پارس ناز پورتال

این کارها مفاصل شما را نابود می کنند

این کارها مفاصل شما را نابود می کنند

این کارها مفاصل شما را نابود می کنند 

با انجام برخی از کارها می توان مفاصل را به ورطه نابودی کشاند و سلامت را به خطر انداخت. مفاصل نقش کلیدی در سلامت بدن دارند. جراحان بیمارستانی در نیویورک سیتی می گویند: جراحی افراد زیر ۶۹ سال در دو سال اخیرحداقل رشد ۱۵ درصدی داشته است. به علاوه براساس آمار مرکز ملی سلامت در ده سال اخیرتعویض یا جایگزینی لگن بیش از دو برابر شده است

 

و چون پزشکان از این جایگزینی ابراز نگرانی نمی کنند، باعث شده است تا تعویض مفاصل همچنان یک انتخاب برای جوان ترها باشد.تعویض مفصل همواره برای افراد مسن یک مشکل بوده است. اما امروزه جراحی استخوان درسن۳۰ تا ۴۰سالگی یا حتی کمتر از آن نیز دیده شده است.

 

جراحان بیمارستانی در نیویورک سیتی می گویند: جراحی افراد زیر ۶۹ سال در دو سال اخیرحداقل رشد ۱۵ درصدی داشته است. به علاوه براساس آمار مرکز ملی سلامت در ده سال اخیرتعویض یا جایگزینی لگن بیش از دو برابر شده است و چون پزشکان از این جایگزینی ابراز نگرانی نمی کنند، باعث شده است تا تعویض مفاصل همچنان یک انتخاب برای جوان ترها باشد.

 

چه اشتباهاتی باعث آسیب رساندن به مفاصل می شود و چگونه ازآسیب رسانی به آن ها جلوگیری کنیم؟

 

۱. شما خودتان مسئول و تنها مقصر هستید.
اگر شما دونده ماراتن هستید یا ورزش های سه گانه را به تنهایی انجام می دهید، ممکن است هنگام تقویت و انعطاف عضلات دچارعدم تعادل شوید و تکرارضربات ناشی از این عدم تعادل در طولانی مدت باعث ورم مفاصل و همچنین ساییدگی آنها می شود.

 

۲. اضافه وزن
هنگامی که شما می دوید مفاصل زانو ۷ تا ۹ برابر بیشتر وزن بدن را تحمل می کنند، هرچندکه بدن شما از عهده ی آن برمی آید. مهم این است که اندازه را نگه دارید و ریسک ابتلا به ورم استخوانی را افزایش ندهید. براساس تحقیقات انجام شده در انگلستان, افراد با وزن بالا نسبت به افراد نرمال۴۰ درصد بیشتر در معرض خطرتعویض (جای گذاری) زانو هستند.

 

۳. پرش های کششی یاحرکت های کششی
تعادل بین قدرت و انعطاف پذیری کلید سلامتی مفاصل است. هرچقدر پیرتر می شوید به همان اندازه به زمان بیشتری برای تقویت و انعطاف عضلات نیازدارید. زیرا ماهیچه های مرتجع (قابل انعطاف) به تحریک مفاصل کمک می کنند.

 

۴. محدودیت در یوگا
فراتر از توانمندی هایتان جلو نروید. تمرینات شدید مانند هیت، تنها روش آسیب رسانی به مفصل نیست، درحالی که یوگا باعث بالا بردن قدرت و انعطاف می شود. اما هرچیزی اندازه دارد و زمانی که از حد خود خارج شود نه تنها بدن را آماده نمی کند، بلکه تمرینات بیش از اندازه ی آن به بدن آسیب می رساند

 

وآب استخوان را از بین می برد و زمینه را برای ورم مفاصل مهیا می سازد؛ بنابراین قبل از انجام هرتمرینی، زمان لازم را برای کسب آمادگی بدن به خود بدهید.