پارس ناز پورتال

کارهایی که برای مفاصل بدن بسیار مضر هستند

کارهایی که برای مفاصل بدن بسیار مضر هستند

کارهایی که برای مفاصل بدن بسیار مضر هستند 

در درجه اول اگر کارهایی کنید که باعث افزایش وزن شما شوند در معرض خطر هستید و مفاصل شما شروع به درد گرفتن می کنند. به نظر می رسد تعویض مفصل تنها مشکل افراد مسن باشد، اما در دو سال اخیر تعداد مراجعین جوان برای تعویض مفصل تا 15 درصد افزایش پیدا کرده است. تعویض مفصل یک راه موثر برای جبران آسیب است، اما راه هایی وجود دارد که می توان از صدمه دیدن مفاصل جلوگیری کرد.

 

شما می دوید و تنها یک دونده هستید

بسیاری از بیمارانی که برای تعویض مفصل به مراکز درمانی مراجعه می کنند، از نظر سلامت قلب و عروق در وضعیت خوبی هستند، اما این صرفا به این معنا نیست که سلامت اسکلت شان نیز خوب است. اگر شما تنها یک دونده ی دو ماراتن هستید و یا تنها ورزش های سه گانه (شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو) را انجام می دهید،

 

احتمالا بدن تان به دلیل انعطاف و قدرت ماهیچه ها دچار عدم تعادل خواهد شد و این حالات به مرور زمان با زخم های تکرار شونده همراه شده و می تواند به ابتلای شما به آرتریت منجر شود که باعث ساییده شدن مفاصل تان خواهد شد.بهترین کار برای جلوگیری از آسیب این است که مهارت جدیدی بیاموزید.

 

به گروه خاصی از ماهیچه هایتان یک استراحت یک یا دو بار در هفته بدهید واز طرفی ماهیچه هایی که کمتر از آن ها استفاده می کردید را فعال تر کنید. این کار موجب دفع آسیب می شود.

کارهایی که برای مفاصل بدن بسیار مضر هستند

راههای پیشگیری از آسیب به مفاصل 

 

به وزن تان اجازه می دهید افزایش (بیش از حد مجاز) پیدا کند

هنگامی که می دوید، مفصل زانو 7 تا 9 برابر وزن بدن را حمل می کند. در حالیکه بدن این قابلیت را دارد- برخی تحقیقات نشان می دهد که دونده ها در معرض خطر مشکلاتی مانند استئوآرتریت نیستند- این مهم است که میزان و شرایط بدنی به طور مداوم بررسی شود.هر چه تعداد شمع های کیک تولدتان بیشتر شود، انعطاف پذیری ماهیچه هایتان کمتر خواهد شد. ماهیچه های قابل انعطاف به حفظ تحرک مفاصل کمک می کنند

 

از نقطه نظر بیومکانیکی، افزایش وزن فشار بسیار زیادی وارد می کند. افرادی که دچار اضافه وزن هستند 40 درصد و یا بالاتر، نسبت به افرادی با وزن طبیعی در معرض خطر بیشتری برای جایگزینی مفصل زانو قرار دارند. این ارتباط گاهی در افراد جوان تر، قوی تر است.

 

به منعطف کردن ماهیچه ها اهمیت نمی دهید

کلید سلامتی مفاصل چیست؟ دستیابی به یک تعادل خوب بین قدرت و انعطاف پذیری است.همانطور که مسن تر می شوید، نیاز به صرف زمان زیادی برای انجام کارهایتان دارید. هر چه تعداد شمع های کیک تولدتان بیشتر شود، انعطاف پذیری ماهیچه هایتان کمتر خواهد شد. ماهیچه های قابل انعطاف به حفظ تحرک مفاصل کمک می کنند.

 

محدودیت در یوگا را نادیده می گیرید

تمرینات شدید مانند HIIT (تمرینات اینتروال: نوعی از ورزش هوازی است که به صورت متناوب انجام می شود) و دویدن از روی مانع تنها راه آسیب به مفاصل شما نیستند. در حالی که  ورزش های یوگا و پیلاتس (نوعی سیستم آمادگی جسمانی روحی است) راه های خوبی برای تقویت انعطاف و قدرت بدنی هستند، اما افراط در هر کاری از جمله همین ورزش ها می تواند شما را در معرض آسیب های زیادی قرار دهد. 

 

وقتی شما تعدادی از حرکات را به شدت انجام می دهید، منجر به تشکیل استخوان مهمیز (برآمدگی که در امتداد لبه ی استخوان است) می شود که می تواند شما را مستعد ابتلا به آرتریت کند. بهترین کار، دست کشیدن از یوگا نیست، بلکه اعمال تغییرات کارآمد است. همچنین قبل از تلاش برای انجام کاری که برای آن آماده نیستید، به خودتان زمان دهید.

 

منبع:tebyan.net