پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

کمبود ویتامین c در بدن چه نشانه هایی دارد؟

کمبود ویتامین c در بدن چه نشانه هایی دارد؟

کمبود ویتامین c در بدن چه نشانه هایی دارد؟ 

کمبود ویتامین C در بدن چه نشانه هایی دارد ؟ میدانیم که در صورت کمبود ویتامین در بدن , سیستم سلامت بدن با اشکالات جدی مواجه میگردد . فقر ویتامین C در بدن را می توان بوسیله ی چند راه ساده شناسایی کرد. اسکوروی ، بیماری که در اثر تخریب کلاژن در بدن پدید می آید ، نتیجه ی فقر شدید ویتامین C است .

 

این بیماری موجب بروز خستگی و بی حالی می شود، ماهیچه ها و استخوان ها را تحت تاثیر قرار داده و سیستم ایمنی را تخریب می کند. امروزه اسکوروی به ندرت در میان مردم دیده می شود ، زیرا تنها وجود مقدار کمی از ویتامین C از بروز این بیماری پیشگیری می نماید.

 

از مرکبات در قرت هجدهم میلادی برای درمان دو میلیون ملوان مبتلا به اسکوروی استفاده می شد. البته دیگر علائم فقر ویتامین C که معمولا به آنها توجه نمی شود عبارت اند از :

 

کبود شدن سریع و بی دلیل پوست ، لثه های متورم ، خونریزی لثه ، سرعت پایین خوب شدن زخم ، ورم لثه ، موهای خشک و شکننده ، نقاط خشک و قرمز روی پوست ، خونریزی بینی ، سیستم ایمنی ضعیف ، مشکلات گوارشی ، افزایش وزن و متابولیزمآهسته ، ورم و درد مفصلی .

 

بیماری های ناشی از کمبود ویتامین C به مرور زمان بدتر می شوند و سرانجام به مشکلات اساسی برای سلامتی تبدیل می گردند . مشکلاتی که می توانند در نتیجه ی کمبود بلند مدت ویتامین C بوجود آیند شامل مواد زیر می باشند :

 

فشار خون بالا ، بیماری كيسه صفرا ، سکته ، برخی از انواع سرطان ، تصلب شریان .

 

برای آنکه بیشترین سود را از مواد معدنی و ویتامین C موجود در میوه و سبزیجاتببرید نکاتی که در اینجا مطرح می کنیم را در نظر داشته باشید :

 

مواد غذایی خام و نپخته بخورید ، به محض برش میوه ها و سبزیجات آنها را مصرف کنید و میوه و سبزیجات را به جای آب پز، بخار پز کنید. همانطور که اکثر ما می دانیم ، مصرف مواد غذایی اورگانیک ، تازه و خام بهترین گزینه برای رساندن ویتامین و مواد معدنی به بدن است.

 

مواد غذایی ، اگر در حالت طبیعی خود باشند ، بهترین ، مطمئن ترین و فراوان ترین منابع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن بشمار می روند . اما خیلی از مردم ترجیح می دهند از مکمل های غذایی ، برای استفاده هرچه بیشتر از این مواد ، استفاده کنند.

 

عوارض جانبی مصرف ویتامین C

بدن نمی تواند ویتامین C را ذخیره کند و میزان اضافه ی این ویتامین دفع می شود. بنابر این مصرف بیش از حد آن نگرانی در بر نخواهد داشت . اما همچنان پرهیز از مصرف روزانه بیش از ۲۰۰۰ میلی گرم ، به دلیل بروز ناراحتی معده ، توصیه می شود. یکی از تحقیقات اخیر همچنین رابطه ای میان ویتامین C وسنگ کلیه را نشان می دهد.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ