پارس ناز پورتال

کارهای لازم برای گوشی اندرویدی که خریده اید

کارهای لازم برای گوشی اندرویدی که خریده اید

کارهای لازم برای گوشی اندرویدی که خریده اید 

اگر به تازگی گوشی اندرویدی خریده باشید می توانید جعبه آن را باز کرده و موبایل خود را برای خودتان اختصاصی کنید و نرم افزارهای مورد نظر را نصب نمایید. تصور کنید گوشی اندرویدی جدید خود را تازه از جعبه خارج کرده‌اید، به نظر شما اولین کارهایی که باید بعد از روشن کردن آن انجام دهید چه هستند؟ یکی از مهمترین ویژگی‌های سیستم عامل اندروید

 

قابلیت شخصی سازی گسترده‌ی آن می‌باشد و همین موضوع باعث شده تا از دیگر سیستم‌های عامل کاملاً متمایز شود. این ویژگی شخصی سازی کار را کمی برای کاربران معمولی دشوار خواهد کرد زیرا در ابتدا دقیق نمی‌دانند که برای اولین قدم باید چه کارهایی را انجام دهند تا تجربه‌ی لذت بخشی را از دستگاه اندرویدی خود داشته باشند.

 

اگر شما نیز به تازگی گوشی اندرویدی را خریداری کرده‌اید حتماً این مطلب را بخوانید.

 

گوشی و محتویات جعبه ی آن را کاملا از نظر ظاهری و محتوا بررسی کنید

گوشی را در دست بگیرید و لمسش کنید. شما ابزاری را در اختیار دارید که می‌تواند هر کاری برای شما انجام دهد و تبدیل به همراه همیشگی شما در 24 ساعت روز خواهد شد. قبل از خرید حتما سعی کرده‌اید تا محصولی مناسب را خریداری کنید در نتیجه الان فرصت مناسبی در اختیار دارید که کاملا آن را بررسی کنید.

 

حال گوشی را کنار گذاشته و به سراغ جعبه‌ی آن بروید. به یاد داشته باشید که برگه و یا کارت گارانتی حتماً باید داخل جعبه باشد و به تاریخ انقضای آن نیز توجه داشته باشید (بهتر است از خرید گوشی‌های بدون گارانتی اجتناب کنید). بعضی از گوشی‌های اندرویدی به همراه گجت‌های مختلفی عرضه می‌شوند و ممکن است آن‌ها را در جعبه‌هایشان بیابید.

 

برای دانلود کردن آماده شوید

اول گوشی خود را به شارژ بزنید چون قرار است چندین ساعت آینده را به دانلود کردن بپردازید و از اپلیکیشن های گوناگون لذت ببرید. برای این گفتیم که گوشی را به شارژ بزنید زیرا ممکن است به هنگام دانلود کردن شارژ باتری تمام شود و در نتیجه کارهایتان نیمه کاره رها شوند و باید صبر کنید تا باتری شارژ شود.بهتر است برای دانلود به وای فای متصل شوید و از اینترنت دیتای گوشی استفاده نکنید.

 

وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و یا حساب جدیدی بسازید

زمانی که برای اولین بار گوشی موبایل اندرویدی خود را روشن می‌کنید از شما خواسته می‌شود تا وارد حساب گوگل خود شوید زیرا در این سیستم عامل برای انجام بیشتر کارها باید از حساب کاربری گوگل استفاده کنید. با وارد کردن و یا ساختن حساب کاربری می‌توانید از سرویس‌های گوناگونی مانند پلی استور استفاده کنید و مانند iOS به اپل آیدی و … نیاز نخواهید داشت و یک ایمیل فعال کافی است.

 

اگر برای اولین بار است که از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید شاهد عملکردهایی جادویی خواهید بود زیرا بعد از فعال شدن حساب گوگل، گوشی از پلی استور اپلیکیشن‌های مهم و قدیمی را دریافت و یا آپدیت خواهد کرد و شما می‌توانید بدون انجام هیچ کاری به نظاره نشسته و از دانلود اتوماتیک لذت ببرید.

 

اپلیکیشن های غیر ضروری را غیر فعال کنید

بیشتر گوشی‌های اندرویدی دارای برنامه‌های پیش فرضی هستند که برای بسیاری بلااستفاده خواهند بود و تنها فضای رم را اشغال می‌کنند. در نتیجه بهتر است در صورت امکان آن‌ها را حذف کرده و یا غیرفعال کنید. به یاد داشته باشید که شاید نتوانید همه‌ی آن‌ها را پاک کنید و در نتیجه تنها گزینه‌ی روی میز برای شما غیر فعال کردن آن‌ها خواهد بود.

 

حافظه گوشی را به اندازه کافی خالی کنید

زمانی که گوشی اندرویدی شما تمامی برنامه‌ها را نصب و یا آپدیت کرد زمان مناسبی است تا برخی از آن‌ها را پاک کنید. همانطور که می دانید تمامی اپلیکیشن‌های پیش فرض گوشی موبایل شما مهم نیستند و در نتیجه با پاک کردن آن‌ها حافظه گوشی شما خالی خواهد شد.

کارهای لازم برای گوشی اندرویدی که خریده اید

یکی از مهمترین ویژگی‌های سیستم عامل اندروید قابلیت شخصی سازی گسترده‌ی آن می‌باشد

 

به امنیت گوشی خود توجه ویژه‌ای داشته باشید

گوشی موبایل شما حاوی اطلاعات مهمی است که مطمئناً تنها باید در دسترس خود شما باشد و نه شخص دیگری. در نتیجه وارد بخش تنظیمات و سپس امنیت شوید و با توجه به گزینه‌های موجود نحوه‌ی قفل شدن گوشی خود را انتخاب کنید.برخی از گوشی‌های دارای حسگر اثر انگشت هستند ولی اگر گوشی شما این حسگر را ندارد می‌توانید با استفاده از الگوها (پترن) و یا اعداد و حروف برای دستگاه خود رمز بگذارید.

 

مطمئن شوید که همه چیز به‌روز است

ممکن است بعد از روشن کردن گوشی خود اعلان‌هایی برای شما ارسال شود و از شما بخواهد که گوشی خود را به‌روز کنید. پیشنهاد ما به شما دوستان عزیز این است که حتماً به‌روزرسانی را انجام دهید و آن را نصب کنید زیرا این به‌روزرسانی‌ها کاملاً مهم و مفید هستند و می‌توانند سرعت عملکرد و همینطور امنیت گوشی شما را به شدت افزایش دهند.

 

منبع:digiro.ir