پارس ناز پورتال

کارهایی که نشان دهنده شخصیت شما هستند

کارهایی که نشان دهنده شخصیت شما هستند

کارهایی که نشان دهنده شخصیت شما هستند 

برخی از کارها می توانند شخصیت طرف مقابل را به خوبی نشان دهند و باید مراقب انجام دادن آن ها بود. کارهای کوچکی مانند دست دادن یا عادات کوچک دیگر. از همان لحظه ای که دو نفر یکدیگر را ملاقات می کنند، در حال سنجش یکدیگر هستند و به دنبال نشانه هایی از شخصیت فرد مقابل، مانند صداقت، هوش و نوع دوستی می گردند.

 

فرقی ندارد این ملاقات از نوع یک قرار ملاقات معمولی یا یک مصاحبه کاری باشد؛ چیزهای کوچکی در آن اهمیت می یابند، از محکم دست دادن گرفته تا تعداد دفعاتی که گوشی تلفن خود را چک می کنید.چه چیزهای واقعا کوچکی وجود دارند که چیزهای زیادی در مورد روانشناسی و شخصیت یک فرد به ما می گویند ؟

 

برخی از مهم ترین رفتارهایی که مردم با استفاده از آنها در مورد شخصیت شما قضاوت می کنند را یافتیم که به این شرح هستند:

 

دست دادن شما

مردم بر اساس شیوه دست دادن آنها در موردشان قضاوت می کنند.
کارهایی که نشان دهنده شخصیت شما هستندمعمولا دست دادن به شکل قوی و محکم ، نشان دهنده شخصیت قوی و با اعتماد به نفس است، در حالی که دست دادن ضعیف و سست، معمولا عدم اعتماد به نفس فرد را نشان داده و تقریبا همیشه از مشخصه های افرادی است که به دنبال راهی آسان برای انجام کارها هستند.

 

تحقیقات مختلف نیز این موضوع را تایید کرده اند که دست دادن شما، می تواند نشان دهنده ی ابعاد خاصی از شخصیت شما باشد. یکی از تحقیقات گفته افرادی که به شیوه قوی و محکم دست می دهند، به احتمال بیشتری برون گرا هستند و احساسات خود را به راحتی بروز می دهند و با احتمال کمتری خجالتی و عصبی هستند.

 

وقت شناسی شما

آیا در رسیدن به یک قرار ملاقات خیلی مهم دیر کرده اید؟ شخصی که منتظر شماست احتمالا یک تصور منفی از شخصیت شما پیدا می کند.یک فرد فعال، سر ساعت در قرار حاضر می شود، زیرا او خودانگیخته و از لحاظ ذهنی سازمان یافته بوده و برای زمان ارزش قائل است. فردی که مدام کارهایش به تعویق می افتد، برای رسیدن به هر جایی مدام در حال عجله کردن در آخرین ساعات است.

 

بر اساس یافته های علمی، افرادی که به طور مزمن در کارهایشان تاخیر دارند، لزوما افراد بی ملاحظه ای نیستند – آنها احتمالا افرادی خونسرد هستند.

 

دست خط شما

چه در حال نوشتن یک لیست از کارهایتان هستید چه یک نامه عاشقانه، دست خط شما چیزهای زیادی در مورد شما می گوید.
کارهایی که نشان دهنده شخصیت شما هستندافرادی که فشار زیادی به خودکار و کاغذ وارد می کنند تا چیزی را بنویسند، معمولا نگرشهایی سرسختانه دارند. آنها اعتماد به نفس زیادی دارند.خظ شناس حرفه ای، کتی مک نایت، می گوید نوشتن حروف بزرگ نشان دهنده آن است که شما مردم گرا هستید، در حالی که نوشتن حروف کوچک نشان می دهد شما درونگرا هستید.

 

حروفی که به سمت راست گرایش دارند، می توانند به آن معنی باشند که شما فردی با رفتار دوستانه و عاطفی هستید، اگر اصلا مورب نمی نویسید ، عمل گرا هستید، و حروفی که به سمت چپ مورب شده اند، نشان می دهند شما خویشتن نگر هستید.

 

رنگ مورد علاقه شما

اگر رنگ مورد علاقه شما قرمز باشد، شما به انجام حرکات ورزشی علاقه دارید. اگر رنگ مورد علاقه شما زرد است، شما به نظم منطقی نیاز دارید و به فردگرایی ارزش می دهید.روانشناس صنعتی، برناردو تیرادو، کمی این موضوع را بیشتر شکافته است. او در مقاله ای در نشریه “روانشناسی امروز” نوشته که دوستداران رنگ قرمز،

 

افرادی سخت کوش و مصمم هستند، در حالی که دوستداران رنگ زرد، از یادگیری لذت می برند و به راحتی شاد می شوند.

 

ذائقه شما در زمینه موسیقی

براساس تحقیقی که در سال 2003 در این مورد انجام شده بود، نشان می داد با توجه به نوع موسیقی که افراد مختلف گوش می دهند، در مورد آنها قضاوت می شود.
کارهایی که نشان دهنده شخصیت شما هستنددر تحقیق مذکور محققان دریافتند افرادی که به موسیقی های “منعکس کننده و پیچیده ” گوش می دهند، می خواهند تجربیات جدیدی داشته باشند و از لحاظ سیاسی لیبرال هستند. افرادی که به اجراهای “شاد و معمولی” گوش می دهند، به احتمال بیشتری برون گرا و دوستدار ورزش هستند.

 

ارتباط چشمی شما

مونجه می گوید دست دادن سست و شل، و عدم ثبات در ارتباط چشمی “نشان دهنده عدم کنترل خود بوده و فرد برای حرکت به هدایت و تحریک شدن از سوی دیگران نیاز دارد و اراده اش ضعیف است”. آدریان فارنهام، دارای مدرک دکترای تخصصی روانشناسی نظر دیگری دارد. او در نشریه “روانشناسی امروز” می نویسد

 

افراد برون گرا تمایل دارند به دفعات بیشتر و برای مدت طولانی تری به طرف مقابل خود در حین مکالمه نگاه کنند، تا افراد درون گرا. و به طور کلی، افرادی که به طرف مقابل به تعداد دفعات بیشتر نگاه می کنند، افرادی با اعتماد بیشتر و از لحاظ اجتماعی غالب هستند.

 

حیوان خانگی که انتخاب می کنید

مردم بر اساس حیوان خانگی شما در مورد شما نتیجه گیری می کنند. افرادی که گربه ها را دوست ندارند، مسائل را بهتر کنترل می کنند. در مورد ملاقات و دوستی با زنانی که سگ های بزرگ نگه داری می کنند، هشدار داده شده است که این زنان در روابط طولانی مدت جذاب نخواهند بود.
کارهایی که نشان دهنده شخصیت شما هستنددر عین حال، یکی از تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان داد افرادی که سگ ها را ترجیح می دهند، اساسا پرانرژی تر و برون گرا تر هستند، در حالی که افرادی که گربه ها را ترجیح می دهند، تمایل دارند بیشتر درون گرا باشند و حساس تر هستند. همین تحقیق نشان داد افرادی که گربه نگه می دارند، تمایل دارند آگاهی های بیشتری کسب کنند.

 

شیوه سوال پرسیدن شما

در یک مکالمه، حتی اگر فرد مقابل چیزی در مورد خودش نگوید، باز هم می توانید در مورد شخصیت او چیزهایی یاد بگیرید.وقتی با شخصی برای اولین بار ملاقات می کنید … ببینید چه مدت طول می کشد تا او نیز از شما سوالی بپرسد. نتیجه دقت به این امر برای شما شگفت آور خواهد بود.

 

این مدت زمان نشان می دهد که او شخصی “دهنده” است یا “گیرنده”. به این ترتیب می توانید میان “افرادی که شما را دوست دارند” و افرادی که “آنچه می توانید برایشان فراهم کنید را دوست دارند” ، تمایز قائل شوید.

 

اینکه آیا ناخن هایتان را می جوید یا خیر

کارهایی که نشان دهنده شخصیت شما هستندتحقیقات مختلف نشان می دهند افرادی که ناخن می جوند – یا با موها و پوست خود بازی می کنند – تمایل به کمال گرایی دارند ، اما در رسیدن به آرامش کامل ناتوانند.