پارس ناز پورتال

این کارهای روزمره وزن شما را زیاد می کنند

مجموعه : رژیم و تغذیه
این کارهای روزمره وزن شما را زیاد می کنند

این کارهای روزمره وزن شما را زیاد می کنند 

بسیاری از کارها هستند که وزن شما را زیاد می کنند اما شما از تاثیرات آن روی بدن اطلاع ندارید. مانند مصرف نمک که در چاق شدن موثر است. همیشه غذاهای سالم می خورید، همیشه باشگاه می روید و ورزش می کنید اما هنوز هم با وجود تمام تلاشتان وزن اضافه می کنید. قبل از این که کم بیاورید

 

و دوباره از روی ناامیدی به همان سبک زندگی بی تحرک برگردید ببینید آیا هیچ کدام از مواردی که در این متن آورده ام رعایت می کنید یا خیر؟

 

غذاها را پر نمک می خورید

به غذایی که دیروز خوره اید فکر کنید. آیا شام دیشبتان نمک زیاد داشت؟ مصرف بیش از حد سدیم باعث احتباس آب می شود و ترازو وزن شما را سنگین تر از حالت معمول نشان می دهد. علاوه بر این بدنتان در اثر مصرف بیش از حد نمک پف می کند. این یکی از دلایل موقتی سنگین وزن شدنتان است. پس بهتر است برای وزن کردن کمی صبر کنید و آب بنوشید البته آب به همراه آبلیمو.

 

با کم آبی مواجه هستید

زمانی که نمک زیاد مصرف می کنید اگر آب به اندازه کافی ننوشید بدن آب بیشتری را برای جبران نگه می دارد. بنابراین حواستان باشد که در طول روز حتما آب بخورید تا هیچ مشکلی ایجاد نشود.

 

بیش از حد به جشن ها و مهمانی های دوستانه می روید

اگر یک رژیم یا برنامه غذایی خاصی دارید باید مراقب مهمانی ها یی که می روید باشید این رژیم فقط به غذا مربوط نمی شود بلکه نوشیدنی ها را هم شامل می شود. پس حواستان به غذاها و نوشیدنی هایی که در مهمانی ها می خورید باشد.

 

مراقبت های پزشکی خاص

گاهی اوقات اضافه وزن های ناخواسته به دلیل یکسری مراقبت های پزشکی خاص است. به عنوان مثال قرص های ضد حاملگی باعث احتباس آب می شود و برخی داروها اشتها را زیاد می کند. اگر از مراقبت های پزشکی خاصی استفاده می برید و در عین حال رژیم هم دارید باید با پزشکتان حتما در این مورد مشورت کنید.

 

کسر خواب

کم خوابی هم باعث خستگی می شود و هم اضافه وزن. دلیلش این است که کم خوابی هورمون ها را دچار اختلال می کند و سطح گرلین، هورمون گرسنگی را افزایش می دهد و این در حالی است که سطح لپتین (هورمون سیری) را کاهش می دهد. بنابراین وقتی گرسنه می شوید خیلی طول می کشد تا احساس سیری کنید. پس خواب کافی مسئله ای بسیار حیاتی و مهم برای سلامتی است.

 

استرسی هستید

زمانی که در یک موقعیت پر تنش هستید احساس می کنید که بدنتان بیشتر از حالت عادی چربی نگه می دارد. زیرا وقتی استرس دارید بدنتان هورمون کورتیزول آزاد می کند که باعث ذخیره چربی در شکم می شود. شاید دلیل استرسی شدنتان قابل کنترل نباشد اما سعی کنید بعد از استرس شدنتان خود را تا می توانید آرام کنید. می توانید این کار را با خوردن چای سبز، گوش دادن به موسیقی یا مدیتیشن انجام دهید.