پارس ناز پورتال

گرسنه ترین کشورهای دنیا را بشناسید

گرسنه ترین کشورهای دنیا را بشناسید

گرسنه ترین کشورهای دنیا را بشناسید 

در برخی از کشورها فقر بیداد می کند و گرسنگی مردم در وضع بحرانی قرار دارد مانند کشورهای افریقایی و همسایه مان یعنی افغانستان. به نقل از پایگاه ” روسیا الیوم”، بیش از 45 کشور دنیا در سال 2030 به علت بالا ماندن میانگین گرسنگی، از نگرانی رنج خواهند برد.

 

بر اساس این شاخص، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد و زامبیا از لحاظ گرسنگی در بالاترین سطح قرار دارند؛ درهمین حال هفت کشور هائیتی، ماداگاسکار، سیرالئون، یمن، افغانستان و تیمور شرقی و نیجر وارد لیست کشورهایی شده اند که میانگین گرسنگی در آن ها نگران کننده است.

گرسنه ترین کشورهای دنیا را بشناسیددر این فهرست گرسنه ترین کشورهای جهان براساس شاخص گرسنگی جهانی شامل جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، زامبیا، هائیتی، ماداگاسکار، سیرالئون، یمن، افغانستان، تیمور شرقی ونیجر است.دراین گزارش، به برخی از مسائل مثبت درارتباط با این موضوع مانند کاهش 29 درصدی سطح گرسنگی درکشورهای درحال توسعه از سال 2000 اشاره نشده است.

 

همچنین برای دومین سال متوالی، نام کشورهای درحال توسعه در فهرست گروه “کشورهای بسیار نگران کننده” (از لحاظ میانگین گرسنگی) یافت نشد.”شنگن وان” مدیر کل مرکز بین المللی IFPRI گفت: کشورها باید روند کاهش گرسنگی را تسریع ببخشند وگرنه در رسیدن به اهداف بعدی توسعه پایدار ناکام خواهند ماند.

 

وی افزود: قطعاً می توان به گرسنگی درجهان پایان داد، اما این مساله، به شرطی است که همه ما اولویت ها را مشخص کنیم و مطمئن شویم که دولت ها و بخش خصوصی و جامعه مدنی وقت کافی و منابع ضروری را برای تحقق این هدف مهم صرف خواهند کرد.