پارس ناز پورتال

گوشی با دوربین سه گانه از رویا تا واقعیت

گوشی با دوربین سه گانه از رویا تا واقعیت

گوشی با دوربین سه گانه از رویا تا واقعیت 

گوشی های با دوربین دوگانه می توانند تصاویر عالی را برای کاربران به ثبت برسانند و اپل هم در آیفون جدید خود ازین فناوری استفاده کرده است. تا چند سال پیش، وجود حسگر اثر انگشت بر روی گوشی های هوشمند، قابلیتی جذاب به حساب می‌آمد. اما حالا این سنسور کاربران را ارضا نکرده

 

و وجود یک دوربین دوگانه می‌تواند ویژگی جذاب‌تری به حساب آید. اما آیا ممکن است این قابلیت نیز همانند حسگر اثر انگشت برای گوشی های هوشمند عادی شود؟ آیا در آینده امکان تولید گوشی با دوربین سه گانه وجود دارد؟! شرکت اپل اولین کمپانی تولید کننده گوشی هوشمند به حساب می‌آید که توانسته است محصولی را تولید کند که دوربین ثانویه با لنز تله فوتو (فاصله کانونی بالا) داشته باشد.

 

بر اساس گزارشات منتشر شده، میزان فروش آیفون 7 پلاس بیشتر از نسخه کوچکتر 4.7 اینچی بوده است. اما چرا آمار فروش سری آیفون 7 به این شکل است؟ به احتمال بسیار زیاد وجود دوربین دوگانه که باعث ایجاد اختلافی بزرگ میانی نسخه 4.7 و 5.5 اینچی می‌شود دلیل این میزان از فروش بالا بوده است. شاید بهتر باشد بدانید که در آیفون 7 پلاس لنز معمولی 28 و لنز تله فوتو 56 میلی‌متری است.

 

با این که هم اکنون تعداد بسیار زیادی از گوشی های هوشمند سطح بالا و پرچمدار دارای دوربین دوگانه هستند، اما هنوز گوشی با دوربین سه گانه تولید نشده است. همان طور که احتمالا می‌دانید، حالا حتی گوشی‌های ارزان‌قیمت چینی نیز از دوربین دوگانه بهره‌مند هستند.

 

از طرفی ساختار دوربین‌های دوگانه نیز در تمامی گوشی‌های هوشمند یکسان و مشابه نیست. برای مثال در گوشی‌های شرکت هواوی مثل پی 9، دوربین دوم دارای حسگری مونوکروم (سیاه و سفید) بوده و از این رو می‌تواند در هنگام قرار گیری در محیط‌های تاریک تصاویر بسیار خوبی را به ثبت برساند. زیرا لایه رنگی آن حذف شده و به همین دلیل سه بار بیشتر نور به سنسور می‌رسد.

 

 

این دوربین‌های دوگانه همگی قابلیت‌هایی جالب به حساب می آیند. اما مسلما در دنیای گوشی‌های اندرویدی، دوربین دوگانه ال جی جی 5 بهترین نمونه از نوآوری به حساب می‌آید. دوربین دوگانه این گوشی دارای لنز واید (و البته بهتر است بگوییم سوپر واید) است. دوربین ثانویه جی 5 می‌تواند با زاویه دیدی برابر با 135 درجه به عکاسی یا فیلم برداری بپردازد.

 

این موضوع فوق‌العاده است زیرا به غیر از جنبه‌های لوکس بودن گوشی، در شرایط روزمره بسیار کاربردی خواهد بود.در دنیایی که مردم و کاربران هر لحظه در حال ثبت تصاویر سلفی و دیگر موارد این چنینی هستند، این دوربین واید بسیار به کار آنها خواهد آمد. تنها کافی است یک محیط بسته مانند اتاق خانه خود را تصویر کنید

 

که قصد دارید در هنگام ثبت یک عکس، تمامی بخش‌های آن در کادر تصویر موجود باشند. حالا تنها این دوربین واید جی 5 است که می‌تواند به کمک شما بیاید. اما اگر بخواهیم از نظر عکاسی حرفه‌ای به این موضوع نگاه کنیم، باید گفت که دوربین واید این گوشی برای عکاسی طبیعت فوق‌العاده است.

 

زیرا این سری از لنزهای واید را بیشتر در حالت عکاسی طبیعت و منظره مورد استفاده قرار می‌دهند. حالا با صرف هزینه ای بسیار کمتر می‌توانید یک گوشی مجهز به لنز سوپر واید داشته باشید.شاید از نقطه نظر فنی هنوز نتوانسته باشند گوشی با دوربین سه گانه تولید کنند.

 

اما در هر صورت وجود چنین گوشی هوشمندی بسیار جالب و جذاب خواهد بود. به گزارش پارس ناز  تنها کافیست تصورش را بکنید؛ یک گوشی با دوربین سه گانه که یکی از لنزها همانند آیفون 7 پلاس تله فوتو باشد و لنز دیگر نیز مانند جی 5 سوپر واید و لنز سوم نیز معمولی و چیزی میان آن دو! 

 

در این حالت شما یک گوشی با دوربین سه گانه خواهید داشت که لنزهایی با فاصله های کانونی 10، 28 و 56 میلی‌متری ارائه می‌دهد. موضوعی که شاید بیشتر شبیه به دوربین های DSLR و لنزهای آنها مجهز به قابلیت زوم شود. هر چند در دوربین های DSLR نیز با خریداری یک لنز پرایم (لنزی که فاصله کانونی ثابتی دارد)

 

می‌بایست برای رسیدن به بزرگ‌نمایی یا فاصله‌های کانونی دیگر لنزهای زیاد و سنگینی را همیشه با خود حمل کرده و در هنگام نیاز آنها را بر روی مانت دوربین نصب کنید. مثل در این شرایط در اختیار داشتن یک گوشی با دوربین سه گانه و عکاسی با آن بسیار آسانتر خواهد بود.

 

پس احتمالا می‌بایست منتظر بمانیم تا ببینیم کدام شرکت تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند، زودتر از بقیه اولین گوشی مجهز به دوربین سه گانه را معرفی خواهد کرد. در هر صورت نظر شما در این زمینه چیست؟ آیا وجود دوربین سه گانه را قابلیتی ارزشمند برای یک گوشی هوشمند می‌دانید؟

 

گجت نیوز