پارس ناز پورتال

کلاهبرداری از طریق فروش خودرو شرایطی

کلاهبرداری از طریق فروش خودرو شرایطی

کلاهبرداری از طریق فروش خودرو شرایطی 

برخی از خودروها که به صورت پیش فروش و شرایطی عرضه می شود،زمینه کلاه برداری را برای برخی افراد فراهم کرده است. کارشناس ارشد مسائل انتظامی درباره کلاهبرداری پیش فروش خودرو هشدار داد .کارشناس ارشد مسائل انتظامی گفت: هموطنان برای پیش خرید خودرو حتماً به سایت خودروسازان

 

و همچنین لیزینگ های مورد تأیید بانک مرکزی مراجعه کنند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از صدا و سیما، دکتر رضا غنی لو در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: اخیراً گزارش شده است که برخی ها با تبلیغات دروغین در روزنامه ها و فضاهای مجازی و با شرایط بسیار آسان با عنوان پیش فروش خودرو اقدام به کلاهبرداری کردند.

 

وی گفت: این عده از بروکراسی شدید در نظام اداری و همچنین نرخ سود بالای تسهیلات بانکی و دیگر مشکلات بازار مالی سوءاستفاده می کنند و مشتریان خودرو را با شرایط جعلی اما بسیار آسان فریب می دهند. غنی لو افزود:‌ این عده پول اندکی در ابتدا درخواست می کنند و پس از یک ماه محل دفتر خود را رها می کنند و دیگر نمی شود آنها را ردیابی کرد.

 

وی گفت: این عده همچنین از شماره تلفن های اعتباری که زمانی در دکه های روزنامه فروشی ها نیز خریداری می شد، استفاده می کنند و آن را دور می اندازند. کارشناس ارشد مسائل انتظامی افزود: این کلاهبرداران همچنین برخی املاک را به صورت کوتاه مدت اما با پول بیشتر و گاهی هم با چک های جعلی اجاره می دهند و بعد از یک ماه محل را رها می کنند.

 

غنی لو گفت: کسانی که برای خرید خودرو به این مکان ها مراجعه می کنند حداقل از افراد محل فعالیت آن دفتر سوال کنند که اینها چند مدت در این محل هستند و چه سابقه ای در کار آنها دیده می شود. وی افزود: متأسفانه با وضعیت بازار کار باعث شده است برخی خانواده هایی که درآمد کمتری دارند فریب این شرایط آسان را بخورند و ضرر می کنند.