پارس ناز پورتال

گجت های مخصوص غواصی را بشناسید

گجت های مخصوص غواصی را بشناسید

گجت های مخصوص غواصی را بشناسید 

گجت های غواصی همگی به طور ویژه ای ضد آب هستند و مهمترین آن ها وسیله ای است که دوربین فیلمبرداری در آن قرار می گیرد. برای افرادی که به شکل تفریحی و به ندرت غواصی می کنند، عجیب خواهد بود اگر بدانند با کمک برخی گجت های غواصی می توان لذت این ورزش اکتشافی را دو چندان کرد؛

 

گجت هایی که نه تنها برای غواص های مبتدی، بلکه برای غواص های حرفه ای هم کارآمد هستند. در ادامه مطلب به تعدادی از این گجت ها اشاره می کنیم.

 

HydroView Underwater HD Video Camera

بسیاری از غواص ها عادت دارند پیش از شنا کردن در آب هایی که نمی شناسند، به بررسی موقعیت آب ها بپردازند. دمای آب را کنترل کنند و فضای زیرآب را به لحاظ امنیت مورد بررسی قرار دهند.استفاده از دوربین هوشمند Hydroview یکی از بهترین روش ها برای انجام تمامی این اهداف است.

 

این دوربین با وارد شدن در آب به ضبط و ثبت بسیاری از تصاویر کاربردی برای غواص ها می پردازد. سپس این اطلاعات را از طریق سیستم وای فای به انواع تبلت، تلفن همراه هوشمند و رایانه ارسال می کند.
گجت های مخصوص غواصی را بشناسیداین دوربین با سیستم عامل اندروید سازگاری دارد. افزون براینها Hydroview تا هشت گیگابایت ظرفیت ذخیره اطلاعات دارد.قیمت این محصول 5795 دلار است. با توجه به قیمت نسبتا بالای این دوربین می توان حدس زد، کاربران اصلیHydroview غواصان حرفه ای هستند.

 

Nautilus Lifeline

یکی از اصول ایمنی مهم در هنگام غواصی، همراه داشتن وسایلی است که سلامت غواص را تامین کند. دستگاهNautilus lifeline یک فرستنده /گیرنده سیگنال قدرتمند و ضد آب است. درواقع با کمک این دستگاه می توان به طور همزمان پیغام های مختلف با سیگنال ها و امواج رادیویی متنوعی ارسال و البته پیغام ها را دریافت کرد. این محصول از GPS نیز برخوردار است.

گجت های مخصوص غواصی را بشناسید

با کمک این گجت می توان تا فاصله هشت مایلی پیغام فرستاد و اطلاعات مکانی خود را برای قایق هایی که در این محدوده گشت می زنند ارسال کرد. عمر باتری این دستگاه پس از هر بار شارژ تا 24 ساعت دوام خواهد داشت. قیمت این محصول 100 دلار است.

 

Rebreather

اگر اهل فیلم و سینما هستید و فیلم های جیمزباند را تماشا کرده اید، حتما دستگاه هایی شبیه بهrebreather را هم دیده اید. این دستگاه که به آب شش انسانی هم مشهور شده، براساس نوعی ایده فانتزی ساخته شده است. دو دستگیره این دستگاه به کتف دست غواص ها متصل می شود

 

و با سنجش میزان ضربان قلب و وضعیت تنفس افراد از طریق لوله تنفسی به دهان غواصان اکسیژن لازم را می فرستد. باتری استفاده شده در این دستگاه 30 برابر کوچک تر از دستگاه های عادی است و سرعت شارژی تا 100 برابر سریع تر از سایر دستگاه های موجود در بازار دارد.
گجت های مخصوص غواصی را بشناسیداین محصول که توسط یک شرکت کره ای طراحی شده هنوز به تولید انبوه نرسیده و به شکل محدود و با مبالغ نسبتا بالا (هزار تا 4هزار دلار) به فروش می رسد. با این وجود جذابیت این دستگاه عامل مهمی برای استقبال برخی افراد ثروتمند از نسخه اولیه آن است.

 

Zypad the Wearable Computer

یکی از جذاب ترین نسل رایانه های پوشیدنی که به مچ دست فرد بسته می شود zypad است. این رایانه همراه نه تنها تمامی کارهای رایانه های معمولی را ساماندهی می کند بلکه به دماسنج هم مجهز و البته ضد آب و ضد فشار نیز است.
گجت های مخصوص غواصی را بشناسیدیکی از شگفت انگیز ترین قابلیت های این رایانه امکان تعویض باتری، در هنگام روشن بودن دستگاه است. این مسئله کوچک ترین خللی در اطلاعات موجود در رایانه همراه ایجاد نمی کند. zypad دارای پورت USB هم است و پس از هربار شارژ تا هشت ساعت کار می کند.

 

همه این مزایا برای آن دسته از غواصانی که عادت دارند در هر حالی از رایانه های خود جدا نشوند شرایطی استثنایی و بی نظیر فراهم کرده است.

 

Underwater Camera

استفاده از دوربین هایی که کارکردی مشابه با پریسکوپ دارند برای اغلب غواص ها جذاب است. این دوربین ها با دیدی 360 درجه تصاویری ویژه در اختیار افراد قرار می دهند؛ تصاویری که قابلیت ضبط دارند و بعدها می توان از طریق اتصال حافظه به رایانه به تصاویری بسیار زیبا و دیدنی دست یافت.
گجت های مخصوص غواصی را بشناسیداین تصاویر دو کارکرد عمده دارند؛ اکتشاف حوزه های ناشناخته زیر دریا و کسب اطلاعات برای غواصی های متوالی. قیمت این محصول 369دلار است. با قیمتی که با توجه به کارکردهای مثبت این محصول مناسب به نظر می رسد.

 

Diver Signal System

اگر به تنهایی در حال غواصی باشید و ناگهان مورد حمله برخی موجودات دریایی قرار بگیرید، دچار احساس ضعف یا بیماری شوید و… چه می کنید؟ این وضعیت بسیار مایوس کننده و ترسناک به نظر می رسد. با این وجود آیا روشی برای نجات وجود دارد؟
گجت های مخصوص غواصی را بشناسیدیکی از روش های قدیمی در مواقع خطر استفاده از انواع منورهای رنگی و سوت های مخصوص است، اما روشی به روز تر برای حل این مشکل استفاده از یک سیستم هوشمند مخصوص غواصی است. این سیستم هوشمند با ارسال پیغام خطر و هشدار برای غواص هایی که در محدوده ای مشخص شنا می کنند،

 

به نجات جان فردی که در شرایط اضطراری قرار دارد کمک می کند. به عقیده بسیاری از غواص ها این روش یکی از برترین تکنیک های هوشمند کمک رسانی است. قیمت این محصول 35 دلار است.

 

Dive Flashlight

چراغ قوه مخصوص شیرجه یکی از محبوب ترین وسایل برای غواصی اکتشافی است. این وسیله هوشمند به محض شیرجه فرد به تخمین میزان عمقی که وی وارد آن شده می پردازد. سپس در صورتی که عمق غواصی از حدی مشخص بالاتر باشد، روشن می شود. هوشمند بودن چراغ قوه کمک می کند غواص مجبور نباشد برای روشن کردن فضای پیرامونی خود از دستانش کمک بگیرد.
گجت های مخصوص غواصی را بشناسیدافزون بر اینها این دستگاه قابلیت استفاده بر حسب تنظیم دستی را نیز دارد. غواص از طریق این سیستم قادر به روشن و خاموش کردن چراغ بنا بر ضرورت تشخیصی خود خواهد بود. قیمت این محصول 68 دلار است.

 

Speedo Aquabeat MP3 Player

برخی افراد عادت دارند در هنگام غواصی موسیقی گوش کنند. اگرچه برای این افراد انواع و اقسام هندزفری ها در بازار موجود است، اما هندزفریSpeedo با قابلیت های متعدد خود، یکی از محبوب ترین مدل های هندزفری محسوب می شود.
گجت های مخصوص غواصی را بشناسیداین گجت کاربردی دارای یک گیگابایت حافظه است. افزون بر اینها با سیستم بلوتوث به انواع تلفن همراه هوشمند متصل می شود و تا 9 ساعت پس از شارژ شدن قابل استفاده است. قیمت این محصول 80 دلار است.

 

وب‌سایت فرصت امروز