پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

این هشت پای مادر فداکار خود را از پای در آورد این هشت پای مادر فداکار خود را از پای در آورد چشمان زن اردبیلی نخ تولید می کند + عکس چشمان زن اردبیلی نخ تولید می کند + عکس لاغرترین دختر دنیا در بدن خود چربی ندارد لاغرترین دختر دنیا در بدن خود چربی ندارد آثار هنری جالب شخصیت های غول پیکر برنزی آثار هنری جالب شخصیت های غول پیکر برنزی کار عجیب و جالب یک مرد به مدت 15 سال + تصویر کار عجیب و جالب یک مرد به مدت 15 سال + تصویر در میان موهای این دختر یک موش صحرایی زندگی می کند در میان موهای این دختر یک موش صحرایی زندگی می کند تصاویر زیباترین ستاره های خوش اندام خارجی این هفته تصاویر زیباترین ستاره های خوش اندام خارجی این هفته دوست وحشتناک و عجیب این آقا با یک ببر (عکس) دوست وحشتناک و عجیب این آقا با یک ببر (عکس) زندگی جالب پیرمرد جنگلی را ببینید زندگی جالب پیرمرد جنگلی را ببینید نابغه شش ساله یزدی قهرمان جهان شد + عکس نابغه شش ساله یزدی قهرمان جهان شد + عکس فرود عجیب یک گاو از سقف بر روی تختخواب!! +(عکس) فرود عجیب یک گاو از سقف بر روی تختخواب!! +(عکس) نتیجه عمل زيبايي جدید کيم کارداشيان +عکس نتیجه عمل زيبايي جدید کيم کارداشيان +عکس فرش قرمز گوگل برای یک دختر نابغه و ایرانی فرش قرمز گوگل برای یک دختر نابغه و ایرانی افتادن شلوار فعال حقوق بشر جلوی رئیس جمهور +عکس افتادن شلوار فعال حقوق بشر جلوی رئیس جمهور +عکس تصویر دختر سویسی با چادر در شهر اصفهان تصویر دختر سویسی با چادر در شهر اصفهان بیماری عجیب این دختر بچه اگر عرق کند می میرد (عکس) بیماری عجیب این دختر بچه اگر عرق کند می میرد (عکس) ماجرای جالب انعام بیل گیتس به پیشخدمت ماجرای جالب انعام بیل گیتس به پیشخدمت عشق این مادر تا عجایب هفت گانه جهان + عکس عشق این مادر تا عجایب هفت گانه جهان + عکس زنان مشهور راننده كه گوی سبقت را از مردان ربودند + عکس زنان مشهور راننده كه گوی سبقت را از مردان ربودند + عکس مطلبی جالب از مارکس؛ فیلسوف عاشق و غمگین مطلبی جالب از مارکس؛ فیلسوف عاشق و غمگین

گیاه خواران این ویتامین ها را فراموش نکنید

مجموعه : رژیم و تغذیه

گیاه خواران این ویتامین ها را فراموش نکنید

گیاه خواران این ویتامین ها را فراموش نکنید 

گیاه خواران برای رژیم خود باید کمبودها را هم در نظر بگیرند چون نمی توان از گیاه همه ی مواد لازم را دریافت کرد. دلایل بیشماری برای انتخاب یک رژیم غذایی بر پایه و اساس گیاهان وجود دارد. در مقایسه با همتایان گوشت خوار، گیاه خواران کمتر دچار چاقی، بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع دو می شوند.

 

با تمام مزایایی که رژیم گیاه خواری برای سلامت دارد، گاهی اوقات می تواند فرد پیرو این رژیم را دچار سقوط برخی مواد مغذی در بدن کند. رمز موفقیت گیاه خواران این است که بدانند کدام مواد معدنی و ویتامین ها را باید برای جبران کمبودهای احتمالی ناشی از این رژیم در نظر داشته باشند.در اینجا ۵ ماده غذایی مهم که باید حتما به رژیم غذایی گیاه خواران اضافه شود، معرفی شده اند:

 

کلسیم

این ماده معدنی برای حفظ سلامت استخوان ها بسیار ضروری است و نقش مهمی در عملکرد اعصاب و رگ های خونی ایفا می کند. شیر، ماست، پنیر و دیگر محصولات لبنی بعلاوه سبزیجات خانواده کلم بزرگترین منابع کلسیم هستند و میزان نیاز به دریافت آنها در روز و در مردان و زنان تا سن ۵۰ سالگی، ۱۰۰۰ میلی گرم است. البته زنان بالای ۵۰ سال باید روزانه ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف کنند.

 

آهن

بدن شما براس ساخت هموگلوبین؛ پروتئینی که حامل اکسیژن به سلول هاست، نیاز به آهن دارد. کمبود آهن علائمی مانند احساس ضعف، خستگی و سرگیجه را به همراه دارد. آهن در هر دو منبع گیاهی و حیوانی یافت می شود. البته آهن موجود در منابع گیاهی سخت تر از منابع حیوانی جذب بدن می شود. مردان و همچنین زنان بالای ۵۰ سال نیاز به دریافت روزانه ۸ میلی گرم آهن دارند.

 

زنان زیر ۵۰ سال باید روزانه ۱۸ میلی گرم آهن دریافت کنند. زنان در دوره بارداری دریافت ۲۷ گرم آهن در روز را باید در نظر داشته باشند. لوبیا، عدس، نخود فرنگی، اسفناج، آجیل، غلات صبحانه غنی شده با آهن از بهترین پیشنهادها هستند. در ضمن بهتر است آهن همراه با ویتامین ث مصرف شود تا جذب آن افزایش یابد. از مصرف آهن همراه با قهوه یا چای باید اجتناب شود.

 

ویتامین دی

ویتامین دی به جذب کلسیم در بدن کمک می کند اما این تمام خواص ویتامین دی نیست. یافته ها نشان می دهد مصرف این ویتامین با بهبود خلق و خوی، مبارزه با بی خوابی، و حتی پیشگیری از بیماری های قلبی و سرطان رابطه دارد. نیاز روزانه هر فرد به ویتامین دی روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی است.

 

شما می توانید ویتامین دی را از راه لبنیات غنی شده، آب پرتقال غنی شده و غلات غنی شده به دست بیاورید. البته اگر میزان دسترسی به نور آفتاب کم باشد، بنا به تجویز پزشک شاید نیاز باشد که مکمل های ویتامین دی را نیز دریافت کنید. البته این کار نیازمند انجام تست خون برای تشخیص کمبود ویتامین دی در بدن است.

 

ویتامین ب ۱۲

ویتامین ب ۱۲ که بیشتر در منابع حیوانی وجود دارد، به تولید دی ان آ و انتقال دهنده های عصبی در مغز کمک می کند. با این حال فقر این ویتامین که نوعی کم خونی را ایجاد می کند، با بی حسی در دست ها و پاها، اشکال در راه رفتن و حفظ تعادل و ضعف و خستگی خود را نشان می دهد.

 

میزان نیاز روزانه به ویتامین ب ۱۲، ۲٫۴ میکروگرم است. منابعی مانند شیر، ماست، پنیر، تخم مرغ سرشار از ویتامین ب ۱۲ هستند. البته منابع گیاهی غنی شده با ویتامین ب ۱۲ را نیز می توان در نظر گرفت. اگر شما مصرف این منابع را به طور مکرر در رژیم غذایی خود ندارید، با پزشک تان درباره دریافت مکمل های ویتامین ب ۱۲ مشورت کنید.

 

اسیدهای چرب امگا ۳

این اسیدهای چرب ضروری از سلامت قلب گرفته تا بهبود خلق و خوی، بهبود خواب، حفظ سلامت مغز و جلوگیری از مشکلات شناختی را پشتیبانی می کنند. بیشترین منابع امگا ۳ موجود در ماهی های چرب است که شاید باب میل گیاه خواران نباشد. با این حال منابع گیاهی مانند گردو، روغن گردو، روغن دانه کتان، بذر کتان، دانه کدو تنبل، روغن دانه کدو تنبل، سرشار از امگا ۳ هستند. میزان نیاز به این چربی ها ۵۰۰ میلی گرم در روز است.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ