پارس ناز پورتال

کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

مجموعه : اخبار سینما
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال 

در جشنواره فیلم فجر امسال بازیگران بسیاری حضور دارند کـه می‌توان از میان انها بـه پرویز پرستویی ، پریناز ایزدیار ،صابر ابر و دیگر بازیگران اشاره نمود. بازیگرانی کـه سال گذشته شانس بـه دست آوردن سیمرغ بلورین جشنواره‌ی فجر را داشتند امسال با حضور در ۲۹ فیلم و جان‌ بخشیدن بـه ۴۲ کاراکتر سینمایی دوباره بخت خود را برای بـه چنگ آوردن این پرنده‌ی کمیاب می‌آزمایند!

 

ما در این گزارش فعالیت بازیگرانی کـه در دوره‌ی قبلی جشنواره، در چهار بخش بازیگری نقش اصلی و مکمل زن و مرد نامزد دریافت جایزه بوده‌اند را بررسی میکند؛ با در نظر گرفتن آن فیلم‌هایی کـه تاکنون متقاضی شرکت در جشنواره بوده‌اند، میتوان حدس زد کدامیک از این هنرمندان برای رسیدن بـه افتخاری دیگر بخت بیشتری دارد.

 

پریناز ایزدیار کـه عنوان بهترین بازیگر زن سال گذشته را برای بازی در فیلم «ابد و یک روز» از آن خود کرد، پس کسب این موفقیت سال نسبتاً پرکاری را پشت سر گذاشت و در سه فیلم «ویلایی‌ها»، «تابستان داغ» و «یک روز بخصوص» ایفای نقش کرد کـه هرسه اثر، متقاضی حضور در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر هستند.

 

دو فیلم «ویلایی‌ها» بـه کارگردانی منیره قیدی با موضوع دفاع مقدس و «تابستان داغ» بـه کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد بـه عنوان فیلمی ملودرام، نخستین ساخته‌هـای سینمایی این کارگردانان هستند و «یک روز بخصوص» نهمین ساخته‌ی همایون اسعدیان نیز یک ملودرام اجتماعی است کـه درصورت حضور هرسه فیلم در بخش سودای سیمرغ، شانس ایزدیار را برای بـه دست آوردن دومین سیمرغش بالا می‌برد.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسالپریناز ایزدیار و صابر ابر در پشت‌ صحنه‌ی «تابستان داغ»

 

ساره بیات نیز کـه در دوره‌ی قبل برای بازی در «آآآآدت نمیکنیم» نامزد دریافت سیمرغ بود، پس از آن در سه فیلم «زرد» بـه عنوان نخستین فیلم سینمایی مصطفی تقی‌زاده، «بیست‌ویک روز بعد» نخستین فیلم سینمایی سیدمحمدرضا خردمندان و «لابی» دومین فیلم سینمایی محمد پرویزی بازی کرد کـه هرسه فیلم با مضمونی اجتماعی،

 

ملودرام محسوب میشوند و سازندگان آن ها نیز متقاضی حضور فیلمشان در جشنواره هستند. بنابراین این بازیگر برنده‌ی خرس نقره‌ای برلین «برای گروه بازیگران جدایی نادر از سیمین» کـه تاکنون فقط یک دیپلم افتخار از این جشنواره نصیبش شده، بخت خوبی برای دیده شدن در این دوره دارد.

کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

ساره بیات در نمایی از فیلم «بیست‌ویک روز بعد»

 

مینا ساداتی دوره‌ی قبل برای بازی در «امکان مینا» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود و پس از آن در دو فیلم «تابستان داغ» و «خرگیوش» بـه کارگردانی مانی باغبانی کـه فیلمی کمدی با مضمون اجتماعی است، بازی کرد کـه هردو فیلم نخستین ساخته‌ی کارگردانان هستند و برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده میشوند.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

مینا ساداتی در نمایی از فیلم «تابستان داغ»

 

طناز طباطبایی نیز در فجر سی‌وچهارم برای بازی خوبش در «خشم و هیاهو» نامزد دریافت سیمرغ بود، حالا با دو فیلم «بی‌حساب» کـه دومین ساخته‌ی مصطفی احمدی است و حال و هوایی کمدی دارد و «ویلایی‌ها»، آماده‌ی حضور در جشنواره فجر است.

کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

طناز طباطبایی در نمایی از فیلم دفاع‌مقدسی «ویلایی‌ها»

 

الهام کردا بازیگر باسابقه‌ی تئاتر کـه سال گذشته در «دنیا آمدن» خوب ظاهر شد و نامزد دریافت سیمرغ بود، برای جشنواره‌ی سی‌وپنجم تنها با فیلم «رگ خواب» می‌تواند در جشنواره حاضر باشد. «رگ‌خواب» چهارمین فیلم سینمایی حمید نعمت‌الله سال گذشته ساخته شد اما بـه جشنواره نرسید ولی امسال در کنار «شعله‌ور»، پنجمین ساخته‌ی این کارگردان، متقاضی حضور در جشنواره است.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

الهام کردا در نمایی از فیلم «رگ خواب»

 

پرویز پرستویی کـه برای فیلم «بادیگارد»، برگزیده‌ی بهترین بازیگر نقش اصلی مرد دوره‌ی قبلی بود این‌بار با دو فیلم، «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی و «خانه کاغذی» مهدی صباغ‌زاده کـه هرد و مضمونی اجتماعی دارند، امکان حضور در جشنواره را دارد. هرچند بعد از بروز اختلاف بین تهیه‌کننده و کارگردان، اماواگرهایی برای حضور بیست‌وهشتمین ساخته‌ی کیمیایی در جشنواره وجود دارد.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

پرویز پرستویی با «قاتل اهلی» برای نخستین بار مقابل دوربین مسعود کیمیایی قرار گرفته است

 

فرهاد اصلانی نیز کـه برای بازی در «دختر» نامزد دریافت سیمرغ بود، اگر چـه این جایزه نصیبش نشد اما جشنواره‌هـای جهانی مسکو و باتومی برایش جبران کردند. اصلانی در این دوره سه فیلم متقاضی حضور در جشنواره دارد: «یک روز بخصوص»، «زیر سقف دودی» بـه کارگردانی پوران درخشنده و «ماجان» کـه نخستین ساخته‌ی رحمان سیفی‌ آزاد است.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

فرهاد اصلانی در «زیر سقف دودی» بار دیگر بعد از «دختر» نقش مقابل مریلا زارعی را بازی میکند

 

رضا کیانیان دیگر نامزد کسب سیمرغ بهترین بازیگر مرد جشنواره سی‌وچهارم بود کـه با «کفشهایم کو؟» نظر هیئت داوران را جلب کرده بود؛ این بازیگر باسابقه هم برای جشنواره امسال با فیلم «تقصیر من نیست» بـه کارگردانی اسماعیل میهن‌دوست امکان حضور در جشنواره را دارد.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

رضا کیانیان با حضور در دو نقش فرعی احتمال حضور در جشنواره فجر را دارد

 

پیمان معادی تنها بازیگر از میان نامزدها و برگزیدگان دوره‌ی قبلی است کـه فیلمی برای حضور در جشنواره سی‌وپنجم فجر ندارد. معادی دوره قبل برای بازی در نقش اصلی «ابد و یک روز» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بود. او اخیراً مشغول بازی در سریال «ماه تی تی» داوود میرباقری بود. این بازیگر کـه کارگردانی فیلم سینمایی «برف روی کاجها»

 

را نیز در کارنامه‌هنری خود دارد، پیش تولید فیلم دومش با نام «بمب»، با بازی خودش و لیلا حاتمی در نقش‌هـای اصلی را هم آغاز کرده بود کـه بـه هنوز خبری از ساخت آن رسمی نشده است.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

پیمان معادی در جشنواره امسال فیلمی نخواهد داشت

 

شبنم مقدمی کـه برای فیلم‌هـای «نفس» و «زاپاس» سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن دوره‌ی سی‌وچهارم را از آن خود کرد، این بار با فیلم «آبا جان» بـه کارگردانی هاتف علیمردانی کـه بـه تازگی بـه دبیرخانه‌ی جشنواره ارسال شده است، شانس حضور در جشنواره سی‌وپنجم را دارد. مقدمی امسال در فیلم «شکلاتی» بـه کارگردانی سهیل موفق نیز بازی کرد اما سازندگان این فیلم کـه برای کودکان و نوجوانان ساخته شده، فرم حضور در جشنواره فجر را پر نکرده‌اند.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

دو سیمرغ بلورین برای دو نقش مکمل دستاورد شبنم مقدمی از ادوار جشنواره فجر است

 

مریلا زارعی در دوره‌ی قبل برای بازی در فیلم «دختر» نامزد دریافت سیمرغ نقش مکمل بود و امسال هم در دو فیلم «زیر سقف دودی» ساخته‌ی پوران درخشنده و «اسرافیل»، دومین ساخته‌ی آیدا پناهنده ایفای نقش کرده کـه سازندگان هردو، فیلمشان را برای نمایش در جشنواره فجر آماده میکنند.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسالمریلا زارعی در نمایی از فیلم «اسرافیل»

 

شیرین یزدان‌بخش نیز برای بازی در نقش مادر خانواده در «ابد و یک روز» شانس دریافت سیمرغ بلورین فجر را داشت، امسال با «یک روز بخصوص» و فیلم جدید مازیار میری بـه نام «سارا و آیدا» کـه بـه عنوان دو ملودرام اجتماعی متقاضی شرکت در جشنواره‌ هستند، احتمالاً دوباره در این رویداد حاضر خواهد بود.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

شیرین یزدان‌بخش در نمایی از فیلم «سارا و آیدا».

 

بهنوش بختیاری کـه در سال‌هـای اخیر در انتخاب‌هـای بازیگری‌اش تجدید نظر کرده، سال گذشته با «من» برای نخستین‌بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین فجر شد و پس از آن در چهار فیلم سینمایی بازی کرد. «مرداد» بـه کارگردانی بهمن کامیار، «انزوا» نخستین ساخته‌ی مرتضی علی عباس میرزایی، «ماجان»، و «دزد و پری۲»

 

چهار فیلم جدید این بازیگرند کـه جز «دزد و پری۲»، سه فیلم دیگر فرم حضور در جشنواره را پر کرده‌اند و بـه این ترتیب بختیای در سه فیلم متقاضی فجر حضور دارد.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسالبهنوش بختیاری در نمایی از فیلم «ماجان»

 

ژاله صامتی هم کـه برای «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» نامزد دریافت سیمرغ نقش مکمل بود، پس از آن مشغول بازی در سریال تلویزیونی «نفس» شد و بـه این ترتیب فیلمی در جشنواره‌ی سی‌وپنجم نخواهد داشت.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسالژاله صامتی امسال در سریال «نفس» بازی کرد و در جشنواره فجر فیلمی نخواهد داشت

 

نوید محمدزاده کـه در جشنواره‌ی سی‌وچهارم فجر درخشید و برای بازی در نقش مکمل «ابد و یک‌روز» برنده‌ی سیمرغ و برای نقش اصلی «خشم و هیاهو» نامزد شد، در این دوره نیز با نقش‌آفرینی در دو فیلم، آماده‌ی حضور در جشنواره است.محمدزاده در «بدون تاریخ، بدون امضا» کـه دومین ساخته‌ی سینمایی وحید جلیلوند است و «خفه‌گی» کـه سیزدهمین فیلم فریدون جیرانی است حضور دارد و هردو فیلم هم خود را برای حضور در جشنواره آماده میکنند.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

نوید محمدزاده در نمایی از فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا»

 

حمیدرضا آذرنگ پارسال برای «آآآآدت نمیکنیم» نامزد دریافت جایزه بود و امسال هشت فیلم آماده‌ی نمایش دارد کـه هفت‌تای آن ها متقاضی حضور در جشنواره‌ی پیشِ رو هستند.«رگ خواب»، «قاتل اهلی»، «بیست‌ویک روز بعد»، «آبا جان» در کنار «دعوتنامه» بـه کارگردانی مهرداد فرید، «سمفونی تولد» نخستین ساخته‌ی محمد پرویزی و «آذر» نخستین فیلم سینمایی محمد حمزه‌ای هفت فیلم این بازیگرند

 

کـه احتمال حضورشان در جشنواره‌ی سی‌وپنجم فجر وجود دارد. آذرنگ فیلم «آبجی» نخستین فیلم مرجان اشرفی‌زاده، را کـه در دور قبلی جشنواره جهانی فجر نمایش داده شد نیز آماده‌ی نمایش دارد.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسالحمیدرضا آذرنگ در نمایی از فیلم «بیست‌ویک روز بعد»

 

امیر جدیدی بازیگر فیلم «من» کـه دوره‌ی قبلی جشنواره تا یک قدمی بـه دست آوردن سیمرغ رفت، امسال با فیلم‌هـای «پدیده»، ساخته‌ی علی احمدزاده و «قاتل اهلی» شانس حضور در جشنواره را داشت اما احمدزاده بـه دلیل اکران نشدن دو فیلم قبلی خود از حضور سومین فیلمش در جشنواره فجر امتناع کرد

 

و تکلیف حضور «قاتل اهلی» هم باتوجه بـه اختلاف نظر کیمیایی و تهیه‌کننده‌اش هنوز مشخص نیست و درصورت شرکت این فیلم در جشنواره، جدیدی تنها یک فیلم در بخش سودای سیمرغ خواهد داشت.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال«قاتل اهلی» با بازی امیر جدیدی برای حضور در جشنواره فجر با چالش مواجه است

 

سیامک صفری بازیگر «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» دوره‌ی قبل برای نقش مکمل مرد نامزد دریافت سیمرغ شد. این بازیگر تئاتر کـه در یکی دو سال اخیر حضور پررنگی در سینما نیز پیدا کرده، امسال با شش فیلم «سوفی و دیوانه» بـه کارگردانی مهدی کرم‌پور، «کارگر ساده نیازمندیم» ساخته‌ی منوچهر هادی، «پشت دیوار سکوت»

 

ساخته‌ی مسعود جعفری‌جوزانی، «نرگس مست» نخستین ساخته‌ی سینمایی سیدجلال‌الدین دری و «انزوا» و «فِراری»، شانس حضور در جشنواره را دارد.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسالسیامک صفری جزو پرکارترین بازیگران جشنواره امسال است

 

آذرخش فراهانی، دیگر عضو خانواده‌ی هنری فراهانی سال گذشته برای نخستین بازی سینمایی‌اش در فیلم «مالاریا» نامزد دریافت سیمرغ نقش مکمل شد اما امسال فیلمی بازی نکرد و طبعاً در جشنواره نیز حضور نخواهد داشت.
کلکسیون بازیگران نام دار در جشنواره فیلم فجر امسال

آذرخش، فرزند بهزاد فراهانی کـه با «مالاریا» بـه سینما آمد در جشنواره امسال فیلم جدیدی ندارد

 

با این حساب از ۱۹ بازیگر این فهرست، سه نفر «معادی، صامتی و فراهانی» فیلمی در جشنواره‌ی سی‌و پنجم ندارند. بازیگرانی کـه سال گذشته شانس بـه دست آوردن سیمرغ بلورین جشنواره‌ی فجر را داشتند امسال با حضور در ۲۹ فیلم و جان‌ بخشیدن بـه ۴۲ کاراکتر سینمایی دوباره بخت خود را برای بـه چنگ آوردن این پرنده‌ی کمیاب می‌آزمایند!