پارس ناز پورتال

گلاب می تواند آکنه را درمان کند

گلاب می تواند آکنه را درمان کند

گلاب می تواند آکنه را درمان کند 

گلاب بهترین دارو برای درمان آکنه های صورت است که جوانان می توانند از آن استفاده کنند و با این جوش ها خداحافظی کنند. همه ما جوش را بر روی پوست صورت خود تجربه کرده ایم.جوش ها بنوعی عذاب آور هستند. متاسفانه اگر درمان نشوند زخم آنها ماندنی می شود و فرد اعتماد بنفس خود را از دست می دهد.

 

اما در این میان یک راه حل ساده وجود دارد و آن استفاده از گلاب است. در واقع گلاب ساده ترین روش برای رهایی از فوران جوش بر روی پوست و ایجاد زخم است.

 

فواید گلاب برای پوست

گلاب یک تونر طبیعی برای پوست است. استفاده از آن بعنوان پاک کننده پوست با مقداری آب و توپک پنبه ای بسیار مناسب است.پاک کردن صورت با گلاب باعث حذف خاک و دوده از صورت شده و صورت درخشش طبیعی خود را پیدا می کند.

 

گلاب بخاطر خواص ضدالتهابی که دارد شناخته شده است پس صورت خود را با آن تمیز کنید و یا در حین حمام کردن از آن استفاده کنید زیرا این امر باعث کاهش قرمزی چشم شده و مانع بروز آکنه و جوش می گردد.گلاب دارای خواص قابض مانند است و در سفت کردن مویرگ ها و کاهش قرمزی و لکه موثر خواهد بود.

 

گلاب همچنین به کاهش حلقه های تیره دور چشم کمک می کند به اینصورت که گلوله های پنبه ای را با گلاب خیس کرده و ۱۵ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب برروی چشمان خود قرار دهید. عطر گلاب در آرامش ذهن و خنکی آن در شل شدن پوست موثر است و این امر به نوبه خود در کاهش پف چشم نقش دارد.

 

گلاب و چوب صندل

ترکیبی از خمیر چوب صندل و گلاب بهترین راه درمان است.همچنین در محو شدن جای جوش بطور طبیعی کمک می کند. برای دست یافتن به این ترکیب ۲ قاشق غذاخوری پودر چوب صندل و ۱ قاشق غذاخوری گلاب نیاز دارید.با ترکیب این دو یک خمیر بدست می آید. صورت خود را با آب گرم بشویید

 

تا منافذ پوست شما بازگردد سپس خمیر را برروی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی صورت شما باقی بماند و خشک شود.هنگامیکه خشک شد آن را با آب سرد بشویید. برای اینکه به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید حداقل دوبار در هفته این کار را تکرار کنید.

 

شستشوی صورت با گلاب

شستشوی صورت با گلاب خاک و گرد و غبار را از صورت پاک می کند و این امر باعث کشته شدن باکتری و مانع از بروز آکنه می شود.برای شستشوی صورت خود می توانید از اسانس روغن درخت چای ، اسانس رازیانه شیرین و مقدار کمی آب استفاده کنید. خوب مواد را تکان دهید تا کاملا ترکیب شوند و سپس با یک تکه پنبه بر روی صورت خود بمالید.

 

گلاب و دانه شنبلیله

تعداد انگشت شماری دانه شنبلیله را در آب خیس کنید و اجازه دهید که یک شبانه روز خیس بخورند. سپس روز بعد آنها را در مخلوط کن ریخته تا یک خمیر نسبتا نرم بدست آید. حدود ۲ قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شوند سپس ترکیب را به صورت خود بمالید و بگذارید برای مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند و خشک شود و آن را با آب سرد بشویید.

 

گلاب و آبلیمو

آبلیمو یک درمان موثر برای آکنه است. از آنجا که آن حاوی الفاهیدروکسی اسید است که در ریزش پوست های خشک نقش دارد. ترکیبی از آبلیمو و گلاب با اضافه کردن مقدار مساوی از هردو در یک ظرف تهیه کنید و همانند قبل صورت خود را با آب گرم بشویید و سپس این ترکیب را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

 

بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید. اسیدسیتریک موجود در آبلیمو پوست صورت شما را می سوزاند و یا تحریک می کند به همین دلیل توصیه می شود که صورت خود را با آب سرد بشویید. این محلول برای از بین بردن دانه های سرسیاه ، جوش و چین و چروک موثر است.