پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

حیرت جنجالی شوهر پس از دیدن همسر 77 ساله اش پس از آرایش حیرت جنجالی شوهر پس از دیدن همسر 77 ساله اش پس از آرایش حرکت جالب و عجیب نوزادان دوقلو در وان حمام (عکس) حرکت جالب و عجیب نوزادان دوقلو در وان حمام (عکس) شکار ماهی میلیون دلاری شکار ماهی میلیون دلاری برگزاری مسابقه دو عجیب برای حمایت از خیریه + عکس برگزاری مسابقه دو عجیب برای حمایت از خیریه + عکس بدن انعطاف پذیر این مرد هندی + عکس بدن انعطاف پذیر این مرد هندی + عکس گردش پولی انگلستان چگونه است؟ ( جالب و آموزنده ) گردش پولی انگلستان چگونه است؟ ( جالب و آموزنده ) parsnaz این زنان بخاطر بی شوهری تظاهرات کردند (عکس) تغییر ظاهر این زن زیبا پس از کم کردن 120 کیلو تغییر ظاهر این زن زیبا پس از کم کردن 120 کیلو عاقبت جراحی زیبایی روی پسر مدل +عکس عاقبت جراحی زیبایی روی پسر مدل +عکس اقدام عجیب یک زوج با خالکوبی روی بدن (+عکس) اقدام عجیب یک زوج با خالکوبی روی بدن (+عکس) اسکی بازی جالب پیرزن 100 ساله اسکی بازی جالب پیرزن 100 ساله تعجب همه از بارداری عجیب خانم ورزشکار + عکس تعجب همه از بارداری عجیب خانم ورزشکار + عکس عکس های زیباترین‌ ها در جهان عکس های زیباترین‌ ها در جهان ماجرای مرد میلیونری که همسرش او را از خانه بیرون کرد + تصاویر ماجرای مرد میلیونری که همسرش او را از خانه بیرون کرد + تصاویر parsnaz بهترین لحظات عاشقانه زندگی از دید چارلی چاپلین عجیب الخلقه ترین مرد ایرانی در تاریخ (+عکس) عجیب الخلقه ترین مرد ایرانی در تاریخ (+عکس) مردی که صاحب قوی ترین انگشت کوچک دنیاست + عکس مردی که صاحب قوی ترین انگشت کوچک دنیاست + عکس داستان جالب در مورد سورنا و پیرزن داستان جالب در مورد سورنا و پیرزن یکی از عجیب ترین سن ازدواج در جهان (عکس) یکی از عجیب ترین سن ازدواج در جهان (عکس) زنی پس از مرگ خود، گربه اش را میلیونر کرد + عکس زنی پس از مرگ خود، گربه اش را میلیونر کرد + عکس

کاهش وزن و لزوم برنامه ریزی مناسب

مجموعه : رژیم و تغذیه

کاهش وزن و لزوم برنامه ریزی مناسب

کاهش وزن و لزوم برنامه ریزی مناسب 

برای کاهش وزن خود هدف تعیین کنید و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی مناسب را انجام دهید تا به بهترین نحو کار خود را به انجام برسانید. نمی خواهم به شما به دروغ بگویم ولی باید بدانید که کاهش وزن اصلا آسان نیست و یا نمی شود به آن مانند کاری لذت بخش نگاه کرد(خدافظ کیک های اداره!).

 

اما اینها به این معنا نیست که ترازوی خود را دور بیندازید و هنوز شروع نکرده تسلیم شوید. مهم ترین چیز این است که اهدافی قابل دسترس برای خودتان تعیین کنید. یعنی به جای اینکه اهداف وحشتناکی برای خود در نظر بگیرید که شاید در آینده به آنها برسید یا نرسید، مواردی را برای خود ترسیم کنید

 

که قابل انجام هستند و به گزارش پارس ناز می توانید رسیدن به آنها را تصور کنید. کلید کار، ایجاد هدف های کوچک و تصور چگونه رسیدن به آنها است.پس فکر کردن به اینکه یک سال بعد چه شکلی خواهید شد را فراموش کنید( به مرور به آنجا خواهید رسید! ) و این را در نظر بگیرید که اگر به جای یک وعده سرخ کردنی، سبزیجات میل کنید چه حس خوبی پیدا خواهید کرد.

 

در ادامه به شما می گویم که چگونه برای داشتن کاهش وزن مناسب، اهداف قابل انجامی برای خودتان در نظر بگیرید.

 

1- به کوتاه مدت فکر کنید

شاید برخلاف آنچه تا به حال شنیده اید به نظر بیاید، اما لازم نیست نگران این باشید که قرار است تا پایان چند کیلو وزن کم کنید. وقتی روی کاهش وزن کار می کنید فقط به این فکر کنید که هفته بعد می خواهید کجا باشید نه اینکه به دو سال بعد فکر کنید.

 

اگر برای کاهش وزن راه طولانی در پیش دارید، برای خود هدف های کوچک قرار دهید مانند کاهش 5 تا 10 درصد از وزن کلی بدن. قرار دادن نقاط عطف کوتاه مدت و ساختن دیگر اهداف بر روی آنها کمک می کند روی برنامه تان متمرکز بمانید نه اینکه هنوز چقدر راه در پیش دارید که باید بپیمایید.

 

فقط به چیزی که می خواهید از دست دهید فکر نکنید بلکه به چیزهایی که بدست می آورید نیز بیاندیشید. معمولا این اهداف، خیلی بیشتر از عددی که روی ترازو می بینید باعث بالا رفتن انگیزه تان می شوند.

 

2- استراتژی برنامه غذایی خود را شکل دهید

وقتش رسیده برای آنچه می خورید برنامه ای داشته باشید. معمولا برای کاهش وزن باید تغییرات خوراکی اتفاق بیفتد. به عبارت دیگر اگر برنامه غذایی تان سرشار از غذاهای فرآوری شده باشد هرچقدر هم روی تردمیل بدوید بی فایده است.

 

خبرهای خوب: لازم نیست کربوهیدرات ها را کاملا کنار بگذارید، کاملا گیاه خوار شوید و یا به خود گرسنگی های طولانی مدت بدهید. من فکر می کنم بزرگترین مشکلی که افراد مرتکب می شوند این است که فکر می کنند باید در نحوه غذا خوردنشان یک تغییر بسیار بزرگ ایجاد کنند. با این کار شاید روی ترازو تغییر ببینید

 

اما تغییری در سبک زندگی تان ایجاد نکرده اید. پس نتایج به دست آمده، عمر طولانی ای نخواهند داشت و ممکن است خیلی زود به وزن قبلی برگردید.به جای این از شما می خواهم تغییرات کوچکی در برنامه تان ایجاد کنید که مربوط به نقاط ضعف در آنچه می خورید باشد ( مانند نوشیدن نوشابه، و یا مصرف بالای قند ).

 

می توانید تغییرات را با مصرف نکردن آب میوه یا نوشیدنی های قندی و جایگزین کردنشان با آب شروع کنید. اگر هم تا همین حالا تغییرات زیادی ایجاد کرده اید می توانید روی مقدار وعده ها کار کنید.

 

3- روی تناسب اندام خود کار کنید

با اینکه ورزش به تنهایی نمی تواند شما را به وزن هدفتان برساند اما قرار دادن اهداف تناسب اندام در طول مسیر می تواند به با انگیزه ماندنتان کمک کند. شاید دوست داشته باشید برای بهبود قدرتتان تمرین کنید تا بتوانید در یک ماراتن شرکت کنید و یا چند کیلومتر را بی وقفه بدوید. این موارد قابل اندازه گیری است و می توانید برای خود مرزهایی تعیین کنید تا آرام آرام به قدرتی که می خواهید برسید.

 

رسیدن به این اهداف باعث می شود در قبال سبک زندگی سالم، خود را مسئول بدانید. چگونگی سپری کردن مسیر از خود هدف مهم تر است چون آنها هستند که به شما یاد می دهند چگونه رفتار کنید.

 

4- انتظار نداشته باشید هفته ای 4 کیلو وزن کم کنید

در بیشتر تبلیغات تلوزیونی می بینید افرادی نشان داده می شوند که در مدت کوتاهی، کاهش وزن به شدت بالایی داشته اند. اما ممکن نیست برای همه همین طور باشد. بسته به اینکه یک فرد چه مقدار باید وزن کم کند، هفته ای نیم تا یک کیلو کاهش وزن مورد انتظار است. البته این مقدار ممکن است گاهی از نیم کیلو هم پایین تر باشد.

 

اگر بیشتر از این مقدار وزن کم می کنید، می تواند برای مدتی حس خوبی داشته باشد اما همیشه در اوج باقی نمی مانید. ممکن است همه این وزن را برگردانید که موجب احساس شکست عمیق و افسردگی می شود. همین که این تغییر در خلق و خو بر اثر شکست رخ دهد، می بینید رفتارهای دیگری که باعث نرسیدن به هدف می شوند، خودشان را نشان می دهند.

 

5- موفقیت خود را دنبال کنید

فراموش نکنید، فرصتی بگذارید و از تمام تلاش هایی که کردید لذت ببرید. از یک دفترچه و خودکار و یا انواع برنامه هایی که می توانید با استفاده از آنها مقدار غذا خوردن و فعالیتتان را بسنجید استفاده کنید. تحقیقات نشان داده افرادی که این کار را می کنند، درصد موفقیتشان نسبت به دیگران بیشتر است.

 

همچنین زیر نظر گرفتن عملکردتان در یک ماه یا حتی یک هفته می تواند یادآور شود که چقدر خوب پیش رفته اید

 

سایت دکتر کرمانی

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ