پارس ناز پورتال

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند 

بسیاری از اشیای قیمتی و قدیمی یا با ارزش پولی زیاد در حیاط خانه ها در سراسر جهان کشف شده اند که دانستن اخبار آن ها می تواند بسیار جالب باشد. داستان های زیادی درباره گنج ها و محل اختفای آن ها شنیده شده است. گاهی اوقات نمی توان از برخی یافته ها با عنوان گنج اسم برد و تنها باید آن ها را وسیله و یا اشیایی عجیب و باور نکردنی بدانیم.

 

از این دست ماجرا ها در فیلم های هالیوودی مانند «ایندیانا جونز» زیاد دیده می شود. اما برخی از رویدادها واقعی هستند و در طول تاریخ رخ داده اند.پیدا کردن چنین اشیایی کار آسانی نیست. آن ها معمولا در مکان هایی عجیب و غریب و مملو از خطرات پیش بینی نشده قرار گرفته اند و هر کسی نمی تواند به آن ها دسترسی داشته باشد. اما گاهی اوقات برخی از اشیا در مکان هایی یافت می شوند که هرگز به ذهنمان هم خطور نکرده است.

 

تصاویر و مطالبی که در ادامه قرار داده شده اند، عجیب ترین اشیایی را نشان می دهند که به طور غیر منتظره ای در حیاط خانه ها پیدا شدند. صاحبان این اماکن به هیچ وجه انتظار نداشتند که چنین وسایلی از زمین ملکشان بیرون بیاید. پیشنهاد می دهیم مطلب را تا پایان دنبال کنید.

 

فراری

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

در سال ۱۹۷۸ میلادی، دو کودک در حال کندن زمین حیاط و بازی کردن بودند که ناگهان با یک «فراری دینو ۲۶۴ DTS» مواجه می شوند. هنگامی که پلیس ماشین را از چاله خارج کرد، آن ها دریافتند که خودرو دزدی بوده است. ماجرای سرقت و دفن احتمالا برای کلاه برداری از بیمه انجام گرفته است. این وسیله به بیمه تحویل داده شد و سپس در یک حراجی به فروش رفت.

 

پوسته یک شیار دندان

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

خوزه آنتونیو نیواس آرژانتینی پوسته یک حیوان عجیب را نزدیک به مزرعه اش پیدا کرد. چیزی که او موفق شد یافت کند، پوسته یک شیار دندان بود که اندازه ای مانند فولکس قورباغه ای داشت. چاله به وجود آمده احتمالا کار نمونه ای دیگر از این حیوان در طول یک دعوا بوده است.

 

گنج قرون وسطی

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

در سال ۲۰۰۷ میلادی، فردی به نام آندریاس از نروژ یک گنجینه کامل را در حیاط پشتی خانه اش پیدا کرد.در این مجموعه بیش از ۲۰۰ جواهر از جمله حلقه، سینه ریز و مواردی از این دست به چشم می خورد. این فرد آن ها را در یک صندوقچه گذاشت و برای دو سال در انبار خود پنهان نمود. او هنگامی که قصد داشت جا به جا شود، به یاد جواهرات افتاد.

 

بعد از بررسی کارشناسان، مشخص شد که آن ها به ۶۵۰ سال پیش تعلق دارند. آندریاس تمام جواهرات را به موزه محای اهدا نمود.

 

تکه های شهاب سنگ

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

شانس افتادن چنین چیزی در خانه هر کسی بسیار پایین است، اما رادیووی لاجیک بوسنیایی توانسته تا کنون ۶ عدد از آن ها را بدون هیچ گونه جستجو پیدا کند. دانشمندان دانشاه بلگراد تایید کردند که این اشیا همان تکه های شهاب سنگ هستند. آن ها در حال حاضر خانه این فرد را بررسی می کنند تا علت این تداخل ها را بیابند. آقای لاجیک به تازگی تصمیم گرفته سقف خانه اش را با میلگرد بپوشاند.

 

پناهگاهی برای حفاظت در برابر بمب

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

هنگامی که کریس و کالین آوتساک خانه خود را در کالیفرنیا خریداری کردند، متوجه شدند که یک پناهگاه متعلق به دوران جنگ سرد در حیاط پشتی وجود دارد. ظاهرا مهندسی که قبلا در خانه سکونت داشته آن را ساخته است. این دو نفر گمان می کردند که بعد از گذشت ۵۰ سال، دیگر وسیله به درد بخوری در پناهگاه وجود ندارد، اما تفکرشان اشتباه بود و در این مکان چیزهای بسیار زیادی مانند حوله، قرص های خواب آور، قهوه، کتاب و مجله یافت شد.

 

تونلی به هرم بزرگ جیزه

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

یکی از ساکنان دهکده الحرانیه مصر، در حیاط خانه اش مشغول به حفاری بوده که ناگهان به تونلی اسرار آمیز برخورد می کند. این راه احتمالا مسیری مخفی به هرم بزرگ جیزه بوده است. این تونل بعدها توسط «هرودوتوس» باستان شناس و مورخ یونانی مورد بررسی قرار گرفت.

 

استخوان های هزار ساله یک انسان

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

علی ارتوک پسری ۱۴ ساله اهل سیتی لیک ایالت یوتا، در سال ۲۰۱۴ هنگام کندن زمین حیاط خانه اش، با استخوان های قدیمی یک بومی برخورد کرده است. محققان پس از انجام بررسی ها متوجه شدند که قدمت آن ها به ۱۰۰۰ سال پیش باز می گردد. آن ها باقی حیاط را نیز جستجو کردند تا شاید بتوانند با پیدا کردن آثار بیشتر، اطلاعاتی درباره دنیای باستانی به دست آورند.

 

کیفی مملو از ماریجوانا به ارزش ۱۷۵,۰۰۰ دلار

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

در دسامبر سال ۲۰۱۲ میلادی، ماک رید اهل لس آنجلس تصمیم گرفت بر روی سقف خانه اش باتری های خورشیدی نصب کند. هنگامی که وی به انبار خانه اش مراجعه کرد، با کیفی مملو از ماریجوانا مواجه شد. ظاهرا هنگامی که او در خانه نبوده، فردی به منزلش وارد شده و مواد را جاسازی کرده است. بعدها مشخص شد که ارزش محموله بیش از ۱۵۰,۰۰۰ دلار (۵۷۸ میلیون تومان) بوده است.

 

آقای رید بعدها نامه ای به این مضمون برای مجرمان نوشت: “ما کیف را پیدا کردیم و به پلیس خبر دادیم. آن ها مواد را مصادره کردند و خانه را نیز تحت نظر گرفتند؛ شرمنده.”

 

یکی از بزرگترین گنجینه ها در تاریخ آمریکا

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

 به گزارش پارس ناز در سال ۲۰۱۳، یک زوج در حال بازی کردن با سگشان در حیاط، موفق شدند این گنجینه را پیدا کنند. آن ها جعبه زنگ زده ای را مشاهده نمودند که از زمین بیرون زده بود. بعد از آن ۸ صندوقچه دیگر نیز یافت شد. در آن ها سکه هایی که در سال های ۱۸۴۷ تا ۱۸۹۴ ضرب شده بودند، وجود داشت. ارزش اسمی آن ها بیش از ۲۷,۹۸۰ دلار بود.

 

از ظاهر سکه ها مشخص بود که برخی از آن ها اصلا مورد استفاده قرار نگرفته بودند. این زوج بیشتر سکه ها را در یک حراجی به فروش رساندند. هیچ کس نتوانست بفهمد که این اتفاق چگونه رخ داده است. ارزش واقعی اشیای یافت شده بیش از ۱۰ میلیون دلار برآورد می شود.

 

بقایای دایناسور

گنج های با ارزشی که در حیاط خانه ها کشف شده اند

در سال ۱۹۹۷، جان لمبرت از ایپسویچ انگلستان، تصمیم گرفت دور خانه اش را حصار بکشد. او هنگام حفاری با استخوانی بزرگ برخورد کرد اما توجه چندانی به آن نداشت و برای ۱۶ سال موضوع را به دست فراموشی سپرد. وی سرنجام در سال ۲۰۱۳ کشف خود را به کارشناسان نشان داد و دریافت که استخوان ها متعلق به یک پیلوسئوروس – دایناسوری دریایی که بین ۲۵۰ تا ۶۰ میلیون سال پیش زندگی می کرده – هستند.