پارس ناز پورتال

گرایش شوهای فشن به سمت حجاب و پوشش

مجموعه : مدل لباس جدید
گرایش شوهای فشن به سمت حجاب و پوشش

گرایش شوهای فشن به سمت حجاب و پوشش

امروزه در فشن شوهای لباس , شاهد هنرنمایی مدل های برهنه هستیم اما اخیرا مد لباس به سمت مدل های با حجاب و پوشش کامل تر سوق پیدا کرده است.اگر چه در این میان برخی طراحان عکس العمل بد و شدیدی از خود نشان دادند و ادعا کردند که حجاب زیبایی زن را پنهان می کند

 

اما همین نقد شدید برخی طراحان دیگر را واداشت تا در جواب به آنها کلکسیون جدیدی را روانه بازار کنند که در آن حجاب و بی حجابی در کنار هم به نمایش در آمدند. «Farida Temraz» یکی از طراحان مطرح جهان در این باره می گوید: «یک برند واقعی سعی می کند که با تمام مردم جهان ارتباط برقرار کند.

 

طراحان باید طرز فکرهای متفاوت مخاطبان را درک کنند و مطابق آنها محصولات خود را طراحی کنند. به عنوان مثال دولچه گابانا هم لباس هایی برای مشتریان ثابت خود و هم لباس هایی مانند چادر، برای قشر مسلمان طراحی کرد.»

 

«Mohannad Kojak» هم طراح مصری است که در این باره می گوید: «ما نمی توانیم جلوی افراد با حجاب را بگیریم. آنها اعتقادات خاص خود را دارند و من هم به آنها احترام می گذارم. من می خواهم که آنها در لباس هایی که طراحی کرده ام، احساس راحتی و امنیت کنند.

 

به نظر من فرقی میان افراد با حجاب و بی حجاب نیست و ما تنها می خواهیم که هر دوی آنها را در لباس هایمان زیباتر نشان دهیم.»گرایش شوهای فشن به سمت حجاب و پوششسارا حجازی، طراح مصری با حجابی است که در فشن شوهای نیویورک، پاریس و دبی جوایز بسیاری دریافت کرده است. او می گوید:

 

«مهم نیست مذهب یا سبک لباس پوشیدن افراد چگونه است، من در هر صورت برای نظر دیگران احترام قائلم. زنان باحجاب هم این حق را دارند تا مانند دیگران زیباترین لباس ها را به تن کنند و مطابق مد روز پیش روند.»گرایش شوهای فشن به سمت حجاب و پوشش

گرایش شوهای فشن به سمت حجاب و پوشش

«Temraz» هم یکی دیگر از طراحان اهل هلند است که در تایید حرف های سارا حجازی می گوید: «هر کسی فرهنگ خاص خودش را دارد و ما نباید فرهنگ های دیگر را به دلیل اختلاف نظرهایی که با ما دارند، نقد کنیم.

 

هر کسی آزاد است هر طوری که دوست دارد لباس بپوشد. طراحان واقعی هم هنرمندانی هستند که با خلاقیت و درک این تفاوت ها زیباترین محصولات را روانه بازار کنند.»در ماه گذشته «Aya Mahmoud»، طراح مصری، «فشن شوی حجاب» را تیتر بسیاری از روزنامه ها کرد. هدف این هنرمند از شو، سازگاری حجاب و مد است.

 

او می گوید: «حجاب ابدا به معنای زشتی نیست. اگر ما به آزادی اعتقاد داریم، پس باید بگذاریم هر کسی هر جوری که دوست دارد لباس بپوشد. تمام تلاش من هم این است که لباس هایی طراحی کنم که زنان در آن زیباتر شوند و احساس راحتی کنند.»