پارس ناز پورتال

کوتاهی قد با طول عمر رابطه مستقیم دارد

کوتاهی قد با طول عمر رابطه مستقیم دارد

کوتاهی قد با طول عمر رابطه مستقیم دارد

بسیاری از افراد از قد کوتاه خود ناراحت هستند و خواهان قد بلند هستند اما نمیدانند که این قد کوتاه باعث افزایش طول عمر آنها میشوند.

 

شاید شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به دنبال راه های زیادی برای افزایش قد خود رفته و رژیم های غذایی متفاوتی را استفاده کرده اید و در کنار آن تمرینات ورزشی زیادی نیز در برنامه روزانه خود گنجانده اید.

 

اگرچه داشتن قد بلند در نگاه افراد جامعه نوعی برتری محسوب می شود، اما یافته های جدید در مقابل اخبار بهتری برای افراد با قد کوتاه به همراه دارند!

 

نتایج تحقیقات جدید محققان آمریکایی اثبات کننده این امر است که کوچک جثه بودن افراد منجر به طول عمر بیشتر آن‌ها خواهد شد.

 

طی این پژوهش به گردآوری اطلاعات مرگ و میر و طول عمر افراد از منابع مطالعاتی مختلف پرداخته شد و در ادامه با بررسی یکسری پارامترهای زیستی این نتیجه حاصل ش که افراد با جثه کوچکترعمر طولانی ‌تری نسبت به بقیه افراد دارند.

 

با بررسی فاکتورهایی مثل مرگ و میر، امید به زندگی و طول عمر افراد و تحقیق در بیش از ۵۰۰۰ مقاله، گزارش و کتاب در ۳۵ سال گذشته نتیجه این تحقیق حاصل شد.طبق این نتایج، در جوامعی با قد کوتاه ‌تر نسبت به جوامعی که افراد آن قد بلندتری دارند، امید به زندگی بیشتر است.

 

علاوه بر آن آنطور که مشخص شده بیشتر افرادی که بالای ۱۰۰ سال عمر می کنند جثه کوچکی دارند.پس زمانی که بچه‌ها سالم هستند، نیازی به نگرانی درباره رشد فیزیکی آن‌ها نیست، چون کوتاه قدی وقتی با مواد غذایی سالم و سبک زندگی درست همراه شود، به عمر طولانی شدن عمر منجر می‌شود.