پارس ناز پورتال

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند 

استفاده نکردن از برخی گنج های زمینی در طول عمر واقعا افسوس خواهد داشت. برخی از کتاب ها نیز مانند گنج هستند. یک مطالعه عالی می تواند در انسان تغییر و دگرگونی ایجاد کند. حتی می تواند طرز تفکر و دید شما به زندگی را هم تغییر دهد. این کتاب ها به حدی قوی و تاثیر برانگیز هستند که دلتان می خواهد آن ها را دوباره مطالعه کرده و به دوستانتان نیز معرفی کنید.

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

سکوت: قدرت درونگرایان اثر سوزان کین

این کتاب نگاهی عمیق به قدرت درونگرایان می اندازد. کتاب سکوت می گوید کسانی که به جای حرف زدن بیشتر دوست دارند بشنوند یا دوست دارند انفرادی کار کنند می توانند به اندازه رقبای برونگرای خود بدرخشند. این کتاب به خاطر ما می آورد که حتی کسانی که زیاد مطرح نیستند هم می توانند مفید باشند و مهم تر این که می توانند انسان های موفقی باشند.

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

از گردنم بدم می آید اثر نورا افرون

این کتاب در رابطه با مسائلی است که بیشتر زنان آمریکایی با آن دست و پنجه نرم می کنند. مسائل زیبایی و بالا رفتن سن. در این اثر منحصر به فرد افرون لحظاتی از زندگی زنانه به تصویر کشیده می شود که به نوعی از ما می خواهد در رابطه با مسئله پیری که مسئله ای اجتناب ناپذیر است کمتر نگرانی به خود راه بدهیم.

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

وقتی نفس تبدیل به هوا می شود اثر پل کالانیتی

این کتاب یادداشتی است درباره مواجهه با مرگ و بیماری نویسنده در اوج جوانی. او در ۲۲ ماه آخر عمر خود در این کتاب چگونگی تبدیل شدن خود از یک پزشک به یک بیمار را شرح داده است. کالانیتی پس از تشخیص غیرمنتظره سرطان باید با بیماری و پایان زندگی روبرو شود.

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

جادوی بزرگ اثر الیزابت گیلبرت

نویسنده کتاب پرفروش بخور، عبادت کن و عشق بورز از خوانندگان خود می خواهد به عمق روش های خلاقانه او بنگرند و در دنبال کردن رویاهای خودشان آن ها را راهنمایی می کند. او در این کتاب نشان می دهد کهچگونه ذهن باز می تواند یک زندگی شاد را با خود به همراه بیاورد.

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

خشم و تقدیر اثر لورن گراف

این داستان درباره یک ازدواج ناموفق و ناکارآمد است که یک عروس و داماد عاشق را به یک زوج سرخورده تبدیل می کند. ثابت شده است که تا زمانی که وارد فکر همسرتان نشوید نمی توانید بفهمید در سر او چه می گذرد. و هنگامی که به فکر او راه یافتید ممکن است با آنچه روبرو می شوید آشفته و پریشان شوید.

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

سال بله گفتن اثر شاندا رایمز

شوندا رایمز برای یک سال تصمیم می گیرد چالش مهمی را در زندگی آغاز کند و آن هم بله گفتن به همه چیز است. شاندا رایمز نویسنده سریال آناتومی گری و رسوایی قدرت این چالش سه حرفی را یاد گرفت. این تمرین نگرش او را متحول کرد و انرژی دوباره به حرفه و شغلش داد.

 

روش نویسندگی سرگرم کننده و ظریف او هر خواننده ای را به وجد می آورد و حتی اگر در اوج منفی گرایی باشید می تواند برایتان الهام بخش باشد.

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

آمریکانا اثر چیماماندا نگوزی آدیچی

بله این یک داستان عاشقانه است اما محتوی این کتاب چیزی فراتر از آن است. داستان آن داستان دو جوان نیجریه ای است که به دلایلی مجبور به ترک شهر خود می شوند و در نهایت به نتایج متفاوتی می رسند. اوبینزه به لندن سفر می کند و در آن جا مجبور است که به یک زندگی غیرقانونی بپردازد

 

و ” Ifemelu” نیز راهی آمریکا می شود. داستان هر دو آن ها پیچیدگی مسائلی چون رشد، برابری، نژاد و مسائل آمریکا و آفریقا را به تصویر می کشد مسائلی که خواننده را سورپرایز می کند.کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

زیبایی های کوچک: توصیه های Dear Sugar در باب عشق و زندگی اثر شریل استرید

هر زنی که با بحران های سهمگین زندگی دست و پنجه نرم می کند می تواند با این کتاب به آرامش برسد. استرید نقش دخترعموی “ابی” عزیز را در داستان دارد و با صداقت به نامه های او همراه با توصیه هایی که از زندگی شخصی خودش الهام گرفته است پاسخ می دهد.

کتاب هایی که در طول عمر حتما باید خواند

رشد قوی: محاسبه، درک، انقلاب اثر برن براون

همه ما شنیده ایم که شکست خوب است. اما آن چه که براون دانشمند علوم اجتماعی می گوید بازگشت از آن شکست هاست. برای این که دوباره روی پای خود بایستید باید عواقب، انتخاب ها و عواطفی که مربوط به شکست هستند را کوچک یا بزرگ درک کنید. توصیه های براون که از تجربیات شخصی خودش نشات گرفته اند به ما یاد می دهد که چگونه مشکلات اجتناب ناپذیر را پس زده و پیشرفت کنیم.