پارس ناز پورتال

کرم ضد آفتاب و نکات ضروری که باید بدانیم

کرم ضد آفتاب و نکات ضروری که باید بدانیم

کرم ضد آفتاب و نکات ضروری که باید بدانیم 

کرم ضد آفتاب قلم مصرفی همه بانوان است و همیشه در کیف خانم ها میتوان کرم ضد آفتاب را یافت و ما در این مطلب نکاتی درباره مصرف این کرم برای شما نقل میکنیم . بسیاری از مردم پول زیادی صرف خرید کرم های ضد سالخوردگی ، ضد چروک و دیگر محصولات گران زیبایی می کنند تا چهره ای جوان و شاداب داشته باشند.

 

نکته ای که کمتر کسی به آن توجه می کند این است که کرم های ضد آفتاب یکی از بهترین راه های کند کردن روند سالخوردگی است ، که هزینه کمی نیز دارد.

 

نه تنها کرم ضد آفتاب علایم پیری را می پوشاند ، بلکه از شما در برابر بیماری هایی مانند سرطان پوست ، که یکی از شایع ترین انواع سرطان در آمریکاست ، حفاظت می نماید.در کنار ایجاد چین و چروک و لک ، اشعه UV می تواند DNA سلول های پوستی را تخریب کند که سرانجام آن سرطان پوست می باشد.

 

استفاده از کرم ضد آفتاب ، به عنوان بخشی از برنامه ی حفاظتی شما در برابر اشعه UV ، به شما کمک می کند مشکلات پوستی را تحت کنترل بگیرید. اما وجود محصولات بسیار متنوع با مارک های گوناگون ممکن است شما را گیج کند. در اینجا به نکاتی اشاره می کنیم که می تواند در انتخاب و استفاده از کرم ضد آفتاب به شما یاری برساند.

 

یک برنامه حفاظتی در برابر آفتاب داشته باشید.

ضد آفتاب را می توان به عنوان یکی از عوامل موثر در جلوگیری از اشعه مخرب آفتاب در نظر گرفت. برنامه روزانه خود را طوری تنظیم کنید که بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر کمتر در معرض نور خورشید قرار بگیرید. وقتی بیرون هستید سعی کنید زیر سایه باشید و لباس هایی بپوشید که از پوست شما محافظت می کنند.

 

SPF

آفتاب سوختگی های مکرر خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. درجه SPF یک ضد آفتاب به شما می گوید این کرم چقدر قدرت حفاظت کنندگی در برابر اشعه UVB ، عامل آفتاب سوختگی ، را دارد. SPF در واقع مدت زمانی را که شما می توانید با استفاده از این ضد آفتاب زیر نور خورشید بمانید ، بدون آنکه دچار آفتاب سوختگی شوید ، را اندازه گیری می نماید.

 

اگر پوست شما بعد از گذشت ۱۰ دقیقه دچار سوختگی می شود ، یک ضد آفتاب با SPF 30 از نظر تئوری به شما اجازه می دهد ۳۰۰ دقیقه بدون اینکه پوستتان بسوزد زیر نور آفتاب باشید. اما با توجه به اینکه نمی توان به نوشته ی روی جعبه کاملا اعتماد کرد، از ضد آفتابی با حد اقل SPF 30 استفاده کنید.


طیفی که ضد آفتاب می تواند پوشش دهد.

علاوه بر حفاظت در برابر اشعه UVB ، شما نیاز دارید در برابر اشعه UVA ، که موجب پیری زودرس می شود ، نیز از پوست خود محافظت نمایید. به دنبال کلمه “broad spectrum” بر روی جعبه ضد آفتاب خود باشید. این کلمه یعنی ضد آفتاب شما برای محافظت در برابر هر دو اشعه مضر مناسب است.

 

مقاوم در برابر آب

طبق قوانین جدید ، کمپانی ها حق استفاده از کلماتی نظیر ، ضد آب ، ضد عرق و … را بر روی محصولات خود ندارند . زیرا چنین ویژگی هایی از اثرات سودمند ضدآفتاب می کاهد. کلمه مقاوم در برابر آب “water resistant” زمانی می تواند روی بسته حک شود که اثرات ضد آفتاب تا ۴۰ دقیقه هنگام شنا و ۸۰ دقیقه هنگام عرق کردن باقی بماند.

 

ترکیبات

انواع ضد آفتاب بر اساس مواد سازنده به دو دسته تقسیم می شوند. شیمیایی و فیزیکی. اگر پوستی حساس دارید و یا تنها برای استفاده از مواد شیمیایی نگران هستید از نوع فیزیکی ضد آفتاب استفاده کنید.

 

به علایق خودتان توجه کنید.

ضد آفتابی را انتخاب کنید که خودتان آن را دوست داشته باشید. اگر بوی ضد آفتاب خود را دوست ندارید ، در استفاده از آن نیز همیشه تردید خواهید داشت.

 

طرز استفاده

استفاده صحیح و موثر از ضد آفتاب بسیار مهم است.
قبل از بیرون رفتن از ضد افتاب استفاده کنید.
صرفه جویی نکنید ! مطمئن شوید که کرم شما پوشانندگی لازم را دارد.
ضد آفتاب را دو ساعت یکبار و یا بلافاصله بعد از شنا تجدید کنید.