پارس ناز پورتال

کار گروهی و مشکلات پیش رو

کار گروهی و مشکلات پیش رو

کار گروهی و مشکلات پیش رو 

کار گروهی همیشه نیازمند هماهنگی کامل اعضای گروه است و اگر کوچکترین مشکلی پیش آید کار به هم می ریزد. برای اینکه دیگران را به انجام کارگروهی تشویق کنید از چه ترفندهایی باید کمک بگیرید ناامیدی ، ترس ،ناتوانی در تصمیم گیری ،نداشتن هدف مشخص از جمله عواملی هستند که باعث انجام نشدن اهداف و به ثمر نرسیدن آن ها می شوند.

 

برای اینکه بتوانید بر روی افراد دور و برتان تاثیر بگذارید و آنها را تشویق به انجام دادن کاری کنید، چند راه ساده وجود دارد که با رعایت آنها دیگران بیشتر به حرف شما گوش خواهند داد.چه بخواهید به کسی کمک کنید دست از مصرف غذای ناسالم بردارد و چه بخواهید او را تشویق به کمک به بی‌خانمان نمایید

 

و یا روی اطرافیان‌تان تاثیر گذاشته تا کار دلخواه‌تان را انجام دهند و به طور کلی روی دیگران تاثیر بگذارید چند روش ساده وجود دارد که می‌‌توانید بدین منظور به کار برید:

 

1- صداقت و راستی
اگر متقلب یا دورو باشید هیچ کس به حرف‌‌های شما توجه‌ای نمی‌کند. پیش از هر چیز شما باید خودتان به گفته‌‌های خود ایمان داشته و آن باورها را در زندگی تان به کار برده باشید.اگر خودتان حرف‌‌های خود را قبول نداشته باشید، چرا دیگران باید آنها را باور کنند و بپذیرند؟

 

بهترین راه برای صادق بودن این است که به اطرافیان‌تان با اعمال‌تان نشان دهید که موضوع مطرح شده چقدر برای خود شما اهمیت دارد و به آن علاقه دارید.

 

2- کنترل احساسات
وقتی با کسی درخصوص موضوعی که می‌‌خواهید او را تحت تاثیر قراردهید صحبت می‌‌کنید، احساسات‌تان را کاملا تحت کنترل بگیرید. برای مثال اگر عصبانی و یا واقعا ناراحت شدید، نباید این احساسات را بروز دهید.
مردم معمولا هنگام تصمیم گیری‌‌هایی که به نظرشان مشکل می‌‌آید عصبی می‌‌شوند

 

و وقتی شما با آرامش با آنها صحبت کنید در این تصمیم‌گیری می‌‌توانید به آنها کمک کنید.اما اگر خودتان نتوانید موقعیت و فشار موجود را تحمل کنید پس چگونه توقع دارید آنها بتوانند؟

 

3- پذیرفتن توانایی‌‌ها
وقتی می‌‌خواهید دیگران را به کاری تشویق کنید نباید به گونه ای رفتار نکنید که گویی شما از آنها بهتر می‌‌دانید و توانایی‌‌های تان بیشتر است بلکه باید به آنها یادآور شوید اگر بخواهند کاری انجام دهند – البته نه غیرممکن‌‌ها- مسلما می‌‌توانند و توانایی لازم را دارند.فقط باید به خودشان اعتماد داشته باشند. این روش باعث می‌‌شود به حرف‌‌هایتان بهتر گوش کنند.

 

4- وجود مشکلات
اگر در خصوص انجام کاری که پیشنهاد می‌‌دهید مشکلات و موانعی وجود دارد آنها را تایید کنید. اما در عین حال برای آن موانع راه حل‌‌هایی نیز ارائه دهید و تاکید کنید که مشکلات رفع شدنی هستند.بدین ترتیب شنونده دچار ترس و نگرانی نمی‌شود.

 

5- نمونه‌‌های فرهنگی
برای تاثیرگذاری مناسب روی دیگران درخصوص کاری که می‌‌خواهید آنها انجام دهند، می‌‌توانید نمونه‌‌هایی از فرهنگ عامه و یا از گذشتگان بیاورید.نمونه‌‌هایی از کسانی که توانسته‌اند به هدف خاصی دست پیدا کنند بیان کنید یا حتی برخی از موفقیت‌‌های گذشته‌شان را به آنها یادآوری کنید.

 

6- تشویق
آنها را تشویق کنید و نشان دهید که پیشرفت‌شان در کاری که به دست گرفته‌اند برای شما مهم است.
وقتی هم کاری انجام دادند که ارزش توجه کردن دارد به آن توجه کنید. این برخورد باعث می‌‌شود آنها کاری را که مورد نظرتان بوده است بهتر و موثرتر انجام دهند.

 

7- اهمیت دادن به قول‌ها
وقتی دیگران را به انجام دادن کاری تشویق می‌‌کنید و در عین حال به آنها قول مساعدت می‌‌دهید، قول‌تان را هرگز فراموش نکنید. در غیر این صورت اعتماد آنها را از دست می‌‌دهید و ممکن است کاری را که آنها را به انجام دادنش تشویق کرده‌اید نیمه کاره رها سازند.

 

8- درک ارزش خود
افرادی که مدام تصمیم‌‌های غلط می‌‌گیرند کمتر به خودشان فکر کرده و برای خود ارزش قایل هستند.گاهی اوقات هم آنها با کم اهمیت دانستن خود بیشتر موجب خراب شدن کارها و وضعیت خود می‌‌شوند و دلیلی دیگر برای بی‌لیاقتی خود می‌‌یابند.

 

به آنها کمک کنید تا پی به ارزش خود ببرند. ابتدا آنها را تشویق کنید کارهای ساده و در عین حال مفید انجام دهند و با هربار موفقیت به آنها یادآور شوید تصمیم‌‌های درست شان آنها را به موفقیت رسانده است.وقتی آنها به ارزش وجود خود پی ببرند، خودشان شروع به حل مشکلات‌شان می‌‌کنند.