پارس ناز پورتال

کارآفرین موفق از نظر برایان تریسی چگونه است؟

کارآفرین موفق از نظر برایان تریسی چگونه است؟

کارآفرین موفق از نظر برایان تریسی چگونه است؟ 

موفقیت در کارآفرینی و راه اندازی یک استارتاپ بسیار خوب است به شرطی که طبق اصول موفقیت پیش برویم و اشتباه نکنیم. 

 

آیا خصوصیت خاصی وجود دارد که در میان تمامی کارآفرینان مشترک باشد؟

پس از سال ها تجربه شخصی و مربیگری، دریافتم که کارآفرینان خصوصیات مشابهی دارند که باعث موفقیت آنان می شود. خوشبختانه تمامی این خصوصیات را می توان یاد گرفت. این به شما بستگی دارد که با دقت قدرت های خود را بررسی و خود را وقف یادگیری کنید. چگونه این خصوصیات با شما هماهنگ می شوند؟
کارآفرین موفق از نظر برایان تریسی چگونه است؟1- خودانضباطی

اولین خصوصیتی که هر کارآفرین باید داشته باشد، خودانضباطی است. خودانضباطی تنها و مهمترین خصوصیت برای موفقیت در زندگی و کسب و کار است. اگر بتوانید برای انجام کاری که باید انجام دهید در خود نظم ایجاد کنید، چه آن را دوست داشته باشید یا نداشته باشید. موفقیت شما تضمین می شود. خودانضباطی مستلزم کنترل خود، تسلط بر خود، مسوولیت خویشتن و هدایت خود است.

 

تفاوت میان کارآفرینان موفق و شکست خورده ها این است که کارآفرینان موفق عادت کارهایی را در خود ایجاد می کنند که شکست خورده ها دوست ندارند انجامش دهند.

 

آن کارها چیستند؟

کارهایی که شکست خورده ها دوست ندارند انجام دهند همان کارهایی است که افراد موفق هم دوست ندارند آنها را انجام دهند. اما کارآفرینان موفق به هر ترتیب آن کارها را انجام می دهند؛ چون دریافته اند که این بهایی است که باید برای موفقیتی که آرزویش را دارند بپردازند.

 

2- درستی و امانت داری

دومین خصوصیتی که کارآفرینان موفق باید دارا باشند، درستی و امانت است.شاید ارزشمندترین و محترم ترین ویژگی ای که می توانید پرورش دهید. شهرت در مورد درستی و امانتداری محض است. در هر کاری که انجام می دهید و هر معامله ای که می کنید و در هر فعالیتی کاملا صادق باشید. هرگز درستی و امانتداری خود را مورد مصالحه قرار ندهید.

 

به خاطر داشته باشید که حرفتان سند است و وقتی بحث کسب و کار است، احترامتان همه چیز است. همه کسب و کارهای موفق مبتنی بر اعتماد است.موفقیت شما در کارآفرین شدن تنها با تعداد افرادی که به شما اعتماد دارند، دوست دارند برایتان کار کنند، به شما اعتبار می دهند،

 

به شما پول قرض می دهند، محصولات تان را خریداری می کنند و در روزهای سخت به شما کمک می کنند، تعیین می شود. شخصیت شما مهم ترین دارایی تان است که در تمام زندگی پرورش می دهید و شخصیت تان مبتنی بر میزان درستی و امانتداری است که به آن عمل می کنید.

 

3- استقامت

سومین خصوصیتی که تمامی کارآفرینان باید داشته باشند، استقامت است. استقامت همان کیفیت آهنین شخصیت است. استقامت برای انسان همچون کربن برای فولاد است. این کیفیتی لازم و ضروری است که همپای تمامی موفقیت های بزرگ در زندگی پیش می آید.

 

این است راز بزرگ استقامت تا موفقی: از قبل در ذهن ناخودآگاه خود برای استقامت در مواجهه با موانع و ناامیدی ها برنامه ریزی کنید به این ترتیب که گویی قصد دارید راه خود را تا موفقیت ادامه دهید.از قبل تصمیم بگیرید که هرگز تسلیم نمی شوید. مهم نیست چه اتفاقی بیفتد. شهامت استقامت در رویارویی با موانع و ناامیدی ها تنها خصوصیتی است که بیش از هر چیز موفقیت تان را تضمین خواهدکرد.

 

برزگ ترین دارایی تان، خواستن پایداری بیشتر از هر شخص دیگری است. درواقع، پیداری شما معیار واقعی باورتان به خود و توانایی موفقیت تان است.
کارآفرین موفق از نظر برایان تریسی چگونه است؟4- حس هدایت روشن

چهارمین خصوصیتی که تمامی کارآفرینان موفق باید داشته باشند، حس هدایت روشن است.به دلیل نوسانات و تغییرات سریع بازار امروز، بسیاری از صاحبان کسب و کار، به اجرای روز به روز روی آورده اند که تقریبا شبیه کار آتش نشان هاست.

 

تمام فکر آنان به مشکلات کوتاه مدت و نیاز به فروش و سود کوتاه مدت معطوف شده است. آنها قصد دارند زمان تفکر و برنامه ریزی بیشتری را برای آینده مصرف کنند، اما به نظر می رسد نمی توانند به آن بپردازند.این امر در مورد صاحبان موفق کسب و کار صدق نمی کند. در واقع، مهم ترین مسئولیت تان در قبال مردم این است که حس هدایت روشنی به آنها بدهید.

 

5-مصمم و عمل گرا

آخرین خصوصیتی که تمامی افراد موفق باید دارا باشند این است که مصم و عمل گرا باشند. آنها باید به سرعت فکر کنند و تصمیم بگیرند. آنها خود را موظف می کنند که دست به کار شوند و تصمیمات خود را به اجرا درآورند. اگر دریابند که اشتباه کرده اند، به سرعت خود را اصلاح می کنند و کار دیگری را امتحان می کنند.

 

کلید موفقیت، تلاش است. افراد موفق مصمم هستند و چیزهایی بیشتر از افراد دیگر را امتحان می کنند. وقتی راه های مختلفی را برای موفقیت امتحان می کنید، ناگهان راه درست را در زمان درست می یابید.دوست دارم با رهنمودی برای سهیم شدن با دوستانتان با شما خداحافظی کنم. «کارآفرینان موفق بینشی روشن برای خود، شرکت شان و کارمندان شان می سازند.»