پارس ناز پورتال

گوجه فرنگی مرطوب کننده طبیعی پوست

گوجه فرنگی مرطوب کننده طبیعی پوست

گوجه فرنگی مرطوب کننده طبیعی پوست 

گوجه فرنگی اگر بـه طور دائم در سبد غذایی خانواده نقش داشته باشد هدیه دهنده سلامتی بـه همه ی اسـت چون خواص مفید بسیاری دارد. گوجه‌فرنگی بـه دلیل مزه‌ي لذیذش، برای مدتی طولانی اسـت کـه در برنامه‌ي غذایی اکثر مـا وجوددارد. خیلی از مـا این ماده‌ي غذایی شگرف را حتی بدون این کـه از مزایای آن مطلع باشیم

 

مصرف می کنیمبهترین چیز درباره‌ي گوجه فرنگی، این اسـت کـه بـه روش‌هاي مختفی میتوان آن را خورد! میتوانید آن را خام بخورید، در سالادتان خرد کنید، آن را روی منقل کباب کنید، سوپ‌هاي لذیذی با آن درست کنید و خیلی کارهای دیگر.گوجه‌فرنگی سرشار از موادمعدنی و ویتامین‌هایي اسـت

 

کـه مصرف روزانه‌ي آن‌ها برای این کـه پوستی زیبا و سالم داشته باشید کافی اسـت.بـه گزارش پارس ناز دراین نوشته، با مزایایی از گوجه‌فرنگی در رابطه با پوستتان آشنا خواهید شد.

 

۱. کمک میکند تا از پوست بی‌رنگ و رو یا زیاد برنزه شده‌تان خلاص شوید

همانقدر کـه پوست برنزه زیباست، زمان‌هایي هم آن قدر کـه باید برنزه نمی شویم، یا برعکس خیلی برنزه میشویم کـه واقعاً دوستش نداریم! مالیدن آب گوجه‌فرنگی یا پالپ‌هاي گوجه بـه محل مورد نظرمان، بشما کمک خواهد کرد تا سریع‌تر از شر آن رنگ اعصاب خرد کن خلاص شوید.

 

هم چنین ترکیبات موجود در گوجه‌فرنگی برای بی‌رنگ و رویی پوست هم خوب اسـت. طبق معمولً اغلب بـه دلیل کمبود ویتامین یا موادمعدنی اسـت کـه رنگ پریده می شوید، و خوشبختان گوجه می تواند این را درمان کندهم چنین گوجه‌فرنگی برای پوست‌هاي چرب و مستعد آکنه نیز مفید اسـت. گوجه اندازه‌ي منافذ را کوچک می کند، و بـه تنظیم چربی پوست نیز کمک می کند.

 

۲. دستگاه گوارش را پاک می کند و پوستی روشن بـه ارمغان خواهد آورد

بین سلامت سیستم معده و گوارش و ظاهر پوست شـما ارتباط نزدیکی وجوددارد. شاید خودتان هم متوجه شده باشید، زمان‌هایي کـه معده‌تان مشکل دارد بیشتر مستعد آکنه یا مشکلات پوستی دیگر هستید.

 

گوجه‌فرنگی حاوی فیبر زیادی اسـت کـه بـه هضم کمک کرده و بـه پوست شـما نیز آبرسانی میکند؛ و این باعث خواهد شد تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.پس یا آب گوجه‌فرنگی بخورید و یا خامش را گاز بزنید تا پوستتان بـه زودی درخششی طبیعی و جذاب پیدا کند.

 

۳. گوجه برای دفع سموم عالی اسـت

اگر بـه فکر یک زهر زدایی هستید تا بدن تان و همین‌طور پوستتان را تمیز کنید، خوردن گوجه یا نوشیدن آب گوجه‌فرنگی در هرروز، بـه عنوان بخشی از دوره‌ي زهر زدایی‌تان، ایده‌اي بی‌نظیر اسـتگوجه‌فرنگی حاوی کلر و گوگرد اسـت. در حین این کـه کلر بـه تمیز کردن کبد و کلیه کمک می کند، گوگرد مانع از هر گونه عفونت خواهد شد.

 

و از آنجایی کـه کبد و کلیه نقش بسیار مهمی در پاک سازی خون دارند، گوجه هم در روتین زهر زدایی نقش بسزایی پیدا می کندیک برنامه‌ي غذایی پر از گوجه، مطمئناً پوستی سالم و درخشان برایتان خواهد داشت.

 

۴. گوجه بـه عنوان عاملی مرطوب کننده عمل می کند

گوجه فرنگی‌ها پر از آب هستند، بـه همین دلیل هم آبدارند! خوردن یک گوجه‌ي خام در هر صبح بهمراه صبحانه، یا آب گرفتن یک گوجه‌فرنگی هنگامیکه خیلی خسته هستید، بهترین کاری اسـت کـه می توانید برای هیدراته ماندن پوستتان انجام دهیدحتی می توانید آب گوجه‌فرنگی یا پالپ‌هاي آن را روی پوستتان بمالید و ازآن بـه عنوان مرطوب کننده استفاده کنید.

 

از آنجایی کـه طبیعی هم هست، دیگر هیچ نگرانی بابت عوارض جانبی‌اش نخواهید داشتپس دراین تابستان، با دم دست داشتن گوجه‌فرنگی بیشتر خوش باشید. تا آنجا کـه میتوانید آن را در خورد و خوراکتان بیفزایید، و از طعم خاص و مزایای باور نکردنی‌اش لذت ببرید.