پارس ناز پورتال

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

در این گزارش می خواهیم با کشورهای با بیشترین تعداد ساعات خواندن کتاب آنها آشنا شویم و همچنین این بدانیم کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

پرفروش ترین کتاب های تاریخ را بشناسید

کتاب، نقش پررنگی در زندگی افراد ایفا می کند چرا که می تواند نحوه دید افراد به زندگی و جامعه را تغییر دهد. از این رو، یافتن کتاب های خوب اهمیت زیادی دارد. رتبه اول پرفروش ترین کتاب ادبی تاریخ، متعلق به داستان دو شهر (A tale of two cities) اثر چارلز دیکنز است.

 

تاکنون بیش از 200 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان منتشر شده است. «داستان دو شهر» برای اولین بار در سال 1985 منتشر شد. کتابی که داستانش در لندن و پاریس، قبل و در طول انقلاب فرانسه رخ می دهد.

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

رتبه دوم پرفروش ترین کتاب سال هم متعلق است به «ارباب حلقه ها» (The Lord of the Rings)؛ کتابی که این روزها اکثرا آن را با فیلمش می شناسند.

 

ارباب حلقه ها با فروش بیش از 150 میلیون نسخه در سراسر جهان، موفق شده عنوان دوم پرفروش ترین کتاب ادبی تاریخ را از آن خود کند؛ رمانی به سبک خیال پردازی حماسی به قلم جی. آر. آر. تالکین نویسنده و زبان شناسی انگلیسی.

 

بد نیست بدانید این د استان در سال های 1954 و 1955 میلادی در سه جلد با عناوین «یاران حلقه»، «دو برج» و «بازگشت پادشاه» به چاپ رسید. و اما رتبه سوم پرفروش ترین کتاب تاریخ از آن «شازده کوچولو»ی مشهور است.

 

شازده کوچولو تاکنون بیش از 140 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش دانسته است. این رمان فرانسوی اثر آنتوان دو سنت اگزوپری است که برای اولین بار در سال 1943 میلادی منتشر شده است.

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

رتبه چهارم پرفروش ترین کتاب تا چند سال پیش متعلق به «رویای تالار سرخ» اثر کائو ژوکین چینی بود؛ اما چندسالی است که جی. کی. رولینگ با کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» (اولین کتاب از سری هفت گانه کتاب های هری پاتر) این رتبه را از آن خود کرده است.

 

تاکنون بیش از 107 میلیون نسخه از هری پاتر و سنگ جادو در سراسر دنیا منتشر شده است. اولین کتاب داستان های هری پاتر که برای اولین بار در سال 1997 منتشر شد، چنان جذاب است و گیرایی دارد که شما را تا انتهای کتاب هفتم درگیر داستان خود می کند.

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

سلبریتی ها چه کتاب هایی می خوانند؟

معمولا زندگی خصوصی سلبریتی ها و افراد مشهور دنیا بسیار مورد توجه است. فرقی نمی کند ستاره سینما باشند یا ورزشکار یا حتی سیاستمدار.

 

خیلی ها علاقه مندند بدانند آنها زندگی شان را چگونه سپری می کنند، به کجاها می روند و یا چه کتاب هایی می خوانند: «آواز سلیمان» (Song of Solomon) اثر تونی موریس، کتاب محبوب باراک اوباما، رییس جمهور آمریکاست.

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

تونی موریس، نویسنده، فمینیست و استاد دانشگاه زن سیاهپوست آمریکایی و برنده جایزه ادبی نوبل در سال، 1977 این کتاب را منتشر کرد. کتاب در مورد زندگی مایکون، مردی آمریکایی- آفریقایی است که از لحظه تولد تا زمان مرگش در بزرگسالی در میشیگان به تصویر کشیده شده است.

 

کتاب محبوب استفن کینگ، نویسنده مشهور آمریکایی هم «سالار مگس ها» (Lord of the Flies) اثر ویلیام گلدینگ انگلیسی است. سالار مگس ها رمانی است که لزوم حاکمیت قانون در جوامع انسانی را به تصویر می کشد.

 

کیت وینسلت، بازیگر انگلیسی و برنده جایزه اسکار، کتاب محبوبش را «ترز راکن» (Therese Raquin) اثر امیل زولای فرانسوی معرفی کرده.

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

«جنگ و صلح»، رمان مشهور لئو تولستوی که یکی از معتبرترین منابع تحقیق و بررسی در تاریخ سیاسی و اجتماعی سده نوزدهم امپراتوری روسیه به شمار می آید، کتاب محبوب جورج کلونی، بازیگر مشهور هالیوود است.

 

سر مایکل کین، بازیگر مشهور انگلیسی هم رمان فلسفی «سرچشمه» اثر آین راند را کتاب مورد علاقه اش معرفی کرده است. و اما استیون اسپیلبرگ، کارگردان برجسته آمریکایی، «آخرین موهیکان» شاهکار ادبی جیمز فنیمور کوپر را بهترین کتابی که تاکنون خوانده، اعلام کرده است.

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

کتاب خوان ترین مردمان دنیا کجا زندگی می کنند؟

بارها و بارها شنیده ایم که ایرانی ها اهل کتاب خواندن نیستند: با توجه به آماری که از سرانه مطالعه در ایران به دست آمده متوجه می شویم که این گفته ها پربیراه نیست؛

 

اعداد و ارقامی که هر سال مسوولان از میزان مطالعه در کشور ارائه می کنند هرچند با هم متفاوت است اما در همه این آمار یک محور مشترک وجود دارد و آن هم پایین بودن سرانه مطالعه در ایران است.

 

طبق آمارهای جهانی و براساس استانداردهای تعریف شده، آمریکایی ها 20 دقیقه، انگلیسی ها 55 دقیقه و ژاپنی ها 90 دقیقه از وقت خود را در شبانه روز به مطالعه کتاب اختصاص می دهند.

 

بر این اساس آماری که از سرانه مطالعه کتاب در ایران در کنار تمام نوسانات عددی که تاکنون ارائه شده است (از 2 دقیقه به 15 دقیقه و در نهایت به 18 دقیقه رسید)، نشان می دهد که ایرانیان تقریبا به میزان آمریکایی ها به مطالعه کتاب علاقه مند هستند.

 

اما کتاب خوان ترین مردم دنیا در کجا زندگی می کنند؟ مطابق شاخص جهانی موسوم به «کالچر اسکور» هندی ها با 10 ساعت و 42 دقیقه در هفته بیشتر از سایر ملل مطالعه کرده و به اصطلاح «کرم کتاب»ترین (Bookworm) ملت محسوب می شوند.

 

در رده دوم تایلند با 9 ساعت و 24 دقیقه و چین با 8 ساعت در هر هفته در رده سوم قرار گرفته اند.

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

کشورهایی مانند تایوان، ژاپن و کره به ترتیب با 5، 4 ساعت و 6 دقیقه و 3 ساعت و 6 دقیقه مطالعه در هفته در پایین ترین قسمت جدول 20 کشور کتاب خوان دنیا قرار دارند.

 

پرفروش ترین کتای های سال گذشته

پس از سال 2014 که سال کتاب کودک بود و رمان های «جان گرین» و «دیوید ویلیامز» در صدر قرار داشتند، سال 2015 را می توان سال بانوان نام برد. از 10 کتاب پرفروش دنیا در سال 2015، هفت تای آنها را زنان نوشته اند.

 

در رتبه اول پرفروش ترین کتاب های سال 2015، «پنجاه سایه خاکستری» اثر ای. ال. جیمز قرار دارد و در رده دوم هم «فرار بزرگ پدربزرگ» اثر دیوید ویلیامز قرار گرفته است.

کتاب های مورد علاقه افراد مشهور چیست؟

در رتبه سوم کتاب «دختری در قطار» اثر پائولا هاوکینز است؛ رمانی هیجان انگیز که انتشارات ملکان، البرز، هیرمند و ناصر ترجمه فارسی آن را منتشر کرده اند؛ «دختری در قطار» تنها کتابی است که از لیست برترین کتاب های 2015 ترجمه و وارد بازار ایران شده است.

 

در رتبه های بعدی هم به ترتیب «قلمروی حیوانی میلی ماروتا» اثر میلی مارتا؛ «فاجعه کریسمس ماگ» اثر جودیت کر؛ «الیزابت گم شده» اثر اما هیلی؛

 

«یک دیده بان بگذار» اثر هارپر لی؛ «مینیاتوریست» اثر جسی بارتون؛ «خاطرات یک بچه ضعیف: مدرسه قدیمی» اثر جف کینی و کتاب رکوردهای گینس 2016» اثر موسسه رکوردهای گینس قرار گرفته اند.

 

10 کشور کتاب خوان جهان (ساعت در هفته)

 

هند 10 ساعت و 42 دقیقه

تایلند 9 ساعت و 24 دقیقه

چین 8 ساعت

فیلیپین 7 ساعت و 36 دقیقه

مصر 7 ساعت و 30 دقیقه

جمهوری چک 7 ساعت و 24 دقیقه

روسیه 7 ساعت و 6 دقیقه

سوئد- فرانسه 6 ساعت و 54 دقیقه

مجارستان- عربستان سعودی 6 ساعت و 48 دقیقه

هنگ کنگ 6 ساعت و 42 دقیقه