پارس ناز پورتال

کارهای نوآورانه که تجارت جهانی را تغییر دادند

کارهای نوآورانه که تجارت جهانی را تغییر دادند

کارهای نوآورانه که تجارت جهانی را تغییر دادند 

بسیاری از ایده ها و نوآوری ها توانسته اند که تجارت جهانی را زیر و رو کنند و نقطه عطفی در زمینه تجارت جهانی به شمار آیند. طی سال های آینده، نوآوری های منظم با سیستم های گسترده، همچنان به پایه صنایع سنتی ضربه خواهد زد.

 

امروزه در محیط های کسب و کار بین الملل هیچ کلمه ای را نمی توانید بیابید که کاملا پر قدرت و در عین حال تمام و کمال باشد. سرمایه گذاری، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، خرید و فروش و حمل و نقل و غیره هیچ کدام از این بخش ها صددرصد در امان نیستند.

 

روزانه شرکت های جدید و به روز، انواع تکنولوژی های نوآورانه را معرفی می کنند. تکنولوژی هایی که پتانسیل تغییر شکل صنایع را دارند و هر آن می توانند مردم را در انجام معاملات شان هدایت کنند.برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به فعالیت ها و موفقیت های شرکت هایی نظیر «یوبر» بیندازید. به این ترتیب خواهد بود که به مقیاس و محدوده تحولاتی که جهان ما را احاطه کرده اند، پی می برید.
کارهای نوآورانه که تجارت جهانی را تغییر دادند

مجمع جهانی اقتصاد، در آخرین نشست خود که در ژانویه 2016 برگزار شد، این دوره از نوآوری را چهارمین انقلاب صنعتی نامیده است. در این نشست، مقامات دولتی و مدیران تجاری در کنفرانس داووس به طور مفصل درباره چگونگی جهت دهی و هدایت این تغییرات بی سابقه با هم به بحث و تبادل نظر نشستند.

 

این بحث یک موضوع تاریخی است زیرا واقعیت این است که طی سال های آینده، نوآوری های منظم با سیستم های گسترده، همچنان به پایه صنایع سنتی ضربه خواهد زد زیرا تکنولوژی به قدری پیشرفت خواهد کرد که دیگر جایی برای فعالیت های سنتی باقی نمی گذارد و یا این که با حجم گسترده خود، وجود آنها را بسیار کمرنگ می کند؛

 

بنابراین صنایع و تجارت های صنعتی باید به گسترش شدید تکنولوژی آگاه شوند و برای ادامه حیات خود از زیرکی و کاربلدی خود مطمئن شوند تا بتوانند در هر شرایطی و با هر نوع تغییری به موفقیت دست یابند. در غیر این صورت آینده روشنی در انتظارشان نخواهد بود.

 

هدایت و جهت دهی انقلاب صنعتی

1. سال 1784:

بخار آب، آب، ابزار تولید مکانیکی

 

2. سال 1870:

تقسیم کار، الکتریسیته، تولید انبوه

 

3. سال 1969:

الکترونیک، فناوری اطلاعات، تولید خودکار

 

4. سیستم فیزیکی سایبری

سرمایه گذاران در این زمینه در سطح بسیار بالایی قرار دارند. در سال 2015 سرمایه گذاران امکانات جدید را پذیرفتند. در این سال که می توان آن را بی سابقه توصیف کرد، شاهد افزایش قابل توجه سرمایه های جهانی بودیم. سرمایه هایی که مجموع آنها با افزایشی 44 درصدی نسبت به سال قبل به بیش از 128 میلیارد دلار رسید.در بیشتر مدت سال معاملات بزرگ، سنگ بنای وجود بازارهای سرمایه گذاری را تشکیل می دادند.

 

67 شرکت تحت حمایت، به سرمایه گذاری هایی با ارزش بالای یک میلیارد دلار دست یافتند که آنها را به وضعیت شرکت های یونیکورن رسانده اند و این تعداد با 38 شرکت یونیکورن قابل مقایسه است. نکته قابل توجه این است که تمرکز سرمایه گذاران بر روی معاملات کلان نشان می دهد که آنها چقدر تمایل دارند تا در چهارمین انقلاب صنعتی سرمایه گذاری کنند.

 

در حالی که بسیاری از گزارش ها حاکی از آن است که نبض سرمایه گذاری در سال آینده در برخی از سال ها قابل توجه تر باشد اما این احتمال هم وجود دارد که سرمایه گذاران هنوز هم مشتاق به سرمایه گذاری در شرکت های نوآورانه ای باشند که می توانند صنعت ها را در رأس فعالیت های خود قرار دهند و این روند تا زمانی ادامه دارد که آنها از بازگشت سرمایه های شان پاسخگو بودن برنامه های تجاری، سودرسانی بالا و نرخ ضرر پایین اطمینان خاطر داشته باشند.

 

اما کدام صنایع بیشترین تغییر را خواهند داشت؟ پاسخ این سوال، زیبایی و جذابیت انقلاب چهارم صنعتی است. هر صنعتی پتانسیل تخریب را دارد. هر مشکلی با یک راه حل خلاقانه تر حل می شود. با یک نگاه به شرکت های یونیکورن در سال 2015 این قضیه نمایان می شود که وسعت نوآوری، از قبل تجارت و کسب و کار را درگیر تحولاتی کرده است. این شرکت ها بنا بر دلایلی که در ادامه آمده است، از نوآوری استفاده می کنند:

 

UBER

+ تغییر در نحوه سفر کردن مردم
کارهای نوآورانه که تجارت جهانی را تغییر دادند

شرکت هایی نظیر لایفت (Lyft) که دنباله رو مسیر شرکت یوبر (Uber) هستند (با بودجه رده اف 34.7 میلیون دلار آمریکا) شرکتی است که افراد نیازمند به راننده را به افرادی که دارای خودرو هستند، مرتبط می کند؛ و شرکت گت یور گاید (Get Your Guide) (با بودجه رده سنی 50 میلیون دلار آمریکا)، یک شرکت خدماتی برای رزرو جاذبه های تعطیلات و فعالیت هایی از این قبیل.

 

VICE

+ تغییر در نحوه برقراری ارتباط در بین مردم
کارهای نوآورانه که تجارت جهانی را تغییر دادند

شرکت هایی نظیر وایس مدیا (Vice Media) (با بودجه نوع سوم با اقلیت شرکت، 200 میلیون دلار آمریکا)، یک شرکت رسانه ای جوان با استودیوی ایجاد محتوای دیجیتالی.

 

Jet

+ تغییر در چگونگی و نحوه خرید مردم و دسترسی آنها به خدمات
کارهای نوآورانه که تجارت جهانی را تغییر دادند

شرکت هایی نظیر جت (Jet.com) (با بودجه نوع دوم 500 میلیون دلار آمریکا)، یک باشگاه خرده فروشی که محصولات خود را بر اساس الگوریتم های قیمت گذاری در زمان واقعی می فروشد و دیگری گروه جرسون لژمن (Gerson Lehman Group) (با بودجه یپ بی. سهام خصوصی 312 میلیون دلار آمریکا) یک فضای عملیاتی عضویت محور که خدمات مشاوره ای خاص و مستقلی را فراهم می آورد.

 

DELIVEROO و ELE.ME

+ تغییر در سبک غذا خوردن مردم
کارهای نوآورانه که تجارت جهانی را تغییر دادندشرکت هایی نظیر ال – می (Ele.me) (با اقلیت شرکت 1.2 میلیارد دلار آمریکا) و شرکت دلیورلو (Deliveroo) (با بودجه رده بندی 100 میلیون دلار آمریکا) که هر دوی این شرکت ها در زمینه سفارش آنلاین غذا و خدمات تحویل آن فعالیت دارند.همه این فعالیت ها هم برای شرکت نوآورنده بسیار جذاب است و هم برای سرمایه گذارانی که در این زمینه سرمایه گذاری کرده اند.