پارس ناز پورتال

چین و چروک پوست را با سرکه سیب کاهش دهیم

چین و چروک پوست را با سرکه سیب کاهش دهیم

چین و چروک پوست را با سرکه سیب کاهش دهیم 

سرکه سیب بـه عنوان خوراکی مصارف بسیاری دارد اما این سرکه برای پوست هم بسیار مفید می‌باشد و ازآن می توان برای کم کردن چین و چروک پوست نیز استفاده کرد. 

 

یکی از مزایای سرکه سیب درمان قارچ ناخن اسـت.

میتوانید حداقل سه بار در روز از سرکه سیب برای درمان قارچ ناخن استفاده کنید. باید سرکه بـه زیر ناخن برسد و اجازه بدهید کـه سرکه در زیر ناخن خشک شود و آنرا نشوئید.

 

یک روش دیگر این اسـت کـه ناخن آسیب دیده در مخلوطی کـه حاوی مقدار مساوی سرکه سیب و آب مقطر اسـت خیس بخورد و بـه مدت ۳۰ دقیقه ناخن را دراین مخلوط نگه دارید سپس آن رابه طور کامل خشک کنید. هرروز بـه مدت یک ماه این روش درمانی را انجام دهید.

 

می‌توانید از مخلوط نصف فنجان سرکه با سولفات منیزیم  « نوعی نمک»و دو فنجان آب مقطر نیز استفاده کنید و ناخن هاي خود رابه مدت ۳۰ دقیقه دراین محلول بگذارید. برای از بین بردن شوره سر، یک سهم از سرکه سیب رابا سه سهم از آب مخلوط کنید و بـه مدت ۳۰ دقیقه بر پوست سر بگذارید و سپس بشوئید.

 

حذف زگیل

سرکه سیب طبیعی یکی از داروهای خانگی معمول مورد استفاده برای از بین بردن زگیلاست.  با خیس کردن پنبه در سرکه، آنرا یک شب بر روی زگیل قرار دهید. هرروز پنبه  را عوض کنید و یک پنبه جدید را در سرکه بزنید و بر روی زگیل بگذارید. و این درمان رابه مدت یک هفته تکرار کنید. زگیل کم کم کنده می‌شود.

 

بـه غیر از موارد فوق ، سرکه سیب برای کاهش چین و چروک و بوی بد بدن مفید اسـت. برای چین و چروک ،  پنبه را در سرکه سیب  رقیق بزنید و صورت  خودرا با آن پاک کنید. سپس آنرا بشوئید و خشک کنید و پس ازآن از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این روش بـه سفت شدن پوست شـما و کاهش چین و چروک کمک می‌کند.

 

برای گزش حشرات نیز میتوانید پنبه آغشته بـه سرکه سیب را روی قسمت آسیب دیده بگذارید و برای چند دقیقه نگه دارید تا درد و خارش آن فروکش کند.

 

در نهایت سرکه سیب برای درمان مشکلات پوستی موثر اسـت هر چند کاربردهای آن بـه صورت علمی ثابت نشده اسـت اما تعداد زیادی از کسانی کـه استفاده کرده اند اثرات آنرا تایید میکنند. برای مصرف آن میتوانید از یک گیاه شناس واجد شرایط مشورت بگیرید.

 

دقت کنید کـه مصرف طولانی مدت سرکه سیب ممکن اسـت  فرد را دچار مشکلات پوستی کند بهتر اسـت قبل از استفاده از سرکه سیب بر روی قسمتی از پوست خود امتحان کنید چنانچه مستعد آلرژی هستید و یا پوست حساسی دارید از سرکه سیب استفاده نکنید. پس از استفاده از سرکه سیب از قرار گرفتن در دسترس آفتاب خودداری کنید.