر زیبا نمی شد؛ زیبایی افسانه ای او همیشه با استعداد بازیگری همراه بود و مریلین بارها و بارها این موضوع را ثابت کرد.

 

از بازی در نقش زن بدبخت جوزف کاتن در «نیاگارا» بگیرید تا نقش شوگر در فیلم «بعضیا داغشو دوست دارن» به کارگردانی بیلی وایلدر (یکی از خنده دار ترین فیلم هایی که تابحال ساخته شده) و نقش راسلین تابر محزون و متوهم در «ناجورها» (نوشته همسر آن زمان وی، آرتور میلر)، مریلین هرگز چیزی کمتر از یک گلوله آتش نبود.

 

وقتی او روی پرده سینما بود، هیچ بازیگر دیگری تماشا نمی شد و فقط و فقط او بود که می درخشید.
یادی از مریلین مونرو زیبا و ستاره همیشگی هالیوودمریلین دنیایی از تضادها نیز بود و تعجبی هم ندارد، زیرا وی زاده برج جوزا بود. کلیشه «بلوند احمق» بود و در هنرش همیشه در حال یاد گرفتن بود. وی با مردان بسیار متفاوتی ازدواج کرده بود، از جو دیماجو، افسانه دنیای بیسبال بگیرید تا میلر فیلمنامه نویس که در بالا به او اشاره شد.

 

وی الهه بلوند جذابیت بود و با وجود کلاسی که داشت، خجالت سرش نمی شد! در عین حال خونسرد و آسیب‌پذیر، دلربا و کودک‌منش و بسیار زودرنج و دمدمی مزاج بود و شخصیتش بینهایت برای آقایان و همچنین خانم ها جالب و شگفت‌انگیز بود.اینکه او هرگز آرامش و خوشبختی دائمی و همسر مناسبش را نیافت بسیار غم‌انگیز است. شهرت او را زنده زنده در مقابل چشمانمان بلعید و کسی کاری از دستش برنیامد.

 

وی در طول زندگی 36 ساله اش بر روی زمین، زندگی بسیاری از مردم را روشن کرد، ولی تاوان سنگینی برایش داد. 54 سال از خاموشی این ستاره فراموش‌نشدنی سینما می گذرد و هنوز هم نورما جین مورتنسون از هر بازیگر دیگری بیشتر در آسمان سینمای دنیا می درخشد و تا ابد درخشش او ادامه خواهد داشت.
یادی از مریلین مونرو زیبا و ستاره همیشگی هالیوود