پارس ناز پورتال

کشت ماری جوانا در گلدان های خانگی

کشت ماری جوانا در گلدان های خانگی

کشت ماری جوانا در گلدان های خانگی 

ماری جوانا که از آن ماده مخدر حشیش را درست می کنند در گلدان های خانگی هم به راحتی قابل پرورش است و این نگرانی ها را در جامعه بیشتر می کند. همزمان با انتشار این اظهار نظر که عده ای از ماری‌جوانا به صورت کشت‌های کوچک در داخل گلدان‌ها برای مصارف شخصی استفاده می‌کنند، یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ۵۸ درصد از معتادان کشور کمتر از ۳۴ سال سن دارند.

 

 این در حالی است که اثرات مخرب روانگردان ها آنچنان زیاد است که همواره کارشناسان معایب مصرف آن را به جوانان گوشزد می کنند. ماری‌جوانا مانند هر ماده مخدر دیگری به عنوان یکی از مواد مهلکی که سلامت مردم را تهدید می‌کند مطرح بوده و است، اما آنچه باعث نگرانی بیشتر در این مورد می‌شود کشت این گیاه است که با شرایط مختلف سازگار است و امروزه حتی در گلدان‌ها نیز کشت می‌شود.

 

این در حالی است که این گیاه ناشناس است و مردم نسبت به این گیاه آگاهی کمتری دارند و گاهی ناخواسته آن را برای مصارف تزیینی تهیه می‌کنند و عده‌‌ای نیز با شناخت کامل و هدفمند آن را پرورش داده و برای مصارف شخصی از آن استفاده و بهره‌برداری می‌کنند.

 

روز گذشته رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تولید گیاه ماری‌جوانا در گلدان‌ها اظهار کرد: حشیش یا شاهدانه بیش از دو الی سه هزار است که در دنیا قدمت دارد و به صورت طبیعی در مناطق کشت می‌شود.

 

سعید صفاتیان بیان کرد: اما سال‌هاست که عده‌ای این ماده افیونی را به صورت کشت‌های کوچک در داخل گلدان‌ها برای مصارف شخصی استفاده می‌کنند. او تصریح کرد: امروزه این گیاه به دلیل اینکه قابل شناسایی نیست در گلدان‌ها مشاهده می‌شود، در حالی که این گیاه به اندازه ۵۰ سانتی‌متر رشد می‌کند و دارای برگ‌های ریزی است که گل هم ندارد.

 

صفاتیان عنوان کرد: نوعی از این گیاه به صورت صمغ در بازار وجود دارد که تاثیر آن حدود ۱۵۰ برابر از حشیش بیشتر است و به صورت پودر یا روغن در حشیش استفاده می‌شود.او با اشاره به رواج کشت ماری‌جوانا در سطح شهر توضیح داد: حشیش را می‌توان در هر نقطه‌ای کاشت زیرا گیاهی است که در هر آب و هوایی رشد می‌کند،

 

اما وظیفه دولت و مسئولان آموزش در مورد عوارض این ماده مخدر از طرق مختلف مانند شهرداری، آموزش و پرورش و رسانه‌ها بین مردم است. به گزارش فارس، این مقام مسئول با بیان اینکه ظاهرا تا به امروز اطلاع رسانی در این مورد کافی نبوده است، اذعان کرد: این برنامه نیازمند زمان طولانی‌تر و بودجه بیشتری است.

 

۵۸درصد معتادان کمتر از ۳۴ سال سن دارند
سن اعتیاد در کشور رو به کاهش است و برخی جوانان به علت کنجکاوی، هیجانات آنی، رفع کمبودهای خود و … به مصرف انواع مواد مخدر روی می‌آورند، در حالی که نمی دانند با غرق شدن در منجلاب اعتیاد آنچنان به زندگی خود لطمه وارد می کنند که در بسیاری موارد غیر قابل جبران است.

 

روز گذشته مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه ۵۸ درصد از معتادان کشور کمتر از ۳۴ سال سن دارند، گفت: ۶۳ درصد از معتادان متاهل هستند و وقتی همسر و فرزندان آنها در نظر گرفته شوند، حدود شش میلیون نفر از وابستگان معتادان در معرض آسیب هستند.

 

سید حمید صرامی افزود: در ۳۷ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد ۹ هزار تن مواد مخدر کشف شد و بالغ بر دو هزار کیلومتر احداثات مرزی انجام شده و تعداد قابل توجهی از قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان دستگیر شده‌اند. او خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ هزار نفر از معتادان کشور زیر پرچم درمان قرار گرفته‌اند.

 

او بیان کرد: فعالیت‌های پیشگیرانه در کانون‌های هدف از سال ۱۳۸۰ آغاز شده است که حدود ۱۰ درصد از مدارس، پنج درصد از دانشگاه‌ها و پنج درصد از مراکز صنعتی شامل این برنامه‌ها می‌شوند.صرامی اظهار کرد: تا پایان برنامه ششم توسعه باید میزان اعتیاد در کشور ۲۵ درصد و سالانه پنج درصد کاهش یابد که دستگاه‌های فرهنگی، مقابله‌ای و درمانی باید مداخله کنند و موجب کاهش آسیب شوند.

 

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: ۳۷ درصد از معتادان کشور دارای مدرک فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند. صرامی عنوان کرد: کسب لذت به دلیل فقر لذت‌های مشروع و سالم، کنجکاوی، کمبود آگاهی، دانش و مهارت، اختلالات خلقی نظیر استرس در ۶/۲۳ درصد افراد و کمبود تفریحات سالم از جمله مهم‌ترین علل گرایش افراد به سمت اعتیاد است.

 

به گزارش ایسنا، صرامی با اشاره به اینکه ماری‌جوانا چهار تا شش برابر توهم‌زایی بیشتر از حشیش دارد، مطرح کرد: تریاک، شیشه، هروئین و ماری‌جوانا بیشترین مواد مصرفی در کشور هستند.