پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

روش عجیب فرار این مرد از دست نامزدش (عکس) روش عجیب فرار این مرد از دست نامزدش (عکس) مهمانی جالب به روش سریال حریم سلطان (عکس) مهمانی جالب به روش سریال حریم سلطان (عکس) مردی که بلندترین مژه های دنیا را دارد +عکس مردی که بلندترین مژه های دنیا را دارد +عکس زیباترین دختر جهان معروف به باربی زیباترین دختر جهان معروف به باربی زنی که رکورد دار تعداد جراحی زیبایی در جهان شد + عکس زنی که رکورد دار تعداد جراحی زیبایی در جهان شد + عکس چرا مجردی می‌تواند جادویی‌ترین و فوق‌العاده‌ترین دوران زندگی باشد؟ چرا مجردی می‌تواند جادویی‌ترین و فوق‌العاده‌ترین دوران زندگی باشد؟ افرادی که قربانی اختراعات خود شدند + تصاویر افرادی که قربانی اختراعات خود شدند + تصاویر غذا خوردن تا سرحد مرگ به خاطر رکورد شکنی + تصاویر غذا خوردن تا سرحد مرگ به خاطر رکورد شکنی + تصاویر حرکت احمقانه زنی که عشق رانندگی بود + تصاویر حرکت احمقانه زنی که عشق رانندگی بود + تصاویر عکاسی که روح شما را هم به تصویر می کشد عکاسی که روح شما را هم به تصویر می کشد جوگیر شدن این پسر و ازدواج با یک دختر انیمیشنی + عکس جوگیر شدن این پسر و ازدواج با یک دختر انیمیشنی + عکس جمله دوستت دارم به 24 زبان کشورهای مختلف جهان جمله دوستت دارم به 24 زبان کشورهای مختلف جهان مراسم ازدواج باشکوه به سبک هزار و یک شب +عکس مراسم ازدواج باشکوه به سبک هزار و یک شب +عکس فوتبال بازی فیل با ماشین این خانم + عکس فوتبال بازی فیل با ماشین این خانم + عکس ثروتمندترین دختر ایرانی و راه پولدار شدنش +عکس ثروتمندترین دختر ایرانی و راه پولدار شدنش +عکس ازدواج عاشقانه این دختر و پسر خبرساز شد ازدواج عاشقانه این دختر و پسر خبرساز شد سوپر استارهایی که کار نیک انجام می دهند سوپر استارهایی که کار نیک انجام می دهند گرانترین مراسم عروسی تاریخ جهان +عکس گرانترین مراسم عروسی تاریخ جهان +عکس ماجرای جالب مردی که ریشش را اجاره می دهد ماجرای جالب مردی که ریشش را اجاره می دهد مردی که یک تن کدو تنبل را در مدت کمی حکاکی کرد مردی که یک تن کدو تنبل را در مدت کمی حکاکی کرد

کمردرد و جلوگیری از ابتلا به آن

کمردرد و جلوگیری از ابتلا به آن

کمردرد و جلوگیری از ابتلا به آن 

زندگی روزمره امروزی باعث شده تا مشکلات مربوط به کمردرد در بین مردم بسیار بیشتر از قبل باشد و باید از این لحاظ مردم هشیار باشند. اکثر کمر درد ها قابل پیشگیری هستند. بسیاری از کمر درد ها به این علت ایجاد میشوند که ما نمیدانیم چطور از کمر خود مراقبت کنیم. کلید پیشگیری در اکثر کمردرد ها اینست که از فشار زیاد به کمر خود جلوگیری کنیم.

 

در پیشگیری از کمردرد مهم ترین اصل جلوگیری از افزایش قوس کمر است. افرایش قوس کمری میتواند موجب افزایش فشار به ستون مهره و کمردرد شود. قوس ستون فقرات در ناحیه کمر بصورتی است که به سمت جلو تحدب دارد. افزایش این تحدب که معمولاً به علت ضعف عضلات شکم و عضلات ستون مهره ایجاد میشود لوردوز Lordosis نام دارد. افزایش لوردوزموجب بروز کمردرد میشود.

 

مهمترین توصیه های عمومی برای کاهش احتمال ابتلا به کمردرد باید رعایت شوند عبارتند از

هر چه وزن شما بیشتر باشد فشار بیشتری روی ستون مهره وارد شده و احتمال کمردرد بیشتر میشود. پس وزن خود را کم کنیددر مجاورت باد مستقیم پنکه و کولر قرار نگیرید و بخصوص در تابستان زیر کولر نخوابید.

 

کشیدن سیگار موجب افزایش درد کمر شما میشود. از آن اجتناب کنید.

 

قبل از انجام هر ورزشی ابتدا بدن خود را با انجام نرمش های کششی گرم کرده و سپس ورزش کنید. شروع ناگهانی ورزش بدون آمادگی موجب آسیب عضلات و لیگامان ها و بروز کمر درد میشود.

 

استفاده از کمربند طبی فقط در مواردی که کمردرد حاد وجود دارد آنهم برای چند روز اشکالی ندارد ولی استفاده بلند مدت از این کمربند ها مضر است. استفاده دائمی از کمربندهای طبی موجب میشود فرد برای مستقیم نگه داشتن ستون فقرات به کمربند تکیه کرده و عضلات کمر و شکم خود را رها کنید.

 

نتیجه اینست که در بلند مدت عضلات شکم و ستون مهره ضعیف شده و این ضعف موجب افزایش شدت کمردرد میشود. پس به یاد داشته باشید که استفاده از کمربند طبی باید به مدت کوتاهی باشد.

 

بهترین راه مقابله با کمردرد تقویت کردن عضلات کمر با انجام نرمش های مخصوص طبی است.

 

یکی از علل کمردرد بد ایستادن است. مهمترین مواردی که در هنگام ایستادن برای کاهش احتمال ابتلا به کمردرد باید رعایت شوند عبارتند از

افزایش قوس کمر بصورت لوردوز همیشه با چرخش لگن همراه است و با افزایش این قوس، شکم بیمار به جلو آمده و باسن به عقب میرود. در هنگام ایستادن باید سعی کنیم مستقیم ایستاده و کمر خود را تا حد امکان صاف و مستقیم نگه داریم. شکم خود را به جلو و باسن را به عقب ندهیم. صاف و کشیده بایستیم مانند اینکه میخواهیم سر خود را به سقف آسمان بچسبانیم.

 

شکم بزرگ موجب افزایش لوردوز کمر میشود که آنهم به نوبه خود موجب فشار بیشتر به ستون مهره و کمردرد میشود. اگر شکم بزرگی دارید آنرا کوچک کنید. در خانم های باردارد که در ماه های آخر بارداری شکم خیلی بزری پیدا میکنند میتوان با بستن کمربند های خاصی به زیر شکم قوس کمر را کاهش داد.پوشیدن کفش های پاشنه بلند میتواند با افزایش قوس کمری موجب کمردرد شود از پوشیدن این کفش ها پرهیز کنید.

 

ایستادن به مدت طولانی هم برای کمر مضر است. اگر مجبورید برای مدت طولانی بایستید باید مرتب وضعیت ایستادن خود را عوض کنید و هر چند وقت یک بار این پا و آن پا کنید به عبارت دیگر مدتی وزن خود را روی پای راست و مدتی روی پای چپ بیندازید.

 

راه دیگر اینست که یک پا را روی یک چهار پایه که حدود ۲۰ سانتیمتر بلند است بگذاریم و هرچند وقت یکبار جای پاها را عوض کنیم. این کار بخصوص برای خانم هاییکه مجبورند مدت زیادی در جلوی ظرفشویی یا اطو بایستند و کار کنند و یا در کسانی که مدت زیادی در یک صف می ایستند یا معلم ها که مدت زیادی جلوی تخته سیاه می ایستند مفید است.

 

از علل مهم کمردرد بد نشستن است. مهمترین مواردی که در هنگام نشستن برای کاهش احتمال ابتلا به کمردرد باید رعایت شوند عبارتند از

در هنگام نشستن روی صندلی باید ارتفاع نشیمن صندلی طوری تنظیم شود که وقتی کف پا روی زمین قرار میگیرد زانوها مختصری از سطح لگن بالاتر باشند. اگر نشیمن صندلی بلند است میتوانید زیرپایی کوچکی در زیر کف پا ها بگذارید تا زانوهای شما بالاتر بیاید.

 

نشستن در وضعیتی که یک ران را روی ران دیگر قرار دهید میتواند موجب کاهش قوس کمر شود و مفید است.

 

در هنگام نشستن روی زمین مفصل لگن و زانوهای خود را در وضعیتی قرار دهید که قوس کمر شما کم شود.

 

کمر شما باید کاملاً به پشتی صندلی تکیه داده باشد و فاصله شما تا میز کار نباید طوری باشد که مجبور باشید به جلو خم شوید.

 

در بسیاری اوقات گذاشتن یک بالشت کوچک ( یا بالشت های طبی که به همین منظور درست شده اند) در پایین پشت کمر تکیه دادن به صندلی را راحتتر میکند.

 

اگر صندلی دسته هم داشته باشد تا ساعد خود را روی آن بگذارید فشار روی کمر شما کمتر میشود

 

از صندلی چرخدار یا دوار استفاده نکنید.

 

بر روی نیمکت هایی که تعداد زیادی نشسته اند و جا برای نشستن کم است ننشینید.

 

هیچوقت نباید به مدت طولانی در یک محل بنشینید. هر نیم ساعت بلند شده و چند دقیقه راه بروید.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ